Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úspěch v jazykovém obrazu světa žáků českých základních a středních škol
Cinkrautová, Karolína ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tématem disertační práce je jazykový obraz ÚSPĚCHU u českých žáků. Výzkum zaměřený na hlubší poznávání jazykového obrazu světa dětí a mládeže považujeme za vysoce aktuální, což koresponduje se současnými trendy v oblasti lingvistiky a lingvodidaktiky. Teoreticky i metodologicky vycházíme z kognitivní lingvistiky a polské etnolingvistiky, jazykových disciplín zaměřených na výzkum vztahu jazyka a kultury, které pracují s pojmem jazykový obraz světa. Práce dále vychází z americké kognitivní lingvistiky studující teorii konceptuál- ní metafory a také z českých i zahraničních didaktických aplikací teoretických východisek kognitivní lingvistiky. Cílem práce je rekonstruovat jazykový obraz ÚSPĚCHU u specifické skupiny rodilých mluvčích češtiny - žáků 2. stupně základních škol a žáků středních škol. Analýza slovníkových, textových a empirických dat získaných prostřednictvím specificky sestaveného dotazníku vedla na základě sémantických aspektů (profilů) a metafor, prostřed- nictvím nichž je pojem konceptualizován, k sestavení kognitivní definice ÚSPĚCHU a re- konstrukci stereotypu úspěšného člověka. Z hlediska hodnotového sledujeme v jazykovém obrazu ÚSPĚCHU dvě protikladné tendence. Na jedné straně akcentace materialistické di- menze konceptu, na druhé straně důraz na jeho etický rozměr. Rekonstrukce...
Předpoklady úspěšnosti moderní gymnastiky v České republice
Šlosarová, Michaela ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
3 Abstrakt Autor: Bc. Michaela Šlosarová Název: Předpoklady úspěšnosti moderní gymnastiky v České republice Cíl: Cílem této diplomové práce je posouzení vybraných kritických faktorů úspěšnosti moderní gymnastiky v České republice dle výzkumu SPLISS 2.0 v rámci aktuálního systému fungování a vývoje úspěšnosti na mezinárodních závodech v předchozích letech. Metody: Pro praktickou část byl zvolen smíšený výzkum a byla využita kvalitativní i kvantitativní metoda výzkumu. Kvalitativní výzkum je založen na polostrukturovaných rozhovorech se třemi odborníky z prostředí moderní gymnastiky. Jedná se o zástupce z řad bývalého předsednictva Českého svazu moderní gymnastiky a současné trenéry/trenérky. Dále byly analyzovány potřebné dokumenty. V kvantitativním výzkumu byly seniorské gymnastky podrobeny elektronickému dotazování. Výsledky: Výsledky této diplomové práce ukázaly, že moderní gymnastika v České republice má stále potenciál stát se znovu úspěšným sportem a naše gymnastky se mohou měřit se světovou špičkou. Financování bezpochyby není ideální, ale mnohem vážnější je oblast identifikace talentů a zajištění a rozvoj trenérů. Tyto pilíře nepodléhají téměř žádné systematičnosti a vše se odehrává nahodile, což dokládají především odpovědi respondentů v polostrukturovaných rozhovorech a dotazníkovém šetření. Závěr:...
Životní etapy aktivního sportovce a jeho sportovní příprava z pohledu rodiny
ZÁHOROVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je přiblížení životních etap a sportovní přípravy aktivního sportovce z pohledu rodiny. Práce ukazuje různé aspekty přípravy vrcholového sportovce a kladené nároky na sportovce a jeho okolí. Práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou rozebírána teoretická východiska a obecné pojmy související s volným časem, sportem, zdravím a rodinou. V druhé části je popsána kariéra mladého sportovce a osobní zkušenost jeho rodiče a je rozebírána za pomoci vzpomínek jeho rodiny i jeho samého.
Stres a strategie jeho zvládání ve sportu
Beránková, Terezie ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Stres a strategie jeho zvládání ve sportu Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit na základě získaných informací, jak se vrcholoví a rekreační sportovci vypořádávají se stresem v zátěžové situaci. Zda existují značné rozdíly v rámci pohlaví, úrovně a druhu vykonávaného sportu. Metody: Pro splnění tohoto cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s metodou dotazování. Zvolený dotazník SVF-78 byl rozeslán vybraným respondentům elektronickou poštou. Získané informace byly rozebrány v diskusi. Výsledky: Výsledky jsou zobrazeny pro lepší přehlednost v tabulkách, grafech a jsou doplněny komentářem. Získaná data byla vyhodnocena a porovnána s odbornou literaturou. Klíčová slova: stres, výzkum, dotazník, sportovec, úspěch
Předpoklady pro úspěch v tenise
Lebl, Ondřej ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Předpoklady pro úspěch v tenise Cíle práce: Cílem této práce je identifikovat, analyzovat a vyhodnotit jednotlivé schopnosti, dovednosti a další předpoklady, které jsou určující a nutné pro dosažení vrcholové úrovně v tenise. Cílem je vytvořit určitý kompetenční profil úspěšného vrcholového tenisty. Metody práce: Byly použity dvě metody výzkumu. První metodou bylo studium odborné literatury na dané téma za účelem identifikace a systematizace literárních údajů týkajících se schopností, vlastností a dovedností úspěšných vrcholových tenistů. Druhou metodou bylo elektronické dotazování provedené na výběrovém vzorku českých tenisových odborníků i hráčů, které bylo použito k dotvoření ucelené představy o kompetenčním profilu úspěšného tenisty v českém prostředí. Výsledek práce: Výsledkem práce je ucelený soubor charakteristik, které představují nezbytné požadavky na žádoucí vlastnosti úspěšného tenisty. Klíčová slova: tenis, osobnostní předpoklady, úspěch, kompetenční profil
Emoční inteligence jakou součást inteligentního chování
Kramperová, Eva ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Pro svou práci jsem si vybrala téma emoční inteligence a její úlohu v průběhu lidského života. Ráda bych se jejím prostřednictvím zamyslela nad její důležitostí, úlohou a možnostmi rozvoje. Práce je rozdělena do tří hlavních částí: První část obsahuje obecné informace, vymezení pojmů a vztah emoční inteligence k inteligenci kognitivní, její srovnání s inteligencí sociální. Rovněž jsou zde zmíněny diskutabilní faktory ovlivňující EQ. Druhá stěžejní část práce mapuje úlohu emoční inteligence v dětství a ve výchovně- vzdělávacím procesu ( vliv EQ na školní úspěšnost, výkon, motivaci, jak školy pracují s EQ). Poslední oblast se zaměřuje na EQ v dospělosti. Zamýšlí se nad úlohou a důležitostí emočních dovedností na cestě k úspěšné kariéře, uspokojivému partnerskému životu a vyrovnanému postoji k životu v postproduktivním období.
Chyby ovlivňující úspěch managementu mateřských škol
Kafková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá identifikací častých chyb v managementu škol se zaměřením na prostředí mateřské školy. Porovnává poznatky získané v literatuře s osobní zkušeností vybraných ředitelů mateřských škol. Za cíl si klade vymezit rizikové oblasti pro vznik chyb a nalézt vhodná doporučení, jak k nim přistupovat. Obecné vnímání zjištěných rizikových faktorů a přístupů bylo následně ověřeno v dotazníkovém šetření. Poučení z chyb by mělo být vnímáno pozitivně jako cesta k úspěchu a pokroku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s ředitelkami mateřských škol a formou dotazníkového šetření bylo získáno více než sto dvacet výpovědí školských pracovníků. Souhrnným výsledkem obou částí práce -jsou rady a doporučení pro začínající ředitele.
Pojetí úspěšnosti ředitele školy a charakteristiky úspěšných ředitelů škol
Bernasová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce vychází z poznání, že chování člověka je výsledkem součinnosti tlaku vnějšího prostředí a osobnosti člověka. Teoretická část práce se opírá se o odbornou literaturu, o dokumenty zabývající se postavením ředitele školy ve společnosti o výzkumy týkající se osobnosti ředitele. Zabývá se charakteristikou osobnosti, osobnostní typologií, schopnostmi, vlastnostmi a motivy. Přináší informace o současném pojetí úspěchu. Pozornost je věnována především kompetencím ředitelů a jejich rolím při řízení školy. Výzkumná část diplomové práce řeší otázku osobnostních předpokladů a kompetencí, kterými disponuje úspěšný ředitel, na základě dotazníkového šetření a získaných dat od ředitelů vykonávající tuto vůdčí roli v reálném prostředí škol a od zřizovatelů těchto škol na území Hlavního města Prahy. Výstupem diplomové práce je souhrn předpokladů k úspěšnému řízení škol z pohledu osobnosti ředitele. Ten vychází ze zjištění, co považují ředitelé školy za úspěšnost v oblasti profesionálního řízení organizace a jak pohlíží na úspěšnost ředitelů zřizovatelé.
Úspěchy našeho běžeckého lyžování na zimních olympijských hrách
Kubátová, Monika ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Název práce: Úspěchy našeho běžeckého lyžování na zimních olympijských hrách Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na historii českého a československého běžeckého lyžování v průběhu zimních olympijskách her - od Chamonix 1924 až po Vancouver 2010. Pomocí metody přímé a metody obsahové analýzy dokumentuje a shrnuje úspěchy, kterých na těchto hrách reprezentanti našeho běžeckého lyžování dosáhli. Zjišťuje, že zástupci tak malé země - ve srovnání se severskými "obry" - dosáhli skvělých výsledků. Přitom dostupná literatura se o nich téměř nezmiňuje, pokud se neumístili do třetího místa a nezískali medaili. Zajímavé je porovnání dvou lyžařských generací prostřednictvím rozhovoru s jejich představitelkami - Květou Jeriovou a Kateřinou Neumannovou. Z jejich odpovědí vyplývá, že první z nich měla mnohem tvrdší podmínky a horší zázemí. Přesto dokázala uspět, její kariéra však byla kratší a počet získaných madailí menší. Klíčová slova: Zimní olympijské hry, historie, běžecké lyžování, úspěch

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.