Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 168 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv silového tréninku na rychlost střelby v házené u hráčů ve věku 11-13 let
Jelínek, Erik ; Petružela, Jan (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Vliv silového tréninku na rychlost střelby v házené u hráčů ve věku 11-13 let. Cíle: Cílem této práce je posoudit vliv silového tréninku na střelbu na bránu u hráčů házené. Metody: Jedná se o experimentální studii, která využívá metody měření, intervence a komparace mezi dvěma skupinami - kontrolní a experimentální. Bylo provedeno měření rychlosti střelby na bránu pomocí radarového zařízení a výšky vertikálního výskoku pomocí zařízení Optojump. Celkově proběhly 2 měření. První měření obou skupin proběhlo před intervencí, kterou absolvovala pouze experimentální skupina. Druhé měření obou skupin proběhlo po ukončení intervence, která trvala 1x týdně po dobu 8 týdnů. Výsledná data byla na závěr zpracována a vyhodnocena pomocí T-testu a velikosti efektu. Výsledky: Experimentální skupina vykázala významné zlepšení v rychlosti střelby na bránu, zatímco kontrolní skupina nezaznamenala žádné významné změny. Klíčová slova: Házená, silový trénink, odporový trénink, izometrický silový trénink, posilování s vlastní hmotností, děti, mládež, rychlost hodu, starší školní věk, základní pohybové vzory.
Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku
Hmirová, Sára ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U14 a U15
Frimel, Tomáš ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategorii U14 a U15 Cíle: Hlavním cílem této práce bylo provést analýzu úrovně vedení kotouče u hráčů ledního hokeje v kategoriích U14 a U15. Kroky k dosažení tohoto cíle se skládaly z realizace terénního testování ve vybraných hokejových klubech, z provedení detailní analýzy dat získaných prostřednictvím tohoto testování, z identifikace rozdílů mezi kategoriemi a z určení standardů v oblasti vedení kotouče. Metody: V bakalářské práci byly použity metody analýzy, komparace a syntézy. Při realizaci testování úrovní vedení kotouče byla využita metoda pozorování a terénního testování. Metoda analýzy, komparace a syntézy byla aplikována při rozboru a interpretaci dat získaných prostřednictvím terénního testování. Výsledky: Celkem se testování úrovně vedení kotouče zúčastnilo 257 hráčů kategorie U14 a U15 z 10 různých klubů, z čehož byl jeden klub zahraniční (Norsko). Průměrná úroveň vedení kotouče kategorie U15 dosahovala znatelně vyšších hodnot (x =7,8) než hráčů kategorie U14 (x =5,6). Standardem u kategorie U14 bylo dosažení položky číslo 6, u kategorie U15 položky číslo 9. Kluby, které jsou držiteli statusu Akademie Českého hokeje, dosahovaly o 4 testové položky více v kategorii U14 a o 5 testových položek v kategorii U15. Úroveň hráčů v...
Hodnocení tělesného složení a tělesné zdatnosti pomocí testové baterie ALPHA
Husovská, Andrea ; Jandová, Soňa (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
PYedkládaná diplomová práce se zabývá vlivem tlesného slo ení na tlesnou zdatnost. Práce se zabývá problematikou zvyaující se prevalence obezity u dtí a dospívajících. Cílem práce je zhodnotit tlesnou zdatnost u dtí staraího akolního vku pomocí validizované testové baterie a zjistit souvislosti tlesné zdatnosti tchto dtí s jejich tlesným slo ením. Celkem bylo testováno 52 áko ve vku 12-14 let, z toho bylo 34 dívek a 18 chlapco. Pro zjiatní tlesné zdatnosti dtí a dospívajících jsme vyu ili modifikovanou testovou baterii Assessing levels of physical activity (ALPHA). Dále jsme pomocí dotazníkového aetYení zjistili antropometrické parametry dole ité pro zjiatní tlesného slo ení. Pro samotné mYení jsme vyu ili mYení tYí ko ních Yas, dynamometrii, Unifittest (6-60). Pro výpo et statistické významnosti rozdílo byl pou it F-test a pro výpo et vcné významnosti bylo spo ítáno Cohenovo d. Z výsledko vyplynulo, e dívky mly vyaaí mno ství podko ního tuku ne li chlapci. Rozdíl v tlesné hmotnosti a tlesné výace mezi dívkami a chlapci nebyl prokázán. Dívky ve srovnání s chlapci mají ni aí promrnou dobu, kterou tráví pohybovou aktivitou mimo tlesnou výchovu. Na závr mo eme konstatovat, e tlesné slo ení má velký vliv na tlesnou zdatnost u dtí staraího akolního vku. U dtí a...
Klima škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách
Kafková, Barbora ; Tirpák, Jan (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žáci
Vliv atletického tréninku na tělesnou zdatnost žáků ve věku 13 let
Holcová, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Teplý, Lukáš (oponent)
Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jestli má atletický trénink vliv na tělesnou zdatnost atletů ve věku 13 let, a to jak v porovnání s normami, které jsou stanovené Příručkou pro manuální a počítačové hodnocení základní motorické výkonnosti a vybraných charakteristik tělesné stavby mládeže a dospělých v České republice, tak vůči žákům, kteří se věnují jinému sportu, respektive nesportují vůbec. Byla použita testová baterie UNIFITTEST, která děti testuje ve čtyřech disciplínách. Sesbíraná data byla sepsána do tabulek a následně vyhodnocena na základě výše uvedených cílů. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesné zdatnosti a jejím komponentům. Dotýká se také složení těla, tématu obezity a podváhy. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje nám atletický trénink přípravek, mladšího a staršího žactva.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Srovnání úrovně koordinačních schopností zaměřených na rovnováhu u žáků pátých, sedmých a devátých tříd v Praze
Kučera, Jakub ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalá ská práce zkoumá úrove koordina ních schopností u žák 5., 7. a 9. ro níku ZŠ, tedy ve vývojov velmi r znorodých obdobích. Teoretická ást se zam uje na vymezení koordina ních schopností a jejich d lení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a p edstavuje testové baterie, které koordinaci prov ují. Výzkum byl provád n pomocí Iowa- Brace test, který byl použit pro ov ování úrovn obecn koordina ních schopností žák . V metodické ásti je popsán pr b h testování (v etn popisu p ípravy) jež probíhalo na dvou ZŠ v Praze v celkem devíti t ídách. U nam ených dat se potvrdil statisticky významný nár st koordina ních schopností mezi žáky 5. a 7. ro níku, zatímco mezi 7. a 9. ro níkem byl jejich nár st menší než 5 %. Tato zjišt ní jsou ve shod s teorií Prof. Karla M koty, CSc. (M kota a Novosad, 2005). Dále se projevily lepší koordina ní schopnosti u dívek než u chlapc , a to ve všech ro nících. Vyšších výsledk také dosahovali žáci v nující se individuálním sport m oproti žák m v nujícím se sport m kolektivním. KLÍ OVÁ SLOVA Koordinace, Iowa-Brace test, trénink rovnováhy, rozvoj, starší školní v k
Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění
Jahnická, Natalie ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění Cíle: Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na školách v České republice s využitím existujících výzkumných studií. Metody: V této práci byla použita metoda komparativní analýzy k vyhodnocení existujících bakalářských a diplomových prací zaměřených na zdravotní tělesnou výchovu. Data byla čerpána z databází Google Scholar, Digitální repozitář UK, theses.cz a ResearchGate. Dále také byla analyzována z dotazníkových šetření prováděných od roku 2005 mezi učiteli. Výsledky: Výsledky práce odhalují, že zdravotní tělesná výchova se na 194 školách z 226 zkoumaných nevyučuje. Mezi nejčastější zdravotní oslabení 104 škol uvádí oslabení pohybového aparátu. Hlavní překážky pro zařazení zdravotní tělesné výchovy do školního programu zahrnují nedostatečné finanční zdroje, což uvádí celkem 104 škol a nedostatek kvalifikovaných učitelů. Tento problém uvádí 69 škol. Jako efektivní alternativy se ukázaly různé projekty zaměřené na podporu pohybu a zdraví dětí, stejně jako začleňování pohybových aktivit do jiných předmětů. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk, oslabení žáků, uvolňování žáků, pohybové projekty
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 168 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.