Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vícevrstvá Yagiho anténa pro pásmo 60 GHz
Janečka, Martin ; Polívka, Milan (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a simulací vícevrstvé Yagiho antény na frekvenci 60 GHz. V práci jsou navrženy a porovnány dva způsoby napájení antény. Na základě získaných výsledků je přistoupeno k napájení pomocí vlnovodu integrovaného do substrátu. Navržená anténa byla optimalizována z hlediska impedančního přizpůsobení a zisku na zadaném kmitočtu. Správná funkčnost antény byla ověřena simulací v programu CST MWS 2011. Výsledky výpočtů byly experimentálně ověřeny.
ARC filtr kmitočtového analyzátoru
Janečka, Martin ; Murina, Milan (oponent) ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a realizace aktivního kmitočtového filtru typu pásmová propust 4. řádu, u které bude možno elektronicky přelaďovat rezonanční kmitočet v rozsahu 10Hz až 100kHz a nastavovat šířku pásma. V práci jsou rozebrány dvě možnosti zapojení filtru pomocí kaskádní syntézy. Pro výběr lepší varianty je provedena simulace filtrů v programu Pspice. Na základě simulací, počtu použitých prvků a možnosti elektronického přelaďování je vybrána lepší varianta zapojení. Toto zapojení je realizováno, proměřeno a nakonec porovnáno se simulacemi.
Využití technologie blockchain pro výpůjční systémy
Janečka, Martin
Tato práce se zabývá blockchain technologií. Poskytuje systematickou literární rešerši, která zkoumá užití blockchainu ve výpůjčních systémech. V rámci práce bylo analyzováno mnoho projektů a řešení. Na základě řešerše bylo navrženo a implementováno blockchainové proof-of-concept řešení výpůjčního systémů, které je v práci popsáno.
Komunikace dětí předškolního věku - analýza komunikačních funkcí výpovědi
Nováková, Barbora ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janečka, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací dětí předškolního věku, konkrétně analýzou komunikačních funkcí výpovědi. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, které druhy komunikační funkce výpovědi děti předškolního věku primárně využívají. V teoretické části jsou popsány komunikační dovednosti, jazykové roviny či ontogeneze vývoje řeči. Klíčové je však uvedení do problematiky jednotlivých druhů komunikačních funkcí výpovědi. Praktická část se zaměřuje na analýzu 6 nahrávek po 30 min. V rámci sběru dat se diktafonem nahrávaly dialogy mezi třemi výzkumnými subjekty, které se posléze přepisovaly skrze transkripční metodu CHAT. Následně se určily druhy komunikačních funkcí výpovědi. Ve výsledcích kvalitativního šetření se zjistilo, že subjekty primárně ve svých formulacích využívaly funkci asertivní, permisivní a koncesivní, interogativní, direktivní, expresivní a satisfaktivní. Všechny tyto komunikační funkce výpovědi byly uvedeny v přímé podobě. KLÍČOVÁ SLOVA komunikační kompetence, dětská řeč, komunikační funkce výpovědi, dítě předškolního věku, osvojování češtiny, dialog
Specifika lingvistických afázií: případová studie
Veselá, Eliška ; Janečka, Martin (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá typologií afázií (Brocova, Wernickeho, konduktivní, transkortikální motorická a senzorická ad.) a také různými proměnnými, které mají na ustavení daného typu afázie vliv. Dále se zabývá lingvistickými specifiky jednotlivých symptomů afázií (cirkumlokuce, perseverace, sémantické a fonemické parafázie, agramatismy ad.). V praktické části práce pak jsou tyto symptomy afázií sledovány u konkrétních afatiků, jejichž mluvený projev byl nahrán na záznamové zařízení. Autorka práce zodpovídá za správné citování všech zdrojů, které pro vypracování své diplomové práce použila. klíčová slova: afázie; afaziologie; agramatismus; kognitivní věda; čeština; syntax

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Janecká, Marie
3 Janečka, Marek
2 Janečka, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.