Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizační kultura - rozdíl mezi vnější stylizací a provozní realitou
Turková, Jaroslava ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Letovancová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén deklarované a reálně percipované organizační kultury. Teoretická část vymezuje koncept organizační kultury, zaměřuje se na popis jednotlivých atributů organizační kultury a její strukturu. Pozornost je věnována i typologiím organizační kultury, prostor je rovněž věnován přehledu současného poznání týkajícího se problematiky deklarované a reálně percipované organizační kultury a možnostem poznávání organizační kultury. V empirické části byla provedena případová studie popisující tuto problematiku u konkrétní organizace. Byla sledována deklarovaná organizační kultura pomocí obsahové analýzy textů, reálně vnímaná organizační kultura pomocí metody OCAI a v transkripcích rozhovorů se zaměstnanci byly hledány způsoby, jak oni sami tuto odlišnost vnímají. Následně byly navrženy oblasti, kterým se může věnovat další výzkum v této oblasti. Klíčová slova: Organizační kultura, model soupeřících hodnot, univerzita, případová studie
Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze
Bošek, Jakub ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze Cíle: Analýza erudovanosti a znalosti studentů pražských vysokých škol v rámci zdravého životního stylu. Stanovení, zda tito studenti dodržují zásady zdravého životního stylu. Analýza množství prováděné pohybové aktivity těmito studenty. Určení, zda studenti monitorují svou pohybovou aktivitu chytrými zařízeními a zda více věří právě takovému zařízení nebo informacím od poradců, kteří se na sport zaměřují. Zjištění, zda jsou tito studenti motivováni svými školami k dodržování zásad zdravého životního stylu. Komparace výsledků mezi studenty jednotlivých VŠ. Metody: Analýza teoretického základu z prostudované české i zahraniční literatury zabývající se problematikou zdravého životního stylu, uvědomělostí vysokoškoláků v rámci této problematiky a snahou vysokých škol motivovat své studenty k dodržování zásad zdravého životního stylu. K expertnímu ověření výzkumných otázek jsme použili online formu ankety, která obsahovala 26 otázek. Ke zpracování výsledků jsme použili slovní komentář a grafy. Procenta, která uvádíme u výzkumných otázek, byla zjištěna expertním hodnocením. Výsledky: Z výsledků této práce jsme zjistili, že zásady zdravého životního stylu dodržují pouze 2,6 % dotázaných vysokoškoláků a 25,6 % jich žije...
Studying Changes in Mental Health among University Students Throughout an Academic Year in the Context of the Covid-19 Pandemic
Skácelíková, Eva ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Votápková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami duševního zdraví vysokoškolských studentů v průběhu akademického roku. Porozumění změnám v duševním zdraví a rozpoznání období s vyšším výskytem duševních problémů je důležité pro poskytování podpory a realizaci preventivních programů. Téma práce je také motivováno velkou zátěží, kterou duševní problémy představují, jak pro jednotlivce, tak pro celou společnost. Analyzovali jsme longitudinální data sbíraná online během pandemie COVID-19, která pokrývají období od března 2020 do října 2022 a obsahují 45 vln sběru dat. Data jsou reprezentativní pro českou populaci. Zkoumali jsme vzorek 162 studentů a 200 nestudujících ve věku 19 až 26 let. V rámci hodnocení duševního zdraví jsme se zaměřili na symptomy deprese a úzkosti, vnímaný stres a pocity spokojenosti. Pro analýzu byl použit model s náhodnými efekty. Výsledky ukazují, že studenti zažívají horší duševní zdraví než nestudující a ženy horší duševní zdraví než muži. Z našich výsledků vyplývá, že duševní zdraví v průběhu akademického roku fluktuuje a že pro ženy můžeme pozorovat jiné efekt než pro muže. Výchozím období pro srovnávání výsledku je akademický semestr. U studentů se během zkouškového období výskyt příznaků deprese a úzkosti zvyšuje u žen a snižuje u mužů. Vnímaný stres se u mužů v průběhu zkouškového období...
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Doležalová, Helena
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu kompetence a kompetenční model vedoucího akademického pracovníka na vysoké škole. Termín "kompetence" lze chápat jako soubor vědomostí, dovedností, schopností, návyků, postojů a hodnot daného jedince, které mu umožňují "kompetentní" (neboli způsobilý) výkon v některé z oblastí jeho činnosti. Dále lze takto označit schopnost člověka správně jednat v určité situaci na základě využití vlastních zdrojů (schopností, dovedností, vědomostí atd.). Definice kompetencí pracovníků působících ve vzdělávacích institucích jsou důležité nejen v oblasti kurikulární, kdy daný jedinec ve výchovně-vzdělávací oblasti ovlivňuje osobnostní rozvoj jednotlivců či skupiny, ale i z pohledu hierarchie pracovníků zahrnující vymezení odpovědností a pravomocí (kompetencí). Práce vymezuje pojmy jako vedoucí pracovník a vysoká škola, kdy tento typ škol můžeme dále rozdělit na veřejné, státní a soukromé vysoké školy. Diplomová práce analyzuje kompetence vedoucích akademických pracovníků vysokých škol, děkanů fakult a vedoucích kateder/ústavů, zkoumané na vzorku veřejných vysokých škol se sídlem v Praze. Tyto kompetence jsou následně komparovány mezi sebou, tedy jedná se o porovnání kompetencí děkanů fakult a příslušných vedoucích kateder/ústavů na dané fakultě. Ve výzkumné části jsou na...
Vývoj plavecké výkonnosti uchazečů o studium Tělesné výchovy a sportu se zaměřením na vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Grešová, Marieta ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem plavecké výkonnosti uchazečů o studium Tělesné výchovy a sportu se zaměřením na vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zjišťuje, který plavecký způsob si nejčastěji uchazeči volí, a to i v závislosti na pohlaví. Zajímá se o to, zda jsou úspěšnější ženy nebo muži u přijímacího řízení. Odhaluje, jakým způsob se uchazeči připravují na plavání v rámci talentové zkoušky a v neposlední řadě, jak dlouho věnují své přípravě. Práce zpracovává pětiletý výpis z přijímacího řízení ze sportovního odvětví plavání v talentové zkoušce na katedře tělesné výchovy. K řešení byla také použita metoda kvantitativního dotazování a data jsou zde zpracována pomocí statistických metod. Využívá i komparaci získaných dat. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že nejčastěji zvoleným způsobem je plavecký způsob kraul a plavecký způsob prsa si v porovnání s muži více vybíraly ženy. Muži preferují nejrychlejší plavecký způsob častěji než ženy. Úspěšnějšími byli v přijímacím řízením muži, stejný počet mužů a žen nedoplavalo určenou vzdálenost. Práce poukazuje na to, že se zvyšuje počet neúspěšných v bodovém hodnocení v rámci let. Nejvíce uchazečů se připravuje samostatně studiem z dostupných zdrojů. Délka pro přípravu je čtyři týdny a většina absolvovala plaveckou výuku na základní...
Trasování absolventů středních odborných škol
Nazarov, Džalal ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Pravidelné hodnocení spokojenosti absolventů se školou a kvalitou poskytovaného vzdělávání je jedním z důležitých nástrojů řízení kvality ve vzdělávání. Díky pravidelnému a cílenému trasování bývalých žáků lze odhalit nesoulad mezi vzděláním a požadavky trhu práce, ale také zjistit skutečnosti, které mohou zvýšit kvalitu školního vzdělávání a poskytnout cennou zpětnou vazbu vedení škol. Diplomová práce na téma "Trasování absolventů středních odborných škol" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány definice a základní pojmy, které s tímto tématem souvisí. Mezi ně patří například pojmy jako žák a absolvent, vzdělávací systém v ČR, klima školy a vliv školního klimatu na spokojenost žáků nebo faktory ovlivňující výběr školy. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou bývalí žáci s odstupem času spokojeni se školou, kterou vystudovali, s kvalitou vzdělání, které získali, jak hodnotí přínos získaného vzdělání pro své další studium a profesní kariéru a tato zjištění promítnout do doporučení vedení školy. K dosažení cíle práce nám mohou pomoci výzkumné otázky. V praktické části této práce byla formou kvantitativní metody provedena analýza níže uvedených faktorů na sledované střední škole. Práce dále obsahuje srovnání těchto faktorů s výsledky, které byly publikovány v...
Komunikační mix konkrétního produktu
Morkesová, Zuzana ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komunikačním mixem pro konkrétní program zaměřený na vesmírné technologie. V rámci práce jsou specifikovány teoretické poznatky obecně v oblasti marketingové komunikace a také specifika marketingové komunikace pro vysoké školy. Analytická část je zaměřena na konkurenci v rámci Evropy, polostrukturované rozhovory se současnými studenty programu a zahrnuje i rozhovor s manažerem Brno Space Cluster, což označuje uskupení firem, které působí v rámci Brna v kosmickém průmyslu. Na základě analýzy je navržen komunikační mix pro program a v úplném závěru práce se nachází komunikační manuál pro program Space Application.
Analýza stavu tělesné výchovy a sportu na brněnských vysokých školách
Alexová, Veronika ; Lepková, Hana (oponent) ; Drnek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je analýza stavu vybraných činností tělovýchovných pracovišť na brněnských vysokých školách. Rozbor této problematiky je vytvořen na základě vypracovaného dotazníku. Nasbíraná data jsou zpracována, vyhodnocena a jsou k nim připojeny příslušné doporučení a závěry.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Horáková, Jitka ; Galeová, Nicol (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Vstupní prostor Přírodovědecké fakulty je strategické místo k vybudování objektů, které budou sloužit studentům, zaměstnancům fakulty a veřejnosti. Komplex budov na hranici přírody a města bude mít reprezentativní, edukativní a sociální funkci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.