Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv běhání na fyzické a psychické zdraví člověka
Stuchlíková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Nechlebová, Eva (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Vliv běhání na fyzické a psychické zdraví člověka je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je zahrnuta definice běhání včetně vlivů na lidský organismus, dále pak stručná charakteristika svalové a kosterní soustavy lidského těla. Zahrnuje také zdraví, motivaci, stres, obezitu a běžecká zranění. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního šetření pomocí rozhovorů s vybranými dospělými respondenty, kteří se běhání pravidelně věnují. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký vliv má běhání dle oslovených respondentů na zdraví člověka. Dílčími cíli jsou zjistit, jaký vliv má běhání dle oslovených respondentů na fyzické zdraví člověka, poté zjistit, jaký vliv má běhání dle oslovených respondentů na psychické zdraví člověka a následně zjistit a porovnat odlišnosti v rámci běhání na základě věku u vybraných respondentů. Na základě výše uvedeného šetření bylo zjištěno, že běhání má mnoho kladných i negativních vlivů na zdraví člověka. Mezi nejčastějšími odpověďmi byly redukce tělesné hmotnosti, zlepšení fyzické kondice, nárůst svalové hmoty, uvolnění od stresu či bolesti kolen. Dle celkových výsledků praktické části lze říci, že běhání má dominantně pozitivní vliv na psychické zdraví člověka a pozitivní i negativní odpovědi týkající se...
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Elsnicová, Kamila ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku AUTOR Kamila Elsnicová KATEDRA Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce pojednává o vhodných pohybových aktivitách u dětí předškolního věku. Cílem této bakalářské práce je vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. V teoretické části je věnována pozornost lidské motorice, základním pohybovým schopnostem, motorickému učení a charakteristice předškolního věku. V praktické části je uveden návrh metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro děti předškolního věku. Prvním dílčím úkolem bylo seznámení se se Školními vzdělávacími programy vybraných mateřských škol. Druhým dílčím úkolem bylo metodou polostrukturovaného rozhovoru provedeno dotazníkové šetření s učitelkami tělesné výchovy v prvních třídách základní školy a jeho následná analýza. Na základě získaných výsledků byla navržena metodická příručka vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. Výsledky ukázaly, že většina dětí prvních tříd na začátku školního roku nemá správně osvojené vybrané pohybové dovednosti. Závěrem vyplývá, že pokud budou děti před nástupem do školy systematicky připravovány vhodnými pohybovými aktivitami na zvládnutí vybraných pohybových dovedností, budou lépe zvládat výuku tělesné výchovy na...
Pohybové činnosti dětí staršího školního věku v týdenním režimu
Šindelářová, Kateřina ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce podává zprávu o začleňování pohybových aktivit dětí staršího školního věku do týdenního režimu. Hlavní výzkum je zaměřen na porovnání dětí ze dvou základních škol, jedné v centru Prahy a druhé na okraji hlavního města, s ohledem na jejich sportovní a pohybové zájmy. Teoretická část práce se věnuje nutnosti začleňování pohybových aktivit této věkové kategorie do každodenního života, vhodným či naopak nevhodným sportovním činnostem a zdravotním komplikacím vyplývajících z nedostatku pohybu. V praktické části je pomocí dotazníkového výzkumu porovnána četnost začleňování pohybu dětí ze dvou škol s následnou analýzou nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Cílem mé bakalářské práce je porovnat a zjistit, v kterých oblastech začleňují děti více pohybových aktivit do svého života, tedy zda jsou na tom lépe děti z centra velkého města, či z malé městské čtvrti.
Měření tělesné zdatnosti žáků ZŠ
Dyntar, Filip ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo měření tělesné zdatnosti žáků 2. stupně vybrané základní školy v Hradci Králové. Ze získaných výsledků bylo zjišťováno, zda má věk a pohlaví vliv na výkony žáků. Dále byly výsledky porovnány a na základě statistické analýzy dat bylo utvořeno srovnání výkonů žáků 6. a 9. ročníků a také chlapců a dívek. Teoretická část se zaměřuje na témata zdravého životního stylu, pohybové aktivity, tělesné zdatnosti, pohybové schopnosti, fyziologická i psychologická specifika u dětí staršího školního věku. Praktická část řeší statistické zpracování dat a jejich vyhodnocování na základě výsledků ve vybraných motorických testech z testové baterie EUROFITTEST. Podle zjištěných výsledků a jejich porovnání dospěl autor k závěru, že u šesti z celkových osmi cviků dosahují žáci vyšších ročníků statisticky významných rozdílů oproti žákům nižších ročníků. Při porovnání průměrných výsledků žáků 6. a 9. tříd bylo zjištěno, že u sedmi cviků z osmi dosahují žáci 9. ročníků lepších výsledků než žáci 6. ročníků. Nakonec autor zjistil, že chlapci dosahují průměrně lepších výsledků v pěti testech z osmi. Dívky dosahují průměrně lepších výsledků v jednom testu z osmi. Ve dvou testech nedochází k rozdílům v průměrných výsledcích chlapců a dívek.
Výživa ve fitness a silových sportech u vybrané skupiny osob
Farkaš, Tomáš ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Nechlebová, Eva (oponent)
V teoretické části bakalářské práce jsem shrnul podstatné informace, které se týkají výživy a rozšířil jsem je o specifika, která s sebou nese výživa ve fitness a silových sportech. Popsal jsem složky výživy, na které je třeba v jídelníčku hledět - energetická bilance, makroživiny, mikroživiny, suplementy a voda. Dále jsem popsal sestavování jídelníčku pro sportovce ve fitness a silových sportech. V praktické části jsem hodnotil, zda strava respondentů odpovídá poznatkům, které jsem popsal v teoretické části práce a souběžně jsem vydával případná doporučení ke zlepšení. Informace jsem získal od sportovců z oblasti fitness a silových sportů pomocí dokumentu, který obsahoval dotazníkovou část a šablonu pro dietní a pohybový záznam. Každý případ jsem řešil odděleně, přístup praktické části je kvalitativní. Data o energetických příjmech, výdejích a o makroživinách jsou zpracována pomocí grafů. Výsledky ukázaly, že respondenti měli často nastavený nevhodný energetický příjem, dva ho měli zcela nevhodný, jeden téměř vhodný. Výsledky také ukázaly na časté užívání suplementů vitaminů a minerálních látek, které nebylo nutné či se mu dalo malým zpestřením stravy vyhnout. Co se týká rozložení makroživin, až na jednoho respondenta, který měl rozložení správné, jsme nalezli také nedostatky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.