Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 419 záznamů.  začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka
Sacherová, Jana ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka ABSTRAKT: Práce se věnuje tématu možnosti využití tabletu jako didaktického prostředku ve výuce francouzského jazyka. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je popsána role informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Tablet je charakterizován a zařazen do systému didaktických prostředků. Jsou představeny studie, které se již zabývaly výukou s využitím tabletů, a programy, které umožňují vybavení škol těmito zařízeními. Je popsána změna charakteru vyučování při využití didaktické techniky a s ní spojená změna role učitele. Praktická část uvádí přehled aplikací dostupných v prostředí App Store, jež lze využít ve výuce francouzského jazyka k rozvoji různých jazykových kompetencí. Dále představuje metodické návody, jak mohou učitelé a jejich studenti s některými autentickými francouzskými aplikacemi pracovat. Cílem práce je tedy jednak kritický přehled vybraných výukových aplikací, jenž může sloužit jako základní informace pro nováčky v prostředí multimediálních aplikací, a metodické listy, které jsou doplněny listy pracovními a dalšími materiály tak, aby šly snadno použít v hodině francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie (ICT), tablet, iPad, výuka, výukové trendy,...
Činnosti dětí předškolního věku vedoucí k následné volbě synchronizovaného plavání jako odvětví sportu
Šrubařová, Magdaléna ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v předškolním vzdělávání vedou ke zvolení synchronizovaného plavání v následném věku. Dalším cílem je zjistit, jaké činnosti děti vykonávají nejčastější a zda jsou nějaké, které vytvářejí nejvhodnější předpoklad pro tento sport.
Činnosti dětí předškolního věku, vedoucí k následné volbě synchronizovaného plavání jako sportovního odvětví.
Šrubařová, Magdaléna ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v předškolním vzdělávání vedou ke zvolení synchronizovaného plavání v následném věku. Dalším cílem je zjistit, jaké činnosti děti vykonávají nejčastější a zda jsou nějaké, které vytvářejí nejvhodnější předpoklad pro tento sport.
Autorita učitele pohledem žáka
Odehnalová, Lucie ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Téma bakalářské práce "Autorita učitele pohledem žáka" v úvodu osvětluje důvody, které autora inspirovaly k tomuto výběru. Celý život člověka je protkán autoritami, nejen jako součástí rodiny, ale také v pracovním prostředí a v neposlední řadě autorita v rámci školy. Autorita je nezbytná a všudypřítomná v existenci celé lidské společnosti. Bližší specifikace je vysvětlena v teoretické části v kapitolách: "Autorita" a "Definice autority". Praktická část zdůvodňuje, že přesto, že odpovědi na otázky dává samotný stav dnešního pohledu na statut učitele obecně, na školství celkově - autority a obrazu úrovně učitelského postu v komplexním vnímání široké veřejnosti, je jednou z nejlepších technik výzkumu pohledu žáků na jakékoliv téma: dotazníkové šetření. Představuje školu, jako instituci, na jejíž studenty má v dané problematice pohled nejen rodičů, zákonných zástupců, členů rodiny ale celé společnosti zásadní vliv.
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ ve vybraném pražském regionu a jak je vnímána výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele z pražských základních a středních škol. Výsledky: Jednotlivé položky dotazníků byly statisticky vyhodnoceny, doplněny sloupcovými grafy a komentářem. Závěrečné shrnutí řešené problematiky poukazuje na nedostatečné zastoupení disciplín sportovní gymnastiky ve výuce tělesné výchovy na ZŠ a SŠ jako na okolnost související se vznikem strachových zábran. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Webová podpora výuky funkcí na střední škole
Strnad, Václav ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření www výukového portálu zaměřeného na téma středoškolské matematiky - Funkce. Práce obsahuje části zabývající se tvorbou didaktických výukových materiálů, zařazením ICT technologií do výuky matematiky a vlastní tvorbou www výukového portálu. Dále se věnuje softwaru dynamické matematiky - GeoGebře, která je ve velké míře používána při tvorbě tohoto materiálu. Práce je podpořena dvěma výzkumy, které zjišťují vhodnost www projektu pro účel výuky matematiky na středních školách. Výzkumy byly zaměřeny na učitele a žáky středních škol. Výsledky a závěry z výzkumných částí práce poukazují na to, jak www materiál vhodně upravit, a více ho tak přizpůsobit k výukovým účelům. Klíčová slova www projekt, výuka matematiky, funkce, GeoGebra

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 419 záznamů.   začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.