Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cvičení se seniory v domově se zvláštním režimem
Svobodová, Karolína ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Cvičení se seniory v domově se zvláštním režimem Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda dojde u seniorů s kognitivní poruchou po tříměsíčním cvičebním programu ke statisticky významnému zlepšení vybraných složek tělesné zdatnosti. Dále, zda se díky pravidelné pohybové aktivitě změní postoj ke cvičení alespoň u poloviny sledovaných seniorů. Metody: Studie se účastnilo 9 probandů (z toho 3 muži) s poruchou kognitivních funkcí ve věkovém rozmezí 72 až 90 let. Probandi absolvovali tříměsíční program (duben-červen), při kterém cvičili ve skupině, vsedě na židlích, dvakrát týdně po dobu šedesáti minut. Na začátku a na konci intervenčního programu podstoupili orientační hodnocení fyzické zdatnosti s využitím Senior fitness testu a anketní šetření na zdravotní omezení a postoj ke cvičení. Výsledky: Výsledky Senior fitness testu ukázaly, že došlo ke statisticky významnému zlepšení v parametrech síly dolních končetin, a obratnosti s dynamickou rovnováhou. U ostatních parametrů bylo patrné určité zlepšení, ale bez statistické významnosti. U většiny probandů se pozitivním způsobem ke změně přístupu k pohybové aktivitě. Klíčová slova: pohybové aktivity, starší lidé, Senior fitness test, kognitivní porucha, intervenční program, cvičení v sedě
Tělesná výchova v závislosti na typu MŠ
Sismilichová, Adéla ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda jsou rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Teoretická část se věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání, vývojové charakteristice dětí předškolního věku, pohybovým činnostem v mateřské škole, vývojem dětí ve vztahu k pohybovým činnostem, pohybovým dovednostem a schopnostem. Výzkumné šetření bylo provedeno formou dotazníku. Byly zjišťovány odchylky v prostorech pro cvičení, v tělovýchovných pomůckách, v náplni a časové dotaci tělesné výchovy, pohybových dovednostech dětí při nástupu do mateřské školy a získaných pohybových dovednostech při odchodu na základní školu. Výsledky dotazníkového šetření byly následně zpracovány do grafů a vykazují minimální rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Na základě odpovědí byl sestaven rozhovor, který byl realizován se dvěma pedagogy mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, mateřská škola, předškolní věk, pohybové činnosti, dítě, učitelé, město, vesnice.
Úroveň pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku s různým pohybovým režimem
Volšová, Barbora ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické kapitoly o pohybu, pohybových aktivitách, pohybových schopnostech a dovednostech. Popisuje tělesný růst, vývoj a motorický vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část se zaměřuje na zpracování výsledků antropometrického měření a vybraných motorických testů s ohledem na různý pohybový režim dětí.
Vliv pohybových aktivit na soběstačnost a kvalitu života seniorů žijících v domácím prostředí
Hrbáčková, Danuše ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Vliv pohybových aktivit na soběstačnost a kvalitu života seniorů žijících v domácím prostředí Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je posouzení úrovně pohybových aktivit u seniorů žijících v domácím prostředí a analýza vlivu pohybových aktivit na jejich soběstačnost v běžných denních činnostech a kvalitu života. Metody: Jako metodu výzkumu jsem zvolila dotazníkové šetření. K získání dat potřebných pro výzkum jsem použila dotazník pohybových aktivit vytvořený právě pro tento výzkum, standardizovaný test soběstačnosti v běžných denních činnostech Barthel Index a dotazník kvality života SQUALA. Pro ověření vyslovených hypotéz jsem výsledky jednotlivých dotazníků a testů dále zpracovávala, porovnávala a statisticky vyhodnocovala. Získané údaje byly přepsány do elektronické podoby a vyhodnoceny popisnou statistikou pomocí programu Microsoft Office Excel Výsledky: Cíl práce se podařilo splnit. Výsledky výzkumu prokázaly statisticky významnou závislost mezi věkem, pohybovými aktivitami, soběstačností v běžných denních činnostech a subjektivní kvalitou života seniorů žijících v domácím prostředí. Klíčová slova: senioři, pohybové aktivity, kvalita života, soběstačnost
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Politika podpory zdraví dětí školního věku v oblasti stravování a pohybu
Halbichová, Iveta ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politikou podpory zdraví dětí školního věku v oblasti stravování a pohybu a identifikuje nejzávažnější problémy spojené s touto oblastí zdravotní politiky. Dále se zaměřuje na hlavní problémy související s životním stylem dětí. Správné stravovací návyky a vztah k pohybovým aktivitám se formují již od útlého věku, proto je nezbytné se z hlediska podpory zdraví zaměřit převážně na děti a jejich výchovu ke zdravému životnímu stylu. Tím je možné dosáhnout celkového zlepšení zdravotního stavu populace. K naplnění vytyčených cílů práce byla využita sekundární data z dokumentů týkajících se sledované problematiky a data primární získaná z kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou expertního dotazování. Děti školního věku v České republice nesplňují výživová doporučení ani doporučení pro pohybovou aktivitu stanovená Světovou zdravotnickou organizací. Souvisejícím problémem je obezita, ke které nesprávné stravovací návyky a nedostatečná fyzická aktivita vedou. Politika podpory zdraví na zjištěné problémy reaguje pomocí projektů a programů podpory zdraví zaměřených na tyto oblasti. Jako nezávažnější problémy spojené s politikou podpory zdraví dětí školního věku byla identifikována její nedostatečná infrastruktura, která neumožňuje celostátní působení podpory zdraví,...
Lyžování a snowboardování na 1. stupni ZŠ
Lutašová, Andrea ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zájmem dětí mladšího školního věku o zimní sporty - lyžování, snowboardování. Snaží se odhalit příčinu menšího zájmu o lyžařské kurzy. Dotazníkovou metodou bylo zjištěno, že děti mladšího školního věku většinou sportují, na lyžařský kurz by jely, ale jeden z hlavních problémů jsou finance. Rozhovory s učiteli základních a středních škol ukázaly, že zimními sporty se v podstatě zabývají ty děti, které se s nimi seznámily už v předškolním a mladším školním věku. Práce přináší doporučení zařadit lyžařský kurz již na 1. stupeň základní školy a tím zvýšit počet dětí na základní i střední škole, které budou mít zájem o zimní sporty, chuť navštívit lyžařské kurzy a tím zvýšit svou fyzickou a psychickou zdatnost. Klíčová slova: mladší školní věk, pohybová aktivita, snowboardování, lyžování
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Tobolková, Dominika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ptáková, Karolína (oponent)
This research bachelor thesis titled "Physical Options in Dyslexic Individuals" highlights the issue of this specific learning disorder. It summarizes current knowledge about dyslexia in physiotherapy, rehabilitation and other appropriate physical activities. The work is divided into three parts. The theoretical part describes dyslexia within other specific learning disorders, determines its definition, typology and the search for causes of its origin. Herein, it depicts the knowledge in terms of building diversity and the functioning of the CNS and the reading process. The next section focuses on the secondary manifestations of this disorder. The special part deals with dyslexia in the context of physiotherapy, its influence on postural control. It compares current methods that try to move their postural system, movement skills and the disorder itself. This part offers an overview of appropriate therapies and activities for dyslectics. The last practical part is focused on the influence of dyslexia on the postural system of these individuals. The content is an indikative examination that compares 12 dyslectic individuals with each other. Keys words: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, sensory intergration

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.