Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy
Pavlíčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy se zabývá podomácku vyrobenými nástroji a předměty všedního dne a jejich využitím k elementárním hudebním činnostem. Kapitola o hudebních nástrojích se snaží systemizovat netradiční hudební nástroje a dát je do kontextu tradičních a dětských hudebních nástrojů. Uvádí několik příkladů podomácku vyrobených nástrojů. Dále jsou zkoumány výhody a nevýhody spojené s výrobou a využíváním takových nástrojů, přičemž jsou zohledňována různá kritéria (hledisko dostupnosti, psychologicko-pedagogické hledisko apod.). Práce klade důraz na orffovskou pedagogiku, která se může stát základem pro práci s netradičními hudebními nástroji. V závěru práce jsou uvedeny různé aktivity a hry k rozvoji hudebních schopností (především rytmického cítění) za použití netradičních hudebních nástrojů.
Komparace vybraných hudebně pedeutologických problémů v České republice a v Rakousku
Kopřivová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem disertační práce je zachytit vybrané pedeutologické problémy učitele hudební výchovy na 2. st. ZŠ a SŠ v kontextu současné společnosti a vzdělávací politiky České republiky a Republiky Rakousko, které bezprostředně ovlivňují výkon profese. Jedná se zejména o zejména kariérní řád, profesní standardy učitelů, otázku stárnutí učitelské populace, sociálního a ekonomického postavení učitelů a feminizace ve školství. Součást práce tvoří srovnávací analýza kurikul vysokoškolské pregraduální profesní přípravy učitelů hudební výchovy obou zemí. Praktická výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření názorů studentů oboru učitelství hudební výchovy a učitelů z praxe na vlastní pregraduální přípravu, motivaci k volbě učitelské profese a zachycuje jejich problémy na počátku samostatné školní praxe. Závěrem jsou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zachyceny pohledy vysokoškolských pedagogů a administrativních pracovníků na vybraná pedeutologická témata.
Základy sportovní přípravy v moderní gymnastice
Šimůnková, Iveta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Hátlová, Běla (oponent) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Souhrn práce Moderní gymnastika (MG) jako jediný olympijský sport dívek a žen je charakterizována přesností, plynulostí a elegancí pohybu, které podtrhují ženskou ladnost a krásu. Současné české MG chybí ucelená koncepce dlouhodobé sportovní přípravy talentovaných gymnastek. Důsledkem je časté předčasné ukončování závodní kariéry mladých gymnastek ze zdravotních či motivačních důvodů, především v období prepubescence. Základní příprava v MG si klade za cíl postupný rozvoj pohybových schopností, nácvik sportovních a gymnastických dovedností a systematické získávání specializované techniky na principu všestranného pohybového základu. Toto období, v moderní gymnastice mezi 7 až 9 lety gymnastek, je pro další výkonnostní růst velmi podstatné jak z hlediska obsahu, tak i z volby formy tréninku a přístupu trenéra. Výběr obsahu pohybových a gymnastických činností určuje nejen cestu vývoje sportovce, ale také trenérům vymezuje výkonnostní kritéria v dané věkové kategorii. Míra shody mezi publikovanou odbornou teorií tréninku a zkušenostmi z trenérské praxe byla v disertační práci ověřena pomocí metody repertoárové mřížky (Repertory Grid Technique). Cestou šestnácti polostrukturovaných rozhovorů s vybranými experty moderní gymnastiky bylo dosaženo intrapersonálních a interpersonálních dat. Experti se v pohledu na...
Komparace vybraných hudebně pedeutologických problémů v České republice a v Rakousku
Kopřivová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem disertační práce je zachytit vybrané pedeutologické problémy učitele hudební výchovy na 2. st. ZŠ a SŠ v kontextu současné společnosti a vzdělávací politiky České republiky a Republiky Rakousko, které bezprostředně ovlivňují výkon profese. Jedná se zejména o zejména kariérní řád, profesní standardy učitelů, otázku stárnutí učitelské populace, sociálního a ekonomického postavení učitelů a feminizace ve školství. Součást práce tvoří srovnávací analýza kurikul vysokoškolské pregraduální profesní přípravy učitelů hudební výchovy obou zemí. Praktická výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření názorů studentů oboru učitelství hudební výchovy a učitelů z praxe na vlastní pregraduální přípravu, motivaci k volbě učitelské profese a zachycuje jejich problémy na počátku samostatné školní praxe. Závěrem jsou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zachyceny pohledy vysokoškolských pedagogů a administrativních pracovníků na vybraná pedeutologická témata.
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Srovnání misantropní talk Show Jana Krause a filantropní talk show Marka Ebena Na plovárně
Kopřivová, Jitka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce Srovnání misantropní Show Jana Krause a filantropní talk show Marka Ebena Na plovárně si klade za cíl charakterizovat formát talk show v zahraničí a u nás. Stručně zachycuje vývoj žánru ve světě a vstup talk show do českých televizí. Dále se zabývá definicí moderátora, způsoby jeho komunikace, výstavbou rozhovorů s hosty, jejich výběrem, představením Jana Krause a Marka Ebena, charakteristikou obou talk show - Na plovárně a Show Jana Krause. Praktická část se zabývá produkční analýzou, která analyzuje rozhovory se zástupci obou produkčních týmů. Kvalitativní analýza si klade otázku "Jak se liší filantropní a misantropní pojetí talk show z hlediska obsahu a produkčních záměrů?". Závěr shrnuje zjištěná data.
Základy sportovní přípravy v moderní gymnastice
Šimůnková, Iveta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Hátlová, Běla (oponent) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Souhrn práce Moderní gymnastika (MG) jako jediný olympijský sport dívek a žen je charakterizována přesností, plynulostí a elegancí pohybu, které podtrhují ženskou ladnost a krásu. Současné české MG chybí ucelená koncepce dlouhodobé sportovní přípravy talentovaných gymnastek. Důsledkem je časté předčasné ukončování závodní kariéry mladých gymnastek ze zdravotních či motivačních důvodů, především v období prepubescence. Základní příprava v MG si klade za cíl postupný rozvoj pohybových schopností, nácvik sportovních a gymnastických dovedností a systematické získávání specializované techniky na principu všestranného pohybového základu. Toto období, v moderní gymnastice mezi 7 až 9 lety gymnastek, je pro další výkonnostní růst velmi podstatné jak z hlediska obsahu, tak i z volby formy tréninku a přístupu trenéra. Výběr obsahu pohybových a gymnastických činností určuje nejen cestu vývoje sportovce, ale také trenérům vymezuje výkonnostní kritéria v dané věkové kategorii. Míra shody mezi publikovanou odbornou teorií tréninku a zkušenostmi z trenérské praxe byla v disertační práci ověřena pomocí metody repertoárové mřížky (Repertory Grid Technique). Cestou šestnácti polostrukturovaných rozhovorů s vybranými experty moderní gymnastiky bylo dosaženo intrapersonálních a interpersonálních dat. Experti se v pohledu na...
Analýza vězeňského média Pankrác Times
Kopřivová, Jitka ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Neubergová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Analýza vězeňského média Pankrác Times" si klade za cíl analyzovat vězeňský občasník vydávaný odsouzenými v pražské pankrácké věznici. V teoretické části přináší obecné informace o časopisu, jeho historii, účelu vydávání, rubrikách, redakční radě, autorech, distribuci, grafické podobě časopisu, o jeho financování. Rozebírá podobu časopisu v průběhu celé doby jeho vydávání 1995-1999 a 2002-2010. V analytické části se práce zabývá zkoumáním grafické i obsahové podoby celého časopisu. Pro analýzu jsou vybrána první dvě dostupná čísla z každého roku, kdy byl časopis Pankrác Times regulérně vydáván, celkem se analýze podrobí 26 čísel.
Orffův Schulwerk v přípravných odděleních dětských sborů
Kopřivová, Jitka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
v diplomové práci jsem se pokusila o konkrétní aplikaci principů Orffova Schulwerku do prostředí českých přípravných oddělení dětských sborů. Ačkoli známe některé principy Orffova Schulwerku již z dob Jana Amose Komenského, jeho vlastní vznik datujeme až do třicátých let 20. století. Carl Orff tehdy působil jako vedoucí hudebního oddělení vzdělávacího institutu Dorothee Gůntherové v Mnichově, jehož hlavním cílem bylo znovuobjevení přirozené jednoty hudby a pohybu: "Ais ich 1924 die Günther- Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken." '"'^ Při hledání vhodné taneční hudby vyšel Orff, na rozdíl od předešlých pedagogů opírajících se o klavírní doprovod, z uplatnění klasických bicích nástrojů. Poprvé se setkáváme se spojením bicích nástrojů a tance setkáváme u tance "Čaroděj nice" ztvárněné Mary Wigmanovou, ve kterém improvizaci tanečníka spontánně doprovází skupina hráčů na rytmické bicí nástroje (činely, tympány, gongy apod.). Ze skupiny klasických...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 Kopřivová, Jana
2 Kopřivová, Jana,
2 Kopřivová, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.