Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra jako výchovný prostředek v zájmovém vzdělávání
Kadlecová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá působením hry na osobnost dítěte v mladším školním věku v době zájmového vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na vliv hry při činnosti s dětmi s problémovým chováním. Cílem práce je, ověřit do jaké míry záměrně zvolená a pedagogicky vedená didaktická hra, dokáže omezit vznik problémů, které při začleňování těchto dětí do kolektivu nastávají a zda se pomocí hry dají zmírnit projevy chování určitého handicapu. Pomocí her si vyzkoušet možnosti začlenění těchto dětí do kolektivu běžné populace s využitím vhodně zvolených her odpovídajících věku dítěte.
Strukturální studie proliferační fáze somatické embryogeneze smrku ztepilého pod vlivem aromatických cytokininů
Kadlecová, Marie ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Eliášová, Kateřina (oponent)
Somatická embryogeneze (SE) představuje potencionálně velmi vhodný způsob množení - mikropropagace - rostlin in vitro. Tento proces je zkoumán již přes třicet let, za tuto dobu bylo získáno v oboru velmi mnoho znalostí, nicméně stále ještě jsou hledány cesty k zdokonalení a zefektivnění procesu kultivačních protokolů na základě nových poznatků. Poměrně nedávné objevení aromatických cytokininů vedlo k novým poznatkům, že u různých rostlinných druhů vykazují velmi pozitivní vlivy na různé morfogenetické a fyziologické procesy jednak při kultivaci in vitro, tak i při ošetření in vivo. To se stalo podnětem pro téma této práce, která byla zaměřena na prozkoumání vlivu meta-topolinu (mT), aromatického cytokininu, na průběh proliferační fáze SE na strukturální úrovni u embryogenních linií smrku ztepilého Picea abies (L.) Karst. Cílem práce byla analýza strukturálního vývoje embryogenních kultur s použitím anatomických preparátů a kvantitativních stereologických metod. Použitý materiál představovaly tři embryogenní linie: 107 a 34C byly získány z VÚLHM od Dr. Jany Malé, a kultura AFO 541, která byla použita jako standard. Pro porovnání vlivu cytokininu mT s benzylaminopurinem (BAP) na poměrné zastoupení jednotlivých embryogenních struktur v kultuře se vyskytujících, bylo nadefinováno několik strukturálních...
Somatická embryogeneze jehličnanů: popis strukturálního vývoje
Kadlecová, Marie ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Hana (oponent)
Somatická embryogeneze je velmi důležitým nástrojem kultivace rostlin in vitro, proto se jí v poslední době zaslouženě věnuje náležité pozornosti. Celý proces somatické embryogeneze zahrnuje několik po sobě jdoucích kroků: indukce embryogenní kultury a její proliferace, zrání embryí (maturace), desikace, klíčení a následná přeměna embryí v mladé rostliny. Všechny tyto kroky bezprostředně ovlivňuje mnoho faktorů, jakými jsou například: výběr použitého explantátu, doba kultivace, fyzikální podmínky a z velké části hlavně složení média, na kterém jsou somatická embrya kultivována. Stále se objevují nové studie popisující možnosti zlepšení kultivačních podmínek, a tím posléze i kvalitu embryí. Důležitým předpokladem dalšího zlepšení kvality somatických embryí je znalost přesného kultivačního protokolu, tj. jaké koncentrace jsou látky obsažené v médiu, doba trvání jednotlivých kroků, použití nevhodnějšího výchozího explantátu atd. Další neméně důležitou věcí je dobrá znalost vývoje všech anatomických struktur vznikajících během embryogeneze. Jen tak bude možné se přiblížit bodu, kdy somatická embrya nebudou vznikat pouze v laboratoři, ale budou úspěšně využívána i v praxi. Předmětem této práce je shrnutí dosavadních poznatků o vývoji anatomických struktur vznikajících během somatické embryogeneze. V...
Hra jako výchovný prostředek v zájmovém vzdělávání
Kadlecová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá působením hry na osobnost dítěte v mladším školním věku v době zájmového vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na vliv hry při činnosti s dětmi s problémovým chováním. Cílem práce je, ověřit do jaké míry záměrně zvolená a pedagogicky vedená didaktická hra, dokáže omezit vznik problémů, které při začleňování těchto dětí do kolektivu nastávají a zda se pomocí hry dají zmírnit projevy chování určitého handicapu. Pomocí her si vyzkoušet možnosti začlenění těchto dětí do kolektivu běžné populace s využitím vhodně zvolených her odpovídajících věku dítěte.
Rozvoj smyslového vnímání předškolních dětí v rámci environmentální výchovy
KADLECOVÁ, Marie
Práce se zabývá zpracováním informací o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku pomocí environmentální výchovy. Teoretická část obsahuje zařazení environmentální výchovy v obsahu vzdělávání a smyslový vývoj. U každého smyslu jsou krátce uvedeny jeho funkce, nejčastější poruchy a cvičení k jeho posilování. V praktické části jsou navrženy příklady činností smyslové a environmentální výchovy,vhodné pro tvorbu programů v mateřských školách. V poslední části práce jsou rozpracované a vyhodnocené dva integrované bloky.

Viz též: podobná jména autorů
8 KADLECOVÁ, Marie
13 KADLECOVÁ, Martina
10 KADLECOVÁ, Michaela
1 KADLECOVÁ, Milena
2 Kadlecová, Magda
3 Kadlecová, Marcela
15 Kadlecová, Markéta
13 Kadlecová, Martina
10 Kadlecová, Michaela
1 Kadlecová, Michala
3 Kadlecová, Milada
5 Kadlecová, Miluše
2 Kadlecová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.