Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba a implementace kompetenčního modelu v organizaci
Záhorová, Markéta ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou kompetenčních modelů a jejich následným ukotvením v kontextu personálních činnostech hodnocení a rozvoje zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve diskutovány základní pojmy, kterými jsou kompetence, jejich odlišení od často zaměňovaných pojmů (jakož jsou potenciál a schopnost) a jejich možné dělení. Následně je definován kompetenční model, postup tvorby takového modelu a jeho možné podoby a struktury. Dále jsou vysvětleny principy využívání kompetenčního modelu v jednotlivých činnostech v řízení lidských zdrojů, kdy je kladen důraz zejména na procesy hodnocení a rozvíjení pracovníků díky kompetenčnímu modelu, které jsou stěžejní pro tuto diplomovou práci. Navazující praktická část začíná představením Společnosti XY a respondenta, kterým je personalista na pozici HR Generalist. Kvůli anonymitě nejsou společnost i respondent v práci přímo jmenováni. Praktická část pokračuje výzkumným šetřením, které proběhlo za pomocí kvalitativní metody rozhovoru se zmíněným respondentem a také díky analýze potřebných dokumentů Organizace XY. Na základě zjištěných dat o tvorbě a implementaci kompetenčních modelů v Organizaci XY jsou navrženy případné změny v obsahu konkrétních kompetenčních modelů pro vybrané dvě pozice Vedoucího a Asistenta pobočky a také jejich využívání v...
Analýza vzdělávací strategie HR oddělení vybrané společnosti a motivace zaměstnanců se vzdělávání účastnit
Šindelářová, Martina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním HR týmu ve vybrané společnosti. Cílem bylo analyzovat a identifikovat vnitřní vzdělávací strategii HR oddělení, zjistit jaká je motivace zaměstnanců HR týmu účastnit se nabízeného vzdělávání a navrhnout opatření ke zkvalitnění a zatraktivnění týmové vzdělávací strategie. Teoretická část definuje aspekty podnikového vzdělávání, strategického vzdělávání, kompetencí, motivace, personálního řízení apod. pomocí odborné literatury. V praktické části byla provedena analýza vzdělávacích procesů pomocí studia interních dokumentů, dotazníkovým šetřením mezi personálním týmem společnosti XY a jako poslední byl uskutečněn rozhovor s L&D manažerem. Dotazníkové šetření zjišťovalo motivaci zaměstnanců účastnit se vzdělávání a spokojenost zaměstnanců se stávajícím firemním vzděláváním. KLÍČOVÁ SLOVA podnikové vzdělávání, strategické vzdělávání, motivace, analýza systému vzdělávání, rozvoj pracovníků, personální práce
Rozvoj a vzdělávání pracovníků společnosti XYZ v kontextu talent managementu
Lešikar, Adam ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj a vzdělávání talentovaných pracovníků společnosti XYZ. Jejím cílem je vytvořit pro reklamní agenturu XYZ prakticky využitelný nástroj, který jí usnadní identifikaci talentovaných pracovníků, výběr vhodných adeptů pro vedoucí pozice, posuzování jejich klíčových kompetencí a jejich vzdělávání a rozvoj. V první části práce jsou na základě analýzy odborné literatury vymezeny základní termíny a teoretická východiska. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány talentu a nadání, problematice talent managementu včetně různých přístupů a pojetí, základních procesů a aktuálních trendů, dále využití, tvorbě a hodnocení klíčových kompetencí v oblasti řízení lidských zdrojů a tématice rozvoje a vzdělávání pracovníků. Druhá část popisuje samotné kvalitativní výzkumné šetření realizované prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky společnosti XYZ a analýzy poskytnutých dokumentů. Výsledkem je profil talentovaného pracovníka společnosti, kompetenční model obsahující klíčové kompetence pro dvě vybrané pracovní pozice a návrh základního programu vzdělávacích a rozvojových aktivit, které pracovníkům společnosti umožní popsané kompetence získávat a rozvíjet. Navržený kompetenční model je doplněn několika variantami mřížek určených pro hodnocení důležitosti a úrovně...
Hodnocení a rozvoj pracovníků v organizaci
Válková, Klára ; Mráček, Pavel (oponent) ; Mráček, Pavel (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a rozvoje zaměstnanců v podmínkách podniku distribuce čistících prostředků a analýzou současného stavu systému hodnocení a rozvoje pracovníků v této společnosti. Na základě zjištěných skutečností práce obsahuje návrh na řešení problémů ve společnosti zavedením standardu Investors in People do společnosti.
Výběr a adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Bočková, Pavla ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem nových zaměstnanců a jejich adaptací ve vybrané společnosti. Práce obsahuje teoretická východiska problematiky získávání, výběru a zaškolování nových zaměstnanců. Je provedena analýza interních dokumentů a následně individuální rozhovory s osobami zainteresovanými v procesu výběru a zaškolování nových zaměstnanců. Na základě této analýzy současného stavu jsou navrženy návrhy na zlepšení celého procesu výběru a zaškolování zaměstnanců pro zvolenou společnost.
Srovnání dvou metod osobního rozvoje a jejich dopadu na chování
Štěpánová, Irena ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem mé diplomové práce je srovnání dopadu na chování rozvojové metody hraní rolí a diskuze o videu natočeném pro účely rozvojové aktivity. V teoretické části představuji oblast rozvoje pracovníků z hlediska psychologie a popisuji psychologické koncepty, které stojí v pozadí procesu rozvoje konkrétních dovedností například leadershipu, sebeřízení, komunikace a ovlivňování. Usiluji o hlubší porozumění způsobům, jak si tyto dovednosti osvojujeme a porozumění možnostem, které lze využít při rozvoji pracovníků, ať již jde o podobu konkrétních rozvojových metod, nebo o řízení procesu rozvoje pracovníků jako celku. Tyto poznatky nacházejí uplatnění v oblasti firemního vzdělávání a rozvoje, což je prostředí, ve kterém také realizuji praktickou část své diplomové práce. V empirické části jsem realizovala dva výzkumy. V kvalitativním výzkumu jsem zjišťovala potřeby cílové skupiny pracovníků, abych následně mohla vybrat rozvojové metody v návaznosti na relevantní rozvojové cíle, jejichž soulad se skutečnými potřebami pracovníků je předpokladem pro úspěšné ovlivnění chování. V hlavní výzkumné části jsem realizovala kvazi-experiment, kde porovnám stav cílové skupiny před a po rozvojové intervenci. Statisticky významné rozdíly před a po intervenci jsem srovnala u experimentálních skupin a v kontrolní skupině....
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
Možnosti a rozvoj dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v Botanické zahradě hl. m. Prahy
Černý, Bohumil
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) v Botanické zahradě hl. m. Prahy (BZP) a možnostmi nabídky akreditovaných kurzů. Cílem práce je teoreticky vymezit a charakterizovat DVPP s důrazem na analýzu a identifikaci vzdělávacích potřeb a motivaci pedagogických pracovníků předmětů přírodověda a biologie na základních a středních školách na území hl. m. Prahy s důrazem na rozvoj badatelsky orientovaného vyučování. Dále realizovat výzkum zaměřený na využití metod a forem vzdělávání učitelů. Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením a vztahem základních pojmů ve sledované oblasti dalšího vzdělávání, systematického vzdělávání, analýzou vzdělávacích potřeb, organizací vzdělávacích aktivit v BZP, popisem vybraných aspektů DVPP v kontextu celoživotního učení. Pozornost je věnována systému vzdělávání, struktuře a identifikaci vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků. Analyticko-empirická část je věnována výzkumu v oblasti DVPP základních a středních škol předmětů biologie a přírodověda. Výzkum je rozdělen na dílčí části, které analyzují současný stav a DVPP na území hl. m. Prahy. Výzkum je realizován kvantitativní formou a jako výzkumný nástroj je použito dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou následně komparovány se strategickými dokumenty...
Možnosti a rozvoj dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v Botanické zahradě hl. m. Prahy
Černý, Bohumil ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) v Botanické zahradě hl. m. Prahy (BZP) a možnostmi nabídky akreditovaných kurzů. Cílem práce je teoreticky vymezit a charakterizovat DVPP s důrazem na analýzu a identifikaci vzdělávacích potřeb a motivaci pedagogických pracovníků předmětů přírodověda a biologie na základních a středních školách na území hl. m. Prahy s důrazem na rozvoj badatelsky orientovaného vyučování. Dále realizovat výzkum zaměřený na využití metod a forem vzdělávání učitelů. Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením a vztahem základních pojmů ve sledované oblasti dalšího vzdělávání, systematického vzdělávání, analýzou vzdělávacích potřeb, organizací vzdělávacích aktivit v BZP, popisem vybraných aspektů DVPP v kontextu celoživotního učení. Pozornost je věnována systému vzdělávání, struktuře a identifikaci vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků. Analyticko-empirická část je věnována výzkumu v oblasti DVPP základních a středních škol předmětů biologie a přírodověda. Výzkum je rozdělen na dílčí části, které analyzují současný stav a DVPP na území hl. m. Prahy. Výzkum je realizován kvantitativní formou a jako výzkumný nástroj je použito dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou následně komparovány se strategickými dokumenty...
Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci
Kapustová, Zuzana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci" se zabývá problematikou vzdělávání sester v praxi. Cílem této práce je poskytnout teoretické informace nejen z oblasti dalšího profesního vzdělávání sester ale také poskytnou náhled a názory na tuto oblast od sester v rámci jedné zdravotnické organizace. Práce je koncipovaná do dvou hlavních částí. V úvodu práce je představeno téma ošetřovatelství a jsou zmíněny zásadní odůvodnění pro vzdělávání sester. První část je teoretická a pojednává o problematice vzdělávání v kontextu zdravotnických organizací. Dále je v této části zmíněn význam znalostí a profesní postavení sestry spolu s jejími kompetencemi. V této části je následně zmíněno i vzdělávání pracovníků ve zdravotnické organizace a značný prostor je zde vyhrazen pro celoživotní vzdělávání. Teoretická část pak dále věnuje motivaci nebo kvalitě poskytovaní péče. Následující částí práce je výzkumná část. tato část práce pojednává o výzkumném šetření, které bylo v rámci práce prováděno. Snahou výzkumu bylo zjistit, zda mají pracovníci povědomí o možnosti vzdělávání na svém pracovišti a zda považují vzdělávání v praxi za důležité. Dále pak bylo zjišťováno, zda respondenti pociťují přínos vzdělávání v praxi a jaký názor mají na konkrétní formy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.