Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora nadaných žáků na víceletých gymnáziích
Šimáčková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukací a podporou nadaných a mimořádně nadaných žáků na českých víceletých gymnáziích. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem podpora nadaných žáků na vybraných víceletých gymnáziích probíhá a jaké výukové metody učitelé při práci s těmito žáky používají. Diplomovou práci tvoří dvě části. V první části jsou shrnuty poznatky o problematice nadaných žáků s důrazem na jejich charakteristiku, identifikaci a edukaci. Ve druhé části diplomové práce je popsán průběh výzkumného šetření. Tato část obsahuje vyhodnocení výsledků analýzy výročních zpráv a školních vzdělávacích programů vybraných škol a také jsou v této části diskutovány výsledky proběhlého dotazníkového šetření. Kromě formy podpory nadaných žáků na víceletých gymnáziích byla zkoumána také souvislost mezi formou podpory nadaných a věkem, délkou praxe a aprobací pedagogů. Závěry výzkumného šetření ukazují na zatím stále nedostatečnou podporu nadaných žáků. Metody, které byly školami a učiteli uváděny nejčastěji, nejsou pro rozvoj nadání a podporu nadaných žáků příliš vhodné. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, talent, nadaný žák, edukace nadaných žáků, výukové metody, akcelerace, obohacování, víceletá gymnázia
Jak hodnotí žáci a jejich rodiče zpětně přechod na víceleté gymnázium?
Slanařová, Jana ; Greger, David (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Víceletá gymnázia jsou dlouholetou součástí českého vzdělávacího systému a zároveň jsou v odborné společnosti jednou z nejdiskutovanější institucí z pohledu přínosnosti. Proto je realizována celá řada studií, které zjišťují důvody volby víceletého gymnázia (jako např. také má bakalářská práce "Proč žáci volí víceletá gymnázia?", která předcházela této práci). Cílem této práce už je další krok: zjišťuje, zda a v jaké míře se naplnila očekávání žáků, kteří na gymnázium z páté třídy přestoupili, a zároveň získává zpětné hodnocení i od jejich rodičů. Zaměřuje se na školní sebepojetí žáků, na problémy spojené s přestupem na víceletá gymnázia a samozřejmě i na pozitiva, se kterými by se žák na základní škole pravděpodobně nesetkal. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumenty
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.
Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ a víceletých gymnáziích
ČAPKOVÁ, Michaela
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu nového školního vzdělávacího programu sloužícího jako vzor pro výuku Informační akomunikační technologie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Vzorový ŠVP vzniká v souvislosti schystaným rámcovým vzdělávacím programem v souladu se současnými žádoucími tendencemi ve vzdělávání, založenými mimo jiné na aktuálních možnostech využití moderních technologií. Návrh ŠVP se zabývá kompetencemi, kterých by měli žáci nabýt, a z toho vyplývajícím učivem, jež by mělo být na školách probíráno ve výuce ICT a také v některých tematických celcích související vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Navrhovaný ŠVP vychází z evaluace školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol Jihočeského kraje. ŠVP jednotlivých škol jsou podrobně analyzovány. Práce dále obsahuje kvalitativní výzkum zaměřený na problematiku výuky ICT. Je zjišťováno, co je na základních školách a víceletých gymnáziích opravdu vyučováno a zda probíhající výuka odpovídá současnému RVP a platnému ŠVP konkrétní školy. Návrh vzorového ŠVP je podpořen několika videohospitacemi výuky informatiky současných studentů katedry informatiky PF JU se zaměřením na výuku základů algoritmizace a programování, využití cloudových nástrojů při tvorbě webových prezentací a zpracování dat a v rámci mezipředmětových vztahů také na využití hlasovacího zařízení při výuce fyziky. Diplomová práce je vypracována v rámci OP VVV projektu Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0 /16_011/0000660) ve spolupráci s odbornou garantkou vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a svět práce Mgr. Danielou Růžičkovou z Národního ústavu pro vzdělávání.
Změna třídního klimatu po odchodu žáků na osmiletá gymnázia
Holubová, Markéta ; Greger, David (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Vlčková, Kateřina (oponent)
Cílem disertační práce je porovnat psychosociální klima školních tříd v 5. a 6. ročnících základních škol, kde důsledkem odchodu žáků do osmiletých gymnázií jsou značné organizační změny v třídních skupinách. Toto téma zahrnuje fenomén vnější diferenciace a zároveň selekci žáků v raném věku, kdy mají někteří z nich možnost opustit hlavní proud vzdělávání (základní škola) a přejít do výběrové školy (víceleté gymnázium). Cílem naší práce je přispět k výzkumům, které poukazují na problém, že odchodem žáků na osmiletá gymnázia se jednoznačně zhorší psychosociální klima v přebraných třídách 2. stupně. Zajímá nás, jací konkrétní žáci odchází na výběrové školy a zda se opravdu jedná o efektivní vůdce a sociometrické hvězdy (žáci s vysokými hodnotami vlivu a sympatie). V naší studii dále zjišťujeme pozice žáků, kteří zůstávají v přebraných třídách, a jejich spolužáků, kteří se začali nově vzdělávat ve třídách 2. stupně. V teoretické části seznamujeme čtenáře se zahraničními a tuzemskými výzkumy, které měří klima školních tříd v diferencovaném i nediferencovaném prostředí školy. Empirická část se zabývá podrobnou analýzou kvantitativního výzkumu, jehož cílem je přiblížit prostředí školních tříd po přechodu žáků na 2. stupeň základních škol. Dále poukazujeme na změny v proměnných psychosociálního klimatu...
Sociální dovednosti u žáků základních škol a víceletých gymnázií
Lukáš, Richard ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Sociální dovednosti a emoční inteligence u žáků základních škol a víceletých gymnázií (bakalářská práce) Vedoucí práce: PhDr. David Čáp, Ph.D. Praha 2016 Abstrakt: Víceletá gymnázia jsou v českém vzdělávacím systému vnímána jako elitní vzdělávací instituce poskytující akademické vzdělání a připravující na vysokou školu. Studenti gymnázia jsou vzděláváni v akademicky a sociálně homogenním prostředí. Cílem této práce je představit návrh výzkumu, který ověří, zdali se liší úroveň sociálních dovedností a emoční inteligence žáků 2. stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Práce je postavena na hypotéze, že heterogenní složení žáků na základní škole má ve srovnání s homogenní skladbou studentů na gymnáziu vliv na rozvoj těchto dovedností. Oporou pro toto tvrzení je teorie mezi- skupinového kontaktu a další teorie. Prostředí nižšího sekundárního stupně vzdělávání je charakterizováno z pohledu vývojové psychologie i skrze srovnání sociálně psychologického prostředí základní školy a víceletého gymnázia. V rámci návrhu výzkumného designu představuji longitudinální výzkum, který využívá dotazníky Social Skills Improvement System, MSCEIT, Klima školní třídy, B-3 a další metody pro kontrolu možných intervenujících...
Jak hodnotí žáci a jejich rodiče zpětně přechod na víceleté gymnázium?
Slanařová, Jana ; Greger, David (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Víceletá gymnázia jsou dlouholetou součástí českého vzdělávacího systému a zároveň jsou v odborné společnosti jednou z nejdiskutovanější institucí z pohledu přínosnosti. Proto je realizována celá řada studií, které zjišťují důvody volby víceletého gymnázia (jako např. také má bakalářská práce "Proč žáci volí víceletá gymnázia?", která předcházela této práci). Cílem této práce už je další krok: zjišťuje, zda a v jaké míře se naplnila očekávání žáků, kteří na gymnázium z páté třídy přestoupili, a zároveň získává zpětné hodnocení i od jejich rodičů. Zaměřuje se na školní sebepojetí žáků, na problémy spojené s přestupem na víceletá gymnázia a samozřejmě i na pozitiva, se kterými by se žák na základní škole pravděpodobně nesetkal. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.