Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálně-ekonomické vlivy na sebereflexi všeobecné sestry
Štraubová, Kateřina ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Vidovičová, Helena (oponent)
Tato práce pojednává o ovlivnění sebehodnocení všeobecných sester na základě společenského a finančního ocenění. V teoretické části jsem se zabývala vysvětlením pojmů sebereflexe, sebekoncepce, sebeúcta, prestiž povolání a sociální status. Jelikož prestiž povolání ovlivňuje mimo jiné historický vývoj jednotlivých profesí, zajímala mě také historie oboru ošetřovatelství. Abych mohla hodnotit ekonomické vlivy na sebereflexi všeobecných sester, porovnala jsem výši finančního hodnocení vybraných profesních skupin v ČR. V praktické části jsem zjišťovala názor všeobecných sester na jejich finanční hodnocení s ohledem na dosažené vzdělání a pracovní náplň. Jejich názor na příslušnost k určité společenské vrstvě. Zajímalo mě také, jak všeobecné sestry hodnotí mediální obraz své profese a co je na něm nejvíce trápí. Také jsem se pokusila určit, co je pro všeobecné sestry nejčastější motivací k setrvání u své profese. Pro svou práci jsem zvolila techniku kvantitativního výzkumu, metodu anonymního dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum probíhal v období od 1. 10. do 15. 10. 2011. Dotazníky jsem distribuovala ve Fakultní nemocnici Na Bulovce v Praze, v Ústavu radiační onkologie, na Urologické klinice a na Klinice anesteziologie a resuscitace. Pro srovnání jsem oslovila také všeobecné sestry z jiných měst,...
Autoevaluace v pedagogickém procesu se zaměřením na osobnost pedagoga
Hnátková, Petra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace v pedagogickém procesu se zaměřením na osobnost pedagoga AUTOR: Petra Hnátková, Mgr. KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá charakteristikou učitele a jeho pedagogických dovedností, rozpracovává jednotlivé termíny související s tématem práce a v poslední kapitole se věnuje jednotlivým autoevaluačním metodám. Praktickou část mé práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný mezi učiteli na základních školách v Karlovarském kraji a vyhodnocení tvrzení, která byla stanovena. Cílem mé práce bylo zjištění, jaký je vztah pedagogů k aktuálnímu tématu této doby - autoevaluaci, nakolik znají rozmanité metody autoevaluace, které z nich aktivně provádějí a důvody, které je vedou k tomu, aby se jimi nezabývali. Dále jsem pátrala po tom, jak učitelé hodnotí sami sebe ve vyučovací hodině, jaké závěry z toho vyvozují. KLÍČOVÁ SLOVA: sebehodnocení učitele, proces autoevaluace, pojetí autoevaluace, sebereflexe, metody sebehodnocení
Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Zavadilová, Šárka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.
Sebereflexe učitele jako součást jeho pedagogických kompetencí
Polanová, Věra ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sebereflexí učitele jako jednou z jeho klíčových pedagogických kompetencí. Teoretická část se věnuje vymezení učitele jako reflektivního praktika. Je zde zdůrazňován význam sebereflexe v práci učitele a jejího vlivu na jeho následnou pedagogickou činnost. Představuje rozmanité způsoby, které učitelé mohou ke své sebereflexi využít. Sebereflexe pedagogické činnosti učitele je podnětem ke zkvalitňování jeho další práce a podílí se na profesním růstu učitele a na jeho celoživotním vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na zjišťování míry využití sebereflexe, jejího načasování, způsobům jejího provádění a následnému využití zjištěných informací.
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Terénní výzkum židovské komunity v Praze
Adlerová, Nina ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Paulíček, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Terénní výzkum židovské komunity v Praze" se zabývá sociální identitou mladých českých Židů. Cílem této práce je postihnou dualitu, respektive hybriditu této identity na základě prolínání dvou odlišných identit, a to identity české a židovské. Dále je zde snaha zachytit sebereflexi nositelů těchto identit, jejich vztah k češství i židovství a také dopad prolínání těchto identit na jejich každodenní život. Práce se opírá jednak o díla několika významných autorů zabývajících se sociální, potažmo etnickou identitou, jednak o již dříve provedený výzkum Dany Bittnerové o národnostních a etnických menšinách žijících na území České republiky. Základem této bakalářské práce je terénní antropologický výzkum, který byl zaměřen převážně na členy jedné konkrétní skupiny, jež je součástí pražské komunity, a to na členy České unie židovské mládeže. Skládal se jak ze zúčastněného pozorování organizovaných i spontánně vzniklých akcí, tak z polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty. Práce ukazuje, že pro všechny pozorované je židovství i češství nedílnou součástí toho, kým jsou, a že jsou tyto dvě identity silně propleteny. Židovská identita je sice imperativem, ale pro udržení silné identity je potřebný také proces sebe- identifikace. Stejně tak jsou podstatné i navenek deklarované...
Člověk a kůň
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ Jana Peštová 6. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc.ak.mal. Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Beňová Praha, červen 2011 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE Jana Peštová 6th year full-time single-fied studies Art education for Primary School, Hight School and ElementarySchool of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc.ak.mal Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Beňová Prague , June 2011 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Praha, červen 2011 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému a PhDr. Lucií Hajduškové, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr.Zuzaně Běňové KLÍČOVÁ SLOVA: Kůň, člověk, já, sebereflexe, partnerství, symbol, znak, přirozená komunikace s koněm, komunikace, spojení, pohyb KEYWORDS: Horse, man, me, selfreflection, partnership, symbol, sign, natural horsmanship,...
Osobnostní a sociální výchova a její vliv na klima třídy
Ulvrová, Renata ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma klimatu školní třídy a jeho zlepšování pomocí metod osobnostní a sociální výchovy v konkrétní třídě, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část se zabývá třídním klimatem a jeho charakteristikou. Popisuje, co ovlivňuje, jakými metodami se dá zkoumat a čím je ovlivňováno. V praktické části autorka využívá metody akčního učitelského výzkumu ke zkoumání klimatu ve své třídě a věnuje se také vlastní sebereflexi z pohledu začínajícího učitele. V průběhu jednoho školního roku průběžně monitoruje klima ve třídě primární školy a stanovuje nejefektivnější cesty k jeho zlepšení. Výsledky výzkumu ukazují, že metody osobnostní a sociální výchovy mají na klima třídy větší vliv, pokud jsou realizovány nenucenou a přirozenou formou. KLÍČOVÁ SLOVA: Klima třídy, akční učitelský výzkum, začínající učitel, sociální dovednosti, sebereflexe, Začít spolu, osobnostní a sociální výchova, spolupráce, vztahy, prepuberta, problémový žák, metoda.
Zprostředkované učení - významný faktor pomoci sociálně znevýhodněným žákům (v procesu učení)
Škopková, Pavla ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce řeší otázku rozvojetvorných možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Protože při formování učebních kompetencí není tato oblast dostatečně propracovaná a konkrétní vyučovací metody jsou poněkud rigidní, bude představena jedna z možností, jak lze učební dovednosti a schopnosti těchto žáků rozvíjet, a které se v rámci učebních kompetencí považují za klíčové. V této souvislosti bude představen stimulační a intervenční program Instrumentálního obohacení jako konkrétní forma realizace zprostředkovaného učení asoučasně jako snaha o perspektivní inovaci učebních osnov. Se záměrem poukázat na neomezené možnosti rozvoje žákova učebního potenciálu je text zaměřen na teoretická a koncepční východiska, která tvoří podstatu celého programu. Program je instrumentální sada nástrojů, které vedou k aktivaci kognitivních struktur a k jejich následnému obohacení. Proto budou kromě teoretických východisek představeny také kognitivní strategie metakognitivního nácviku, které usnadňují kognitivní modifikovatelnost a které vedou k rozvoji žákova učebního potenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.