Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proces tvorby úloh: Srovnání tvůrců podle úrovně zkušeností
Patáková, Eva ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent) ; Cihlář, Jiří (oponent)
Název: Proces tvorby úloh: Srovnání tvůrců podle úrovně zkušeností Autor: PhDr. Eva Patáková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze Školitel: doc. RNDr. Jaroslav Zhouf, Ph.D. Abstrakt: Cílem práce je porovnání procesu tvorby úloh různě zkušených tvůrců: Začá- tečníci nemají zkušenosti s tvorbou úloh, odborníci tvoří úlohy, ale ne více, než vyžaduje pedagogická praxe, experti tvoří úlohy profesionálně, např. pro matematické soutěže. Výzkum byl realizován ve dvou fázích, z nichž každá obsahovala pilotní část a hlavní studii. Respondenti tvořili vždy náročné a originální úlohy pro žáka deváté třídy základní nebo prvního ročníku střední školy. V první fázi byly metodami odvozenými od zakot- vené teorie analyzovaný sebereflexe, dotazníky a další písemné výstupy respondentů. Ve druhé fázi byl proveden kvalitativní rozbor videonahrávek tvorby úloh (metoda klinického rozhovoru). Proces tvorby úloh sledovaných skupin respondentů byl různý. S rostoucími zkušenostmi respondentů se zvyšoval podíl úvah s plným vědomím následku, zvyšoval se podíl tvůrců, kteří se v práci nechali inspirovat již hotovou úlohou, měnil se pohled na kvalitu úlohy. Čím je tvůrce zkušenější, tím lépe dokáže využít fázi závěrečného zhodnocení hotové úlohy. Analyzovány byly rovněž další...
Člověk a kůň (Jiný přítel)
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ (Jiný přítel) Jana Peštová 7. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Hrubá Praha, červen 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE (Another friend) Jana Peštová 7th year full-time studies Art education for Elementary school, Hight school and School of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Hrubá Prague , June 2012 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Práce byla prověřena systémem na kontrolu plagiátorství dostupném na www.odevzdej.cz. Praha, červen 2012 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému, Doc. PhDr. Marii Fulkové, Ph.D. a Doc. PhDr. Jaroslavu Bláhovi, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr. Zuzaně Hrubé. KLÍČOVÁ SLOVA: kůň, člověk, sebereflexe, kvalita, zkušenost, forma,...
Cíle ve vyučování a učitelovo pojetí výuky
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce pojednává o učitelově pojetí výuky. Sleduje tento fenomén v kontextu časového i společenského vývoje. Shrnuje dosavadní zjištění nejrůznějších odborníků z domácího prostředí i zahraničí. Jak se ukazuje, učitelovo pojetí výuky je problematikou, která si v současné době zaslouží velkou pozornost. Pohled na učitelovo pojetí výuky se v průběhu času značně změnil. Stejně tak i přístup k cíli ve vyučování jako jedné z jeho významných složek. Na začátku 3. tisíciletí, kdy v souvislosti s cíli vzdělávání hovoříme o dovednostech a kompetencích, je více než žádoucí této oblasti rozumět a uchopit ji v celistvosti.
Sebereflexe vlastní mediální zkušenosti s chytrým telefonem jako rozvoj mediální gramotnosti: autoetnografie
Veberová, Klára ; Hodboď, Vojtěch (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Předmětem této autoetnografie je sebereflexe vlastních mediálních zkušeností, které dennodenně zažívám s chytrým telefonem. Cílem práce je objevit svoji intimní a individuální mediální zkušenost a zjistit, jak tato odborná sebereflexe může vést k rozvoji mediální gramotnosti. Současná doba i společnost se kvůli technologickému vývoji mění čím dál tím rychleji, a proto je třeba se těmto změnám přizpůsobovat individuálně po celý život. První část práce tak popisuje teoretická východiska týkající se mediální gramotnosti a sebereflexe v kontextu postmoderní doby, současného přístupu k mediální výchově, konceptu dynamického celoživotního vzdělávání (lifelong learning) a nových, transformativních kompetencí potřebných pro spokojený život ve 21. století. Druhá část práce objasňuje kvalitativní metodický postup autoetnografie a sběr dat, který probíhal po dobu šesti měsíců skrze sebereflektivní deník. Závěrečná část práce odkrývá tematické kategorie ze získaných dat, ve kterých jsem rozklíčovala, že chytrý telefon pro mě znamená především jistotu, zdraví, rozpolcenost, seberealizaci, ale celkově uspokojení těchto potřeb. Zároveň se ukázalo, že je potřeba dalších výzkumů v oblasti sebereflexe, akcentující kognitivní, emociální a behaviorální procesy u jedince, a jejího vlivu v rozvoji mediální gramotnosti.
Osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Wernerová, Kateřina ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šimanovský, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Přináší vybrané muzikoterapeutické techniky, které představují jeden z prostředků osobnostně sociální výchovy. Teoretická část práce se zabývá pojmem osobnostně sociální výchovy se stručnou historií dané problematiky. Představuje postavení osobnostně sociální výchovy v kurikulárních dokumentech. Praktická část práce přináší pravidelnou výuku hodin hudební výchovy na základní škole Dolní Břežany. Součástí výzkumné části je rovněž činnost s emočními kartami. Diplomová práce nabízí možné propojení komunikačních karet s poslechem vybraných skladeb, za účelem stručné diagnostiky výzkumného vzorku. Zvolené muzikoterapeutické techniky jsou aplikovány na žácích 1. třídy, která představuje významný mezník v přechodu z mateřské školy na školu základní. KLÍČOVA SLOVA: Osobnostně sociální rozvoj, motivace, muzikoterapie, klima třídy, reflexe, sebereflexe, spolupráce
Bariéry autoevaluace u učitelů základních a středních škol
Davídková, Šárka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá překážkami autoevaluace učitelů základních a středních škol. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda existují subjektivně vnímané překážky, které brání učitelům základních a středních škol v procesu autoevaluace jejich pracovního výkonu. Dále tyto překážky popsat, zjistit, kde je jejich příčina a navrhnout opatření, jak tyto překážky odstranit. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Seznamuje se základními pojmy dané problematiky, popisuje profesi učitele a způsob ukotvení autoevaluace v legislativě. Z hlediska potřeby podrobného vhledu do problematiky je zvolen kvalitativně orientovaný výzkum a metoda ohniskové skupiny. Analýza získaných dat je inspirována metodou zakotvené teorie. Získaná data byla nejdříve kódována a dále izolována do kategorií. Každá z kategorií byla pro účel vyšší přehlednosti rozdělena do subkategorií. Prostřednictvím analýzy byly vytvořeny čtyři kategorie - kontext profese, bariéry na straně učitele, nedostatek podpory a specifické bariéry. Kategorie kontext profese zahrnuje subkategorie nedostatek času, velké množství pracovních povinností a náročnost profese. Kategorie bariér na straně učitele obsahuje subkategorie negativní přístup učitele k autoevaluaci, nezkušenost učitele s autoevaluací,...
Elektronické portfolio jako prostředek podpory evaluace a sebehodnocení žáků
Fuglík, Viktor
Předmětem zkoumání disertační práce je problematika žákovského portfolia, především pak portfolia realizovaného v elektronické formě a jeho využití ve vzdělávání. Práce vychází z předpokladu, že elektronické portfolio jako prostředek pro podporu hodnocení vykazuje značný didaktický potenciál a jeho nasazení do procesu vyučování a učení by mohlo zlepšit účinnost evaluace a napomoci při sebehodnocení a sebereflexi žáka. Práce se zabývá vymezením žákovského portfolia jako didaktického prostředku pro podporu evaluace, identifikací jeho struktury, funkčních specifik a ověření možností využití elektronického portfolia jako nástroje pro sebehodnocení a sebereflexi žáka. V rámci práce je teoretickými a empirickými metodami ověřováno, zda a za jakých podmínek lze elektronické portfolio efektivně využít ke zkvalitnění školního hodnocení a k podpoře procesů i výsledků evaluace, sebehodnocení a sebereflexe žáka ve školním prostředí. Rozpracováním teorie žákovského portfolia usiluje práce o příspěvek k rozvoji pedagogiky, zejména pak oblasti didaktických prostředků a školního hodnocení.
Sebevzdělávání jako specifická profesní činnost pedagoga prvního stupně
Rambousková, Marie ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebevzdělávání jako součást profesní činnosti učitele prvního stupně. Stručná charakteristika bude věnována definici učitele dle školského zákona a kompetencím pedagogického pracovníka. Následující kapitoly se zabývají sebevzděláváním, sebehodnocením a sebepoznáváním, klíčovými vlastnostmi, které jsou potřebné při poznání sebe sama. Cílem práce je ukázat důležitou úlohu nepřetržitého, neustálého, sebevzdělávání jako nedílné součásti kompetencí učitele uplatňované při každodenní pedagogické činnosti. Převažující část práce je věnována praktické části realizované smíšeným výzkumem. Po provedeném dotazníkovém šetření zaměřeném na zjištění názorů na oblast sebevzdělávání učitelů na prvním stupni pražské základní školy následuje analýza těchto dotazníků. Z celkového počtu 13 dotazovaných byl vybrán vzorek třech učitelů, se kterými byla formou hloubkových rozhovorů zjišťována jejich motivace, formy a metody, které při sebevzdělávání využívají, časová náročnost sebevzdělávání, případně překážky bránící jim v sebevzdělávání. Dále pak jsou analýzou porovnány postoje a názory na sebevzdělávání těchto učitelů. Z výzkumu vyplývá, že nejčastější motivací učitelů k sebevzdělávání je rozvoj sebe sama, snaha na sobě pracovat, zdokonalit své pedagogické schopnosti....
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.