Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role učitele základní školy v morální výchově dítěte
Polánková, Barbora ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato teoretická bakalářská práce se zaměřuje na roli učitele základní školy v morální výchově dítěte. Vymezuje důležité morální pojmy související s touto problematikou. Vysvětluje mechanismy procesu socializace a sociálního učení, jež jsou předpokladem morální výchovy. Popisuje také teorie vývoje morálního usuzování jedince a poukazuje na možnosti jejich užití v práci učitele. Konkrétní aspekty učitelské role v morální výchově dítěte tvoří samostatnou kapitolu. Pozornost je zde věnována především učiteli jako významnému výchovnému vzoru, jeho podstatným osobnostním charakteristikám a autoritě. V další části této kapitoly je vymezován pojem kázně a výchovy charakteru žáků. Poslední kapitola se zaměřuje na učitele a možnosti morální výchovy v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Občanská kompetence učitele a pojetí výuky
Klecandová, Magdalena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce se zabývá občanskou kompetencí učitele a jejím vlivem na pojetí výuky. Ukazuje složky občanské kompetence a představuje ji v osobnosti učitele, ve školských a jiných dokumentech, ve výchově obecně, ve vyučování a v učitelově aktivním přístupu ve škole i v životě. Kvalitativní výzkum zjišťuje vliv občanské kompetence učitele na jeho pojetí výuky. Představuje osobnosti učitelů občanské výchovy a společenských věd, jejich nahlížení na občanskou kompetenci a na její prvky, které pozorují učitelé sami u sebe. Výsledky výzkumu prezentují také celkový přístup k rozvoji této kompetence u žáků a studentů a způsoby podpory dobrého občanství ve výuce. Objevuje se zde i téma apolitičnosti školy. Metodami výzkumu jsou rozhovory s učiteli a pozorování výuky.
Vliv školního klimatu na učitele a žáky na 1.stupni ZŠ
Zrůstová, Pavla ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá faktory a jevy, které mají vliv na školní klima, na klima v učitelském sboru a školní třídě ve vazbě na učitelovu osobnost, profesní kompetence, motivovanost a sebepojetí v profesi. Zajímá se o spokojenost učitelů a jeho vliv na interakci učitele se žáky a kolegy. V závěru teoretické části jsou shromážděny přístupy ke zkoumání klimatu. Praktická část prezentuje výzkum, který na základě pozorování popisuje atmosféru škol, která je významným ukazatelem školního klimatu. Jsou zde analyzovány faktory, které ovlivňují vzdělávací a výchovnou práci učitele a jeho spokojenost v pracovním životě. Shrnuje poznatky z rozhovorů a dotazníků a porovnává je s postřehy získanými během pozorování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Díte se syndromem ADHD v mateřské škole
Palavská, Kristýna ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole" se zaměřuje na zmapování problematiky výchovy a vzdělávání dětí se syndromem ADHD v prostředí mateřské školy, které má přispět k prohloubení poznatků o syndromu ADHD, k pochopení jejich životní situace a dále k popisu možností systematické práce s těmito dětmi v mateřské škole, což by mělo za následek zmírnění projevů syndromu ADHD.
Využití inovativních metod výuky ke zkvalitnění vzájemných vztahů mezi žáky na prvním stupni základní školy
Schneiderová, Martina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
ANOTACE: Cílem diplomové práce je zjistit, zda zavedení inovativních přístupů ve vyučování může pomoci ke zkvalitnění vzájemného chování, komunikaci a spolupráci dětí v již zavedeném kolektivu. Snahou uvedeného přístupu je utváření a rozvoj pozitivního třídního klimatu a tím podnětného prostředí pro výuku inovativními metodami (metodami moderního vyučování). Teoretická část se zabývá problematikou vzniku inovativních metod spojeného s novým pohledem na osobnost dítěte, popisuje některé alternativní školy a programy, ve kterých mají inovativní metody svůj původ. Cílem teoretické části je vymezení pojmu metody výuky s akcentem na metody inovativní, které mají vliv na utváření pozitivního třídního klimatu. Dále se teoretická část zabývá pojmem inovace a jeho pojetím, rolí učitele a charakteristikou žáka středního školního věku. Výzkumná část popisuje průběh a realizaci zavedení inovativních metod u žáků 4. ročníku základní školy. Cílem praktické části je zjištění, zda lze v zavedeném kolektivu pomocí inovativních přístupů vyvolat pozitivní změny klimatu třídy. Formou dotazníků jsou analyzovány výsledky zjištění a následně porovnány s výsledky dotazníkového šetření v kontrolní skupině. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda, inovace, osobnost dítěte, osobnost učitele, třídní klima
Hra jako výchovný prostředek v zájmovém vzdělávání
Kadlecová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá působením hry na osobnost dítěte v mladším školním věku v době zájmového vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na vliv hry při činnosti s dětmi s problémovým chováním. Cílem práce je, ověřit do jaké míry záměrně zvolená a pedagogicky vedená didaktická hra, dokáže omezit vznik problémů, které při začleňování těchto dětí do kolektivu nastávají a zda se pomocí hry dají zmírnit projevy chování určitého handicapu. Pomocí her si vyzkoušet možnosti začlenění těchto dětí do kolektivu běžné populace s využitím vhodně zvolených her odpovídajících věku dítěte.
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Osobnost učitele na klasické a alternativní škole
KOUDELKOVÁ, Marcela
Diplomová práce "Osobnost učitele na klasické a alternativní škole" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zachycení rozdílů v osobnostních projevech učitelů na klasické a alternativní škole. Teoretická část se věnuje charakteristice alternativních typů škol a vymezení rozdílů mezi školami alternativními a klasickými. Rozebírána je rovněž osobnost učitele, její struktura a základní terminologie s ní související. Pozornost je upřena také na typologii učitelů a jejich charakteristické rysy. Samostatný oddíl práce je věnován kompetencím učitele, zachyceny jsou i vlastnosti dobrého učitele. V závěru teoretické části jsou zaznamenány nároky a rozdíly kladené na učitele klasické a alternativní školy. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření u učitelů klasických a alternativních ZŠ. Je stanoven cíl práce a formulovány předpoklady výzkumu. Výzkum je dále doplněn zhodnocením předem stanovených předpokladů, tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o osobnosti učitelů klasických a alternativních škol.
Volnočasové aktivity a pracovní zátěž učitelů 1. st. ZŠ
ŠVORCOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zaměřuje na volnočasové aktivity učitelů 1. stupně ZŠ v závislosti na jejich vnímání pracovní zátěže. V teoretické části je zmíněná charakteristika učitele, ale stěžejní je téma pracovní zátěže a volného času učitele. Je na ně nahlíženo z více úhlů pohledu. Nabízí především různé odvětví zátěže a druhy volného času. Empirická část je zpracována pomocí metody hloubkového rozhovoru s vybranými učiteli 1. stupně ZŠ. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, do jaké míry zátěž ovlivňuje trávení volného času učitelů, jakými způsoby zátěž zvládají. Účastnice výzkumného šetření zvládají zátěž a svůj volný čas věnují aktivitám, které jsou zcela odlišné od jejich profese. Mezi nejčastěji zmiňované volnočasové aktivity řadí fyzickou aktivitu, manuální práci a sport.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.