Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,158 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukační materiál pro rodiče dětí s alergií na kravskou bílkovinu
Ročková, Lucie ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Klokočková, Šárka (oponent)
Bakalářská práce "Edukační materiál pro rodiče dětí s alergií na kravskou bílkovinu" se zabývá problematikou informovanosti rodičů dětí s alergií na kravskou bílkovinu. Cílem práce bylo vytvořit edukační materiál, který pomůže rodičům dětí pochopit podstatu diagnostikovaného ABKM a pomůže podat přehled možností péče o dítě s uvedeným onemocněním. Edukační materiál byl vytvořen na základě získaných dat ohledně informovanosti rodičů prostřednictvím anketního šetření. Teoretická část práce uvádí přehled o definici alergie, diagnostice alergie a léčbě alergie. Uvádí ucelený přehled o celé problematice ABKM a o výživě dětí s ABKM. Dále se v práci věnujeme edukaci a uvádíme dosavadní edukační materiály a dříve realizované studie týkající se ABKM. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky vlastního anketního šetření. Metodou výzkumného šetření bylo anketní šetření, do vlastní studie bylo zahrnuto 258 řádně vyplněných dotazníků. V závěru práce je uvedeno, že z vlastního výzkumu vyplývá nízká informovanost rodičů prostřednictvím lékaře, a hlavně chybějící edukační materiál, který by rodičům pomohl pochopit podstatu a problematiku ABKM. Klíčová slova ABKM; Alergie na potraviny; Edukační materiál; Děti; Kravská bílkovina
Zdravá výživa u dětí ve školním věku
Kozáková, Kateřina ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Neugebauer, Jan (oponent)
Bakalářská práce na téma "Zdravá výživa u dětí ve školním věku" je zaměřená na stravovací návyky u dětí v mladším a starším školním věku. Cílem práce bylo zjistit a zmapovat, jak se děti v mladším a starším školním věku stravují, jaké mají stravovací návyky. V teoretické části práce je věnována pozornost zdravé výživě a zdravému životnímu stylu, dále je kladen důraz na stravování u jednotlivých věkových kategorií dětí s rozdělením na mladší školní věk a starší školní věk. V empirické části jsou uvedeny cíle, pracovní hypotézy, metodika a organizace šetření. Jsou zde uvedeny výsledky vlastního šetření a následně komparace s výsledky jiných odborných studií. Metodou výzkumného šetření byl dotazník vlastní konstrukce, který byl distribuován u praktických lékařů pro děti a dorost ve Středočeském kraji a Praze. K vlastnímu výzkumnému šetření bylo zahrnuto 81 dotazníků. Výsledky vlastního výzkumného šetření byly velmi uspokojivé. Příkladem může být, že 74,07 % dotázaných respondentů uvedlo, že jejich děti jsou zvyklé snídat. Dalším uspokojivým výsledkem může být skutečnost, že 84 % dotázaných respondentů uvedlo, že jejich děti pijí před odchodem do školy. Výsledky vlastního výzkumného šetření, které tolik uspokojivé nejsou může být například skutečnost, že 50,62 % dotázaných respondentů uvedlo, že jejich...
Vliv stravovacích návyků rodičů na rozvoj poruch příjmu potravy u dětí
Černá, Barbora ; Krch, František (vedoucí práce) ; Konečná, Judita (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývala problematikou poruch příjmu potravy (PPP), a to z hlediska vlivu stravovacích návyků rodičů na vznik a rozvoj poruch příjmu potravy u dětí. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda tento vliv hraje v rámci vzniku onemocnění roli, jak velký tento vliv může být a o které konkrétní stravovací návyky se může jednat. Teoretická část bakalářské práce byla zaměřena na popis onemocnění, epidemiologii, diagnostiku, nástup, průběh, léčbu a mortalitu. Dále byly přiblíženy jednotlivé typy poruch příjmu potravy včetně jejich diagnostiky a následků. Poslední část se věnovala rizikovým faktorům, a to především vlivu stravovacích návyků rodičů na vznik a rozvoj PPP. Praktická část byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Toho se zúčastnilo 19 respondentů. Jednalo se o rodiče pacientek ambulantní péče psychiatrické kliniky VFN léčících se s PPP. Výsledky poukázaly na spojitost mezi stravovacími návyky rodičů a rozvojem poruch příjmu potravy u jejich dětí, nicméně nebyly jednoznačné. Je potřeba vzít v potaz existenci řady rizikových faktorů a rozdílnost jejich vlivů na vznik a rozvoj onemocnění.
Canisterapie v mateřské škole
Mačenková, Jitka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem je možné zařadit canisterapeutické aktivity pro zdravé děti do programu mateřské školy. Cílem teoretické části bylo popsat specifika vývoje předškolního věku v různých rovinách. Charakterizovat základní pojmy z oboru canisterapie a zmínit obecná pravidla zajišťující bezpečné a hygienické prostředí. Výzkumné šetření probíhalo u dvou různých věkových skupin. Z výzkumu vyplývají rozdíly ve zkušenostech, v reakcích na živé zvíře a v rozvoji vztahů. Rozdílné reakce a prožitky poukazují na potřebu zohlednění věkových specifik při plánování terapeutických aktivit. V průběhu práce byly sledovány přínosy canisterapie na rozvoj dětí v souladu s cíli a výstupy ve vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. K řešení byly použity metody zúčastněného pozorování, rozhovorů a akčního výzkumu. Ověření probíhalo formou realizace připravených canisterapeutických aktivit s následným vyhodnocením cílů a dosažených kompetencí. Výsledky studie naznačují pozitivní vliv canisterapie na celkový rozvoj dětí a podporu schopnosti učení a získávání dovedností v různých oblastech. Tato práce přináší pohled na využití canisterapie jako efektivního nástroje ve vzdělávacím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA canisterapie, děti, vztahy, aktivity, zvíře, fenka
Hodnocení komplexní péče o děti neurologicky postižené z pohledu rodičů
Mazánková, Barbora ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Název: Hodnocení komplexní péče o děti neurologicky postižené z pohledu rodičů Cíle: Zmapovat názor rodičů na proběhlou komplexní rehabilitační péči o jejich děti s neurologickým postižením, případně poukázat na nedostatky v multidisciplinárním přístupu k terapii. Metody: Sběr dat proběhl za pomoci integrovaného výzkumu. Byly kombinovány jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Kvalitativní část zahrnovala polostrukturované rozhovory s 8 rodinami. Tyto rozhovory byly navrženy tak, aby umožnily hlubší porozumění pohledu rodičů na poskytnutou péči jejich dětem. Základní soubor otázek poskytoval rámec pro diskusi, s možností dalšího zaměření na konkrétní témata podle potřeby. Získaná data byla za pomoci segmentace a kódování vymezena do jednotek, které byly v rámci zakotvené teorie mezi sebou porovnávány. Kvantitativní analýza byla provedena prostřednictvím online dotazníku, který vyplnil vzorek 62 rodin. Dotazník obsahoval jak uzavřené, tak polouzavřené otázky. Byl vytvořen za pomoci nástroje Click4Survey, ve kterém byla umožněna kompletní realizace a vyhodnocení online dotazníku. Pro statistickou analýzu dat byla využita relativní četnost. Výsledky: V kvalitativní části studie se podařilo detailněji porozumět zkušenostem rodičů s komplexní rehabilitační péčí o jejich neurologicky postižené děti....
Úroveň fyzické aktivity, zdatnosti a obezity žáků základních škol v ČR a ve vybraných evropských státech
Uher, Vít ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Cílem práce bylo zjistit a následně porovnat úroveň pohybové aktivity, fyzické zdatnosti a obezity mezi žáky základních škol v České republice a dalších vybraných evropských státech. Teoretická část práce poskytuje ucelený rámec pro pochopení pojmu pohybové aktivity a tělesné zdatnosti. Dále se věnuje charakteristice, příčinám a následkům obezity a vzájemnému propojení těchto tří oblastí. Výzkumná část práce je založena na kvantitativním šetření, ve kterém byla shromažďována, analyzována a porovnávána dostupná data o míře pohybové aktivity, úrovni tělesné zdatnosti a prevalenci obezity žáků základních škol v České republice a dalších vybraných evropských státech. Z výsledků šetření vyplynulo, že jsou výsledky české republiky v porovnání s vybranými státy různé, neucelené některé protichůdné. Data některých států nejsou v porovnávaných výzkumech uvedena, pocházejí z jiného období, či jsou zjišťována na odlišných věkových skupinách. Z tohoto důvodu by bylo třeba uceleného výzkumu na nadnárodní úrovni. Klíčová slova: kondice, školní věk, porovnání, pohyb, děti
Design hopsadla pro děti
Páleníková, Denisa ; Rubínová, Dana (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá designem nafukovacího hopsadla pro děti předškolního věku. Hlavním cílem je navrhnout produkt s inovativním vzhledem a tvarováním, který bude prostředkem k motorickému a kognitivnímu rozvoji dítěte. Práce vychází z analýzy současných produktů na trhu. Finální řešení je v souladu s funkčními, ergonomickými i bezpečnostními požadavky. Produkt bude využívaný jak na osobní použití, tak do veřejných prostorů určených dětem ke hře.
Návrh houpacího prvku pro děti
Pechová, Bára ; Rubínová, Dana (oponent) ; Tauber, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh houpacího prvku pro děti ve věku od tří do šesti let, houpadlo je určeno do interiéru. Cílem je vytvořit produkt, který splňuje ergonomické, bezpečnostní a technické požadavky, které jsou s houpáním spojeny, bude prostředkem spojujícím a podporujícím rozvoj, stimulaci a radost ze hry u dítěte. Opírá se o interdisciplinární přístup, který zahrnuje poznatky z oblasti designu, pedagogiky, psychologie a technických disciplín, které jsou využity pro návrh řešení. Finální design dává do souvislosti vizuální funkci houpadla v prostoru s ergonomií a bezpečností dětí. Toto řešení reflektuje jak potřeby rodičů tak i jejich potomků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,158 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.