Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu
Lukáš, Richard ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Richard Lukáš Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu Bakalářská práce Abstrakt V této bakalářské práci na základě robustního konceptuálního uchopení skupinové dynamiky navrhujeme instrumentální řešení měření tohoto konceptu ve školní třídě v 1. ročníku střední školy či gymnázia v návaznosti na absolvování adaptačního kurzu. Dimenze skupinové dynamiky srovnáváme s cíli kurzů, díky čemuž získáváme 10 hlavních dimenzí konceptuálního modelu (normy skupiny, skupinové role, vztahy mezi členy skupiny, komunikace, kooperace, zvládání konfliktů, koheze, sociální podpora, skupinové atmosféra a vůdcovství a rozhodování), jejichž měřitelné proměnné jsou dále operacionalizovány. Navrhujeme výzkumný design, sestávající ze dvou verzí dotazníků, administrovaných v jednodušší variantě mezi žáky samotné třídy a v delší variantě dle designu instrumentu Group Dynamics Q-Sort mezi pedagogy a lektory dané třídy. Administrace dotazníků probíhají před kurzem, na konci kurzu a 2 měsíce po kurzu. Navrhujeme či přejímáme také 4 indexy měřící charakter struktury, interakce, suportivity a koheze školní třídy. Byly provedeny expertní rozhovory týkající se podoby dotazníku a jeho pilotáž. Na závěr je reflektována výsledná podoba dotazníku, jeho omezení a možné směry budoucího výzkumu.
Postoje studentů psychologie k adopci děti stejnopohlavními páry
Lukáš, Richard ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Postoje studentů psychologie k adopci dětí stejnopohlavními páry (diplomová práce) Vedoucí práce: PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. Praha 2018 Abstrakt: Stejnopohlavní rodičovství (homoparentalita) je nový, a ne příliš dobře prozkoumaný fenomén. Cílem této práce je zjistit, jak na homoparentalitu nahlíží vzorek českých studentů psychologie (N=337). Pro zjištění jejich postojů byla využita metoda vinět, tj. modelových příběhů popisujících situaci páru před adopcí dítěte. V příbězích variovala sexuální orientace páru a pohlaví dítěte. Respondenti po přečtení jednoho ze šesti verzí příběhu hodnotili rodičovské kompetence adoptujícího páru a očekávaný vývoj dítěte po adopci. Byla provedena faktorová analýza závislých proměnných, která odhalila osm škál. Nezávislými proměnnými byla tradiční a moderní homofobie, názory na etiologii homosexuality, hodnocení genderových rolí a další. Výsledky ukazují, že studenti hodnotí homoparentalitu spíše pozitivně. Byly ale zjištěny rozdíly v hodnocení homoparentálních a heteroparentálních rodin. Děti z homoparentálních rodin byly v očích respondentů více ohroženy nenormativním sexuálním vývojem a viktimizací okolím. Děti z heteroparentálních rodin byly psychosociálně přizpůsobivější a jejich rodiče...
Postoje studentů psychologie k adopci děti stejnopohlavními páry
Lukáš, Richard ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Postoje studentů psychologie k adopci dětí stejnopohlavními páry (diplomová práce) Vedoucí práce: PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. Praha 2018 Abstrakt: Stejnopohlavní rodičovství (homoparentalita) je nový, a ne příliš dobře prozkoumaný fenomén. Cílem této práce je zjistit, jak na homoparentalitu nahlíží vzorek českých studentů psychologie (N=337). Pro zjištění jejich postojů byla využita metoda vinět, tj. modelových příběhů popisujících situaci páru před adopcí dítěte. V příbězích variovala sexuální orientace páru a pohlaví dítěte. Respondenti po přečtení jednoho ze šesti verzí příběhu hodnotili rodičovské kompetence adoptujícího páru a očekávaný vývoj dítěte po adopci. Byla provedena faktorová analýza závislých proměnných, která odhalila osm škál. Nezávislými proměnnými byla tradiční a moderní homofobie, názory na etiologii homosexuality, hodnocení genderových rolí a další. Výsledky ukazují, že studenti hodnotí homoparentalitu spíše pozitivně. Byly ale zjištěny rozdíly v hodnocení homoparentálních a heteroparentálních rodin. Děti z homoparentálních rodin byly v očích respondentů více ohroženy nenormativním sexuálním vývojem a viktimizací okolím. Děti z heteroparentálních rodin byly psychosociálně přizpůsobivější a jejich rodiče...
Sociální dovednosti u žáků základních škol a víceletých gymnázií
Lukáš, Richard ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Sociální dovednosti a emoční inteligence u žáků základních škol a víceletých gymnázií (bakalářská práce) Vedoucí práce: PhDr. David Čáp, Ph.D. Praha 2016 Abstrakt: Víceletá gymnázia jsou v českém vzdělávacím systému vnímána jako elitní vzdělávací instituce poskytující akademické vzdělání a připravující na vysokou školu. Studenti gymnázia jsou vzděláváni v akademicky a sociálně homogenním prostředí. Cílem této práce je představit návrh výzkumu, který ověří, zdali se liší úroveň sociálních dovedností a emoční inteligence žáků 2. stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Práce je postavena na hypotéze, že heterogenní složení žáků na základní škole má ve srovnání s homogenní skladbou studentů na gymnáziu vliv na rozvoj těchto dovedností. Oporou pro toto tvrzení je teorie mezi- skupinového kontaktu a další teorie. Prostředí nižšího sekundárního stupně vzdělávání je charakterizováno z pohledu vývojové psychologie i skrze srovnání sociálně psychologického prostředí základní školy a víceletého gymnázia. V rámci návrhu výzkumného designu představuji longitudinální výzkum, který využívá dotazníky Social Skills Improvement System, MSCEIT, Klima školní třídy, B-3 a další metody pro kontrolu možných intervenujících...
Překážky zlepšování přípravy učitelů: Kvalitativní případová studie Pedagogické fakulty
Lukáš, Richard ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Institut sociologických studií, katedra sociologie Bc. Richard Lukáš Překážky zlepšování přípravy učitelů: kvalitativní případová studie pedagogické fakulty (diplomová práce) Vedoucí práce: doc. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D. Praha 2016 Abstrakt Institucionální a organizační kontext přípravy učitelů na pedagogických fakultách je sociologicky zatím nepříliš probádané téma, přestože se jedná o společensky důležitou otázku. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou překážky toho, aby se zkvalitňovala příprava učitelů na pedagogických fakultách v ČR. Na tuto otázku odpovídám skrze případovou studii vybrané české pedagogické fakulty. Díky rozhovorům s vedoucími pracovníky fakulty; analýzu rámců, které tito pracovníci používají pro rámování svých zkušeností s překážkami; a analýzu institucionálního kontextu přípravy učitelů na této fakultě (intervenční heuristické vyšetřování) jsem odhalil řadu překážek, které zlepšení učitelské přípravy brání. Z institucionálního hlediska jde především o několik zásadních a pro fakultu externích faktorů (např. financování státem, roli Akreditační komise ad.); dále specifickou historii učitelské přípravy v ČR; strukturu zkoumané fakulty a organizaci učitelského studia na ní a stav didaktik jednotlivých vyučovaných oborů. Z analýzy rámců...
Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu
Lukáš, Richard ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Richard Lukáš Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu Bakalářská práce Abstrakt V této bakalářské práci na základě robustního konceptuálního uchopení skupinové dynamiky navrhujeme instrumentální řešení měření tohoto konceptu ve školní třídě v 1. ročníku střední školy či gymnázia v návaznosti na absolvování adaptačního kurzu. Dimenze skupinové dynamiky srovnáváme s cíli kurzů, díky čemuž získáváme 10 hlavních dimenzí konceptuálního modelu (normy skupiny, skupinové role, vztahy mezi členy skupiny, komunikace, kooperace, zvládání konfliktů, koheze, sociální podpora, skupinové atmosféra a vůdcovství a rozhodování), jejichž měřitelné proměnné jsou dále operacionalizovány. Navrhujeme výzkumný design, sestávající ze dvou verzí dotazníků, administrovaných v jednodušší variantě mezi žáky samotné třídy a v delší variantě dle designu instrumentu Group Dynamics Q-Sort mezi pedagogy a lektory dané třídy. Administrace dotazníků probíhají před kurzem, na konci kurzu a 2 měsíce po kurzu. Navrhujeme či přejímáme také 4 indexy měřící charakter struktury, interakce, suportivity a koheze školní třídy. Byly provedeny expertní rozhovory týkající se podoby dotazníku a jeho pilotáž. Na závěr je reflektována výsledná podoba dotazníku, jeho omezení a možné směry budoucího výzkumu.
Rekonstrukční výkony v oblasti páteře při použití biokeramických materiálů
Lukáš, Richard ; Karpaš, Karel (vedoucí práce) ; Štulík, Jan (oponent) ; Chaloupka, Richard (oponent) ; Rudinský, Bruno (oponent)
1. ABSTRAKT Úvod: V posledních 25ti letech došlo k podstatným změnám v koncepci léčby onemocnění a úrazů páteře. Výrazně byla rozšířena operační léčba tam, kde se očekává nestabilita páteře a narušení jejího fyziologického tvaru, při abnormalitách vrozených i získaných a samozřejmě též v případě úrazů. Tento vývoj je podmíněn pokrokem v zobrazovacích technologiích, detailnějším pochopením biomechaniky páteře a patofyziologie jejích poškození. Velký podíl má též vývoj instrumentů a implantátů a rozhodně také pokrok v technologii náhrad kostní tkáně. Cíl práce: Cílem disertační práce je zjištění dlouhodobých morfologických a klinických výsledků po operačním ošetření zranění torakolumbární páteře, při kterém posloužila jako náhrada kostní tkáně bioaktivní sklokeramika ve formě granulí. Materiál a metoda: Analyzován byl soubor 140 pacientů operovaných v rozmezí let 1997 - 2003 pro nestabilní zlomeninu torakolumbární páteře, jejíž hodnocení pomocí Load Sharing Classification bylo v rozmezí 4 - 6 bodů. Stabilizace byla prováděna pedikulárním fixatérem SOCON. Průměrný věk pacientů v tomto souboru je 44 let (14-78). Soubor je tvořen skupinou 83 mužů v průměrném věku 43,7 let (14-73) a 57 žen v průměrném věku 44,9 (15-78). Pacienti byli operováni akutně v rozmezí prvních 6ti dnů po úraze. Minimální doba sledování...

Viz též: podobná jména autorů
10 Lukáš, Radek
1 Lukáš, Radim
1 Lukáš, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.