Název:
Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka
Překlad názvu:
Multimedia applications in French language teaching
Autoři:
Sacherová, Jana ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka ABSTRAKT: Práce se věnuje tématu možnosti využití tabletu jako didaktického prostředku ve výuce francouzského jazyka. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je popsána role informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Tablet je charakterizován a zařazen do systému didaktických prostředků. Jsou představeny studie, které se již zabývaly výukou s využitím tabletů, a programy, které umožňují vybavení škol těmito zařízeními. Je popsána změna charakteru vyučování při využití didaktické techniky a s ní spojená změna role učitele. Praktická část uvádí přehled aplikací dostupných v prostředí App Store, jež lze využít ve výuce francouzského jazyka k rozvoji různých jazykových kompetencí. Dále představuje metodické návody, jak mohou učitelé a jejich studenti s některými autentickými francouzskými aplikacemi pracovat. Cílem práce je tedy jednak kritický přehled vybraných výukových aplikací, jenž může sloužit jako základní informace pro nováčky v prostředí multimediálních aplikací, a metodické listy, které jsou doplněny listy pracovními a dalšími materiály tak, aby šly snadno použít v hodině francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie (ICT), tablet, iPad, výuka, výukové trendy,...TITLE: Multimedia applications in French language teaching SUMMARY: This thesis describes the possibilities of using tablets as educational devices within learning French as a foreign language. The work has a theoretical part and a practical part. In the theoretical part the role of information and communication technologies (ICT) in the educational process is defined. Tablet is characterized and classified in the system of didactic tools. Studies that have dealt with the teaching and learning via tablets are presented and programmes that enable equipping schools with these devices are mentioned. The way of teaching is transforming due to the upcoming educational technology and also the teacher's role in the process of education is changing. The practical part provides a critical review of the applications available in the App Store, which can be used for the development of different language skills in French class and beyond. Furthermore the thesis offers methodological instructions as a teacher's support. Through these materials, lessons containing work with authentic French applications could be introduced in class. The contribution of this thesis is thus both a critical review of selected educational applications that can serve as basic information for newcomers to the environment of multimedia...
Klíčová slova:
autentické materiály; informační a komunikační technologie (ICT); iPad; tablet; výuka; výukové trendy; authentic materials; Information and communication technology (ICT); iPad; tablet; teaching; teaching trends