Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská porozumění sociální stratifikaci u žáků 2. stupně ZŠ
Forštová, Iveta ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zaměřila na výzkum porozumění sociální stratifikaci u žáků 2. stupně základní školy. Cílem práce je diagnostika žákovských porozumění v tématu sociální stratifikace - zjišťování míry reflexe třídních nerovností, interpretace příčin rozvrstvení společnosti, vlastní hodnocení stavu společnosti, představy o sociální mobilitě. V první části byla vymezena teoretická východiska diplomové práce - pojem sociální stratifikace a základní vědecké teorie sociální stratifikace, konstruktivismus, dětské interpretace světa. Dále byly představeny vybrané zahraniční a domácí výzkumy porozumění sociální stratifikaci. V druhé části byla vymezena metodologická východiska diplomové práce a prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření dětských porozumění realizovaného metodou hloubkového polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření naznačily, že žáci vnímají a různým způsobem reflektují existenci sociální stratifikace. KLÍČOVÁ SLOVA: konstruktivismus, prekoncept, dětská porozumění, sociální stratifikace, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Vedení třídy jako manažerská činnost učitele
Vinohradník, Luboš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem této práce je vedení třídy jako manažerská činnost učitele. Cílem této práce je na základě prostudované literatury a analýzy rozhovorů se třemi třídními učiteli ze základní školy a se třemi třídními učiteli ze střední školy sestavit soubor a popis veškerých manažerských kompetencí souvisejících s manažerským vedením třídy. Práce by měla posloužit jako podkladový materiál pro komplexní metaanalýzu manažerské kompetence v profesiogramu učitele. V teoretické části se tato práce zaměřuje na komparaci třídního učitele a manažera. Ve výzkumné části pak tato práce zkoumá problematiku vedení třídy jako manažerskou činnost za pomoci kvalitativního přístupu. A to za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondenty. Tyto polostrukturované rozhovory jsou dále analyzovány a na jejich základě jsou odvozeny závěry této práce.
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Rozvoj pohybových schopností u hráček volejbalu ve věku 14 - 15 let.
Vacková, Michaela ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Rozvoj pohybových schopností u hráček volejbalu ve věku 14 až 15 let Cíl: Cílem bylo zjistit, jak trenéři žákovské kategorie realizují kondiční přípravu u kategorie starších žákyň. Metody: Pro získání dat bylo použito nestandardizovaného dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Pro následné zpravovaní a vyhodnocení dat z nestandardizovaného dotazníku jsme použily výsečové grafy a tabulky četností a slovní shrnutí pro polostrukturovaný rozhovor. Výsledky: Zjistili jsme dle zpracovaných dat, že trenéři nerealizují kondiční přípravu v tréninkových jednotkách rovnoměrně, ne všichni dodržují zásady rozvoje pohybových schopností (všestrannost, individuální přístup, následná kompenzační cvičení). U některých trenérů jsme postrádali i odborné znalosti v oblasti kondičního tréninku mládeže. Klíčová slova: volejbal, rozvoj pohybových schopností, tréninková jednotka, nestandardizovaný dotazník, polostrukturovaný rozhovor
Reprezentace vybraných indikátorů udržitelného rozvoje v České televizi
Škorvagová, Viktorie ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Charvát, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá procesem zviditelňování environmentálních témat v českém prostředí a snaží se nalézt alespoň částečné zdůvodnění silné ukotvenosti ekonomického indikátoru HDP ve veřejném diskurzu. Práce je teoreticky rámována konceptem sociální konstrukce environmentálních problémů Johna Hannigana, v němž hrají ústřední roli média. Teoretická část práce nejprve předkládá teoretický základ sociálně konstruktivistické perspektivy a aspektů produkce zpravodajského obsahu. Dále se věnuje vybraným aktérům procesu v českém prostředí a vybraným konceptům indikátorů udržitelného rozvoje. Výzkum této práce vychází z kvalitativní strategie a je prováděn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vybranými aktéry zapojenými do procesu definování, zviditelňování a legitimace environmentálních témat. Cílem výzkumu je odpovědět na výzkumné otázky: Jak probíhá proces zviditelňování témat spojených s růstem HDP a alternativními indikátory? Jak jednotliví aktéři subjektivně vykládají proces zviditelňování environmentálních témat, do kterého jsou zapojeni, jakožto součást jejich sociální reality? Výpovědi aktérů-informátorů jsou následně zpracovány a strukturovány do devíti kategorií. Klíčová slova Sociální konstrukce environmentálních témat, Česká televize, zpravodajství, hrubý domácí produkt...
Komunikační trénink a sociální začleňování osob po cévní mozkové příhodě
Kittnarová, Denisa ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
KITTNAROVÁ, Denisa. Komunikační trénink a sociální začleňování osob po cévní mozkové příhodě. Praha 2021. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra psychosociálních věd a etiky. Vedoucí práce prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit, jak se daří začleňovat osoby po cévní mozkové příhodě zpět do běžného sociální a pracovního života. Teoretická část seznamuje čtenáře s cévní mozkovou příhodou jako takovou. Dále se věnuje fatickým poruchám způsobeným cévní mozkovou příhodou a traumaty mozku, rehabilitaci a její možnosti, komunikaci a komunikačnímu tréninku a v neposlední řadě sociálním službám. Pro tuto práci jsem zvolila kvalitativní metodu k získání dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru. V závěru této diplomové práce jsou zpracovány a interpretovány výsledky výzkumného šetření.
Základy sportovní přípravy v moderní gymnastice
Šimůnková, Iveta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Hátlová, Běla (oponent) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Souhrn práce Moderní gymnastika (MG) jako jediný olympijský sport dívek a žen je charakterizována přesností, plynulostí a elegancí pohybu, které podtrhují ženskou ladnost a krásu. Současné české MG chybí ucelená koncepce dlouhodobé sportovní přípravy talentovaných gymnastek. Důsledkem je časté předčasné ukončování závodní kariéry mladých gymnastek ze zdravotních či motivačních důvodů, především v období prepubescence. Základní příprava v MG si klade za cíl postupný rozvoj pohybových schopností, nácvik sportovních a gymnastických dovedností a systematické získávání specializované techniky na principu všestranného pohybového základu. Toto období, v moderní gymnastice mezi 7 až 9 lety gymnastek, je pro další výkonnostní růst velmi podstatné jak z hlediska obsahu, tak i z volby formy tréninku a přístupu trenéra. Výběr obsahu pohybových a gymnastických činností určuje nejen cestu vývoje sportovce, ale také trenérům vymezuje výkonnostní kritéria v dané věkové kategorii. Míra shody mezi publikovanou odbornou teorií tréninku a zkušenostmi z trenérské praxe byla v disertační práci ověřena pomocí metody repertoárové mřížky (Repertory Grid Technique). Cestou šestnácti polostrukturovaných rozhovorů s vybranými experty moderní gymnastiky bylo dosaženo intrapersonálních a interpersonálních dat. Experti se v pohledu na...
Algoritmizace sociálních sítí a její percepce očima mládeže
Hegedüš, Tomáš ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Algoritmizace sociálních sítí a její percepce očima mladistvých se zabývá problematikou algoritmů, které vedou k personalizaci sociálních sítí. Jejich vnímání dětmi a mladistvými není v současné době dostatečně prozkoumáno. V teoretické části na příkladech uvádím, jak provedené studie zkoumají vnímání algoritmizace na vzorku celé populace a v kontextu mladistvých se zaměřují na sociální sítě celistvě. Cílem této práce je proto výzkum průniku těchto tří sfér, tedy jak mladiství vnímají algoritmizaci sociálních sítí. Skrze kvalitativní výzkum metodou polostrukturovaných rozhovorů tato práce nastiňuje trendy, které v této oblasti mohou panovat. Analytickou syntézou poznatků také zodpovídá otázky, jak jsou mladiství informováni o možnostech výběr a řazení obsahu ovlivnit, a zda o tyto možností projevují zájem. Čtenáře této práce uvádím v teoretické části do problematiky nových médií, a vývoje sociálních sítí včetně jejich konvergence. Mezi zkoumanými sítěmi jsou Facebook, Instagram a YouTube. Pro pochopení komparace skutečnosti a výpovědí respondentů, v teoretické části podrobně popisuji fungování těchto algoritmů, včetně možností jejich ovlivnění a problematiky jejich vnímání. Komparací popsané skutečnosti a výpovědí respondentů formuluji ukotvenou teorii a v závěru práce uvádím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.