Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní zpravodajství v agendě českých deníků: proměny pokrytí a prezentace sportů a vliv na veřejnou agendu v letech 1993 - 2007
Kovaříková, Hana ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce Sportovní zpravodajství v agendě českých deníků: proměny pokrytí a prezentace sportů a vliv na veřejnou agendu v letech 1993 - 2007 mapuje sportovní zpravodajství vybraných českých deníků a jeho proměny v čase. Práce zjišťuje, zda a nakolik se sportovní zpravodajství během doby rozšiřuje, které sporty a jak jsou zobrazovány, a zda dochází ke změnám ve zpravodajském pokrytí. Další otázkou je, jestli má dlouhodobé pokrývání určitých sportů vliv na smýšlení veřejnosti o tom, které sporty považovat za důležité a oblíbené. V neposlední řadě se práce zabývá problematikou pronikání personalizačních a celebritizačních tendencí do sportovního zpravodajství českých deníků.
Luxusní tištěné tituly na českém mediálním trhu
Chocholová, Eliška ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce pojednává o současných luxusních tištěných periodikách, jež vycházejí na českém trhu a jsou určena široké veřejnosti. V rámci teoretického zázemí je nejprve představen celý soudobý trh s tištěnými tituly v České republice s důrazem na periodicky vycházející tituly. Práce se také zabývá faktory, které ovlivňují podobu těchto titulů i médií obecně, a to prostřednictvím poznatků politické ekonomie komunikace. Následně již práce přesouvá pozornost ke svému hlavnímu tématu - luxusu a luxusním časopisům. Ty jsou zasazeny do kontextu niche médií a popsány na základě dostupných charakteristik. Prostor je také věnován poznatkům o reklamě. Výzkumná část je zpracována kvalitativním postupem analýzy s částečným uplatněním postupu kvantitativního. Využito je metod kategorizace, deskripce a komparace. Přináší souhrn všech současně vycházejících luxusních periodik, jež jsou kategorizována na základě tematického zaměření, periodicity, ceny a vydavatele. Stěžejní částí je analýza deseti titulů (53x11, Můj dům, Motorbike, Dolce Vita, Bylinky Revue, SCORE, Kreativ, Vesmír, FC a dTest), u nichž je popsána a hodnocena sebeprezentace, cílový čtenář, obsah a grafické zpracování. Část analýzy se rovněž věnuje zkoumání reklamního obsahu a jeho vztahu k obsahu redakčnímu uvnitř několika luxusních časopisů....
Principy zatraktivňování současné české beletrie ve vybraných denících a jejich online verzích
Fenclová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
FENCLOVÁ, Anna. Principy zatraktivňování současné české beletrie ve vybraných denících a jejich online verzích. Praha, 2021. 84 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK. Katedra Mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá prezentací české beletristické literatury ve vybraných tuzemských tištěných a online médiích. Konkrétně se snaží nalézt hlavní principy zatraktivňování obsahů o nové české beletrii ve vybraných tištěných seriózních denících (Právo, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Metro) a jejich online verzích (novinky.cz, iDNES.cz, lidovky.cz, aktuálně.cz, iHNed.cz, metro.cz). První část je věnována teorii vysvětlující a mapující stav domácí literatury, médií a jejich vzájemné propojenosti, vysvětleny jsou základní pojmy přímo souvisejícím s tématem. Druhá část je zaměřena nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která zodpoví otázky o množství zastoupení článků týkajících se české beletristické literatury ve zkoumaných médiích během dvou měsíců roku 2020 (únor 2020 a listopad 2020). Následně je popsána kvalitativní obsahová analýza článků publikovaných zkoumanými médii. Analýza ukáže, jakým způsobem tato média referovala o nově...
The picture of mental illness in the print media in three central European countries
Nawková, Lucie ; Jirák, Roman (vedoucí práce) ; Bražinová, Alexandra (oponent) ; Vevera, Jan (oponent)
Pro veřejnost představují média nejdůležitější zdroj informací o duševních onemocněních. Je známo, že mediální prezentace lidí s duševními poruchami jsou často negativní a přispívají tak k jejich stigmatizaci. Na druhou stranu, média mohou hrát významnou roli při snižování míry stigmatizace, a to poskytováním adekvátních informací o tomto tématu a zapojováním se do antistigmatizačních kampaní. Až dosud nebyl vyvinut žádný standardizovaný nástroj k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, který by používal operacionalizované definice. V rámci našeho projektu jsme si stanovili dva cíle: a) vytvoření standardizovaného a objektivního nástroje k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, b) provedení analýzy obsahu mediálních sdělení o duševních onemocněních ve vztahu ke stigmatizaci v českém, chorvatském a slovenském tisku. Vytvoření nástroje "Picture of Mental Illness in Newspapers" (PICMIN) bylo založeno na principech obsahové analýzy, což je výzkumná technika umožňující vyvozování platných a replikovatelných závěrů z textu. Uvedený nástroj se skládá z jedenácti popisných a pěti analytických kategorií. V rámci naší studie jsme došli k těmto závěrům: ve všech třech zemích bylo zjištěno vysoké zastoupení článků se stigmatizujícím obsahem, v četnosti uvádění...
Obraz Gabriely Koukalové v tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019
Sedláčková, Adéla ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu Gabriely Koukalové ve vybraných tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019. Tento časový úsek byl určen z důvodů změn pole působnosti Gabriely Koukalové, neboť začátkem roku 2017 byla úspěšnou sportovkyní, jež sbírala četná ocenění ze světových soutěží, avšak od podzimu roku 2017 přestala závodit a kvůli kontroverzní biografii, kterou vydala v roce 2018 se nadále vrcholovému sportu nevěnovala a v roce 2019 oznámila ukončení sportovní kariéry. Cílem práce je zjistit, jak se Koukalové mediální obraz vyvíjel a čím se lišil v době kdy byla vrcholovou biatlonistkou od doby, kdy sportovat přestala. V teoretické části je uvedena role médií ve společnosti a teoretické vymezení konstrukce mediálního obrazu. V této části je obsažen i mediasport, a mediální zobrazování biatlonu a žen ve sportu. Metodologická část práce popisuje zvolený postup analýzy a způsob zaznamenávání dat. Analytická část práce se věnuje interpretaci získaných výsledků.
Vliv zadavatelů reklamy na obsah médií na příkladu motoristických časopisů
Formánek, Vojtěch ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vliv zadavatelů inzerce na obsah tištěných českých motoristických časopisů skrze metodu kvantitativní obsahové analýzy. Ptá se tedy, zda zvýšená míra inzerce nemůže mít vliv na častější (a případně pozitivnější) referování o inzerentech v redakčních obsazích. Zkoumány jsou časopisy Svět motorů, Automobil revue a auto motor a sport. V teoretické části se zabývá tématem dvojího typu zákazníků - platících čtenářů, a platících inzerentů. Ti mohou - a dle dostupné teorie mnohdy rovněž mají - rozdílné či přímo protichůdné zájmy. Inzerent má zájem, aby se jeho produkty ukazovaly v médiu, kde inzeruje, v co nejlepším světle, naopak čtenář má zájem na tom, aby byl co nejobjektivněji zpraven o kvalitě produktů, o kterých v časopise čte. Teoretický základ vychází zejména z McQuaila (2009) a Jiráka a Köpplové (2015), kteří se dilematu dvou zákazníků obsáhle věnují. Prostor je věnován také několika zahraničním pracím na podobné téma, které jej zkoumaly například v kontextu italských módních časopisů. Samotný výzkum je postaven na výzkumných otázkách, které se ptají jak na možnou korelaci množství inzerce a redakčního obsahu (a jeho tonality), tak také na možný nepřímý vliv inzerentů směrem k nastolování témat, kterým se média věnují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.