Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,103 záznamů.  začátekpředchozí567 - 576dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodina a mateřská škola v procesu inkluze
Venclová, Kateřina ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Splavcová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inkluzi v předškolním vzdělávání se zaměřením na rodinu dítěte. Teoretická část pojednává o inkluzivním vzdělávání, vymezuje základní pojmy, související legislativu, popisuje přínosy i rizika inkluze ve světle aktuálních poznatků. Pozornost je věnována nejen charakteristice předškolního vzdělávání, ale také začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. Samostatná kapitola se zabývá problematikou rodiny dítěte se zdravotním postižením a dále popisuje některé aspekty spolupráce rodiny s mateřskou školou. Rodina má zásadní úlohu ve vývoji dítěte, proto je také rodinný kontext, ve kterém dítě vyrůstá, podstatný pro porozumění individuality a vývojových potřeb dítěte. Na teoretické poznatky pak navazuje výzkumné šetření. V praktické části je představen kvalitativní výzkum, jehož cílem je přinést zkušenosti s inkluzivním vzděláváním v MŠ pohledem rodičů. Výzkum se zaměřuje na rodiny dětí se zdravotním postižením a znevýhodněním, které jsou v současnosti zahrnuty v rámci legislativy do kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem kvalitativního výzkumu je podrobné prozkoumání problematiky inkluze v MŠ prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dítěte, které je inkluzivně vzděláváno v běžné třídě. Rozhovory jsou doplněny...
Rozvoj slovní zásoby v běžné mateřské škole
Balcarová, Natalija ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na pedagogicky logopedické téma. Zabývá se Rozvojem slovní zásoby v běžné mateřské škole u dětí předškolního věku. Slovní zásobu je důležité rozvíjet už od útlého věku, jelikož má značný vliv pro budoucí dovednosti a schopnosti dítěte. Zvláštní význam by měl být brán na děti ve věku do 6 let, protože je u nich různorodá úroveň slovní zásoby. Hlavním cílem je analyzovat lexikální úroveň v mateřské škole. Zjišťování bylo provedeno formou rozhovoru. Práce je zaměřená na aktivní a pasivní složku slovní zásoby, která je zhodnocena při vlastním projevu a zásobou slovních druhů probandů. Výsledky pomohly přezkoumávat, jakého jazykového projevu dosahují děti v předškolním věku a vyplývá z nich, že pro děti je problematické používání slovních druhů a nejvíce používají slovní zásobu z každodenní komunikace. KLÍČOVÁ SLOVA Řeč, komunikace, děti, slovní zásoba, mateřská škola
Možné bariéry související se společným vzděláváním v mateřských školách
Semecká, Nella ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá tématem společného vzdělávání v předškolním vzdělávání. Hlavním cílem práce je odhalit možné bariéry společného vzdělávání a posoudit, zda jsou mateřské školy schopny přijímat žáky se speciálními potřebami a splnit tak zásady společného vzdělávání. Práce je rozdělena do teoretické a praktické časti. Teoretická část zahrnuje vývoj terminologie společného vzdělávání, ukázku vzdělávacích programů a podpůrných opatření, popisuje dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a dítě mimořádně nadané, význam předškolního vzdělávání, školní prostředí a profesi pedagoga, dále bariéry společného vzdělávání v mateřských školách a pojem šikany. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření mezi řediteli a pedagogy mateřských škol, výsledky dotazníkového šetření, dva příběhy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídě z praxe a na závěr návrh na řešení bariér společného vzdělávání v mateřské škole. Klíčová slova Společné vzdělávání, bariéry společného vzdělávání, předškolní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, legislativa, šikana, pedagog, asistent pedagoga, podpůrná opatření, mateřská škola Abstract This thesis deals with the topic of joint education in early childhood education. The main objective of the work is to identify possible barriers to joint education and to assess...
Podpora dětí ve hře Kreslení
Haberhauerová, Klára ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na kreslení dětí předškolního věku z pohledu hry. Hry, která dětem může nabídnout funkční libost již v samotném jejím průběhu. Teoretická východiska nabízí vhled do současné české i zahraniční didaktiky výtvarné výchovy, rozvoje grafomotoriky a také do teorie náprav specifických poruch učení, konkrétně dyspraxie a dyspinxie. Zaměřuje se na možné příčiny odmítání kresebného projevu, předkládá pohled na roli pedagoga v plánování a aktivní účasti ve výchovně vzdělávacím procesu. Na teoretický základ navazuje vlastní empirický výzkum realizovaný v jedné mateřské škole. Výzkum si kladl za cíl, jak představit dětem hru Kreslení, aby si z této aktivity odnesly pozitivní zážitek. Nacházíme v něm jak diagnostiku dětí z hlediska jejich schopností užít si kreslení jako hru, tak i vlastní intervenci u dětí, které ve vstupní diagnostice vykazovaly malou nebo žádnou míru potěšení z hraní této hry. Závěr přináší výčet faktorů, které podpořily jednotlivé intervence v jejich úspěšnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,103 záznamů.   začátekpředchozí567 - 576dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.