Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.
Finanční gramotnost a její zařazení ve výuce na základních školách praktických
Löffelmannová, Anna ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením finanční gramotnosti do výuky matematiky na základní škole praktické. Teoretická část vymezuje základní pojmy používané v práci s ohledem na mentální postižení jednotlivých žáků, popisuje specifika psychických procesů a percepce osob s mentálním postižením. Představuje možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením a možnosti poradenství pro tyto žáky, upozorňuje na současnou legislativu. Dále se zabývá edukací a reedukací žáků s diagnostikovanou mentální retardací. Postihuje zařazení finanční gramotnosti v kurikulárních dokumentech určených žákům s mentálním postižením napříč vzdělávacími oblastmi s důrazem na oblast matematiky. Představuje materiály a jejich parametry vhodné pro výuku finanční gramotnosti na základních školách praktických. Praktická část se týká experimentální výuky jednotlivých tematických celků finanční gramotnosti na základní škole praktické. Byla provedena vstupní diagnostika žáků vybrané základní školy praktické zaměřená na procenta, jednoduché úročení a rozpočet rodiny. Tato diagnostika má obecný charakter, což bylo také ověřeno. Dále je uveden podrobný záznam z vlastní realizace výuky, s ohledem na čtyři sledované žáky, včetně jejich kazuistik. Po ukončení výuky byla hodnocena její úspěšnost. Práci mohou využít učitelé nejen základních...
Finanční matematika na středních školách
Chrstoš, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Práce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o dokumentech, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a informovat o současném stavu výuky na středních školách. Teoretická část se zabývá zařazením finanční matematiky v RVP. V této části se také uvádí, v jakých oblastech a předmětech je finanční matematika zařazena. Praktická část je věnována výzkumu realizovaném na vybrané střední škole - konkrétně na Střední průmyslové škole potravinářských technologií, kde se učí podle RVP Analýza potravin a Ekologie životního prostředí. Pomocí dotazníku a testu je zjišťována úroveň žáků ve finanční matematice a porovnávána úroveň žáků, kteří již prošli, a těch, kteří ještě neprošli výukou finanční gramotnosti a finanční matematiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zavádění obsahu mnohoúhelníků, zejména metodou uvolňování parametru, v primární škole
Kovář, Luděk ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá popisem konstruktivisticky vedené výuky matematiky ve třetím ročníku základní školy se zaměřením na geometrii a konkrétně na jeden ze způsobů zavádění obsahu obecného trojúhelníku, který vyjadřuje vztah mezi stranou a příslušnou výškou a tímto obsahem. V práci popisuji šest konkrétních výukových hodin od jejich přípravy, popisu průběhu a vlastní reflexe, analyzuji v nich některé kognitivní jevy a zabývám se i sociálními vztahy mezi žáky. Dále uvádím podrobný rozbor úloh ze závěrečného diagnostického testu, kde se snažím ověřit úspěšnost takto vedené výuky. Po čtyřech letech se snažím o ověření trvalosti takto získaných poznatků v mysli žáků, což dokumentuji rozborem dalších úloh. Průběh celého experimentu byl veden metodou uvolňování parametru. Jednotlivé vyučovací hodiny byly v souladu s uvedenými etapami této metody popsané v odborné literatuře. V práci uvádím, že jsem ověřil, že tato metoda je použitelná i ve výuce matematiky již ve třetím ročníku základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA styly výuky, obvod a obsah, čtvercová síť, mnohoúhelník, parametr, metoda uvolňování parametru
Finanční gramotnost v matematice
Lundáková, Naďa ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Název: Finanční gramotnost v matematice Abstrakt Bakalářská práce Finanční gramotnost v matematice se zabývá výpočetní stránkou finanční gramotnosti žáků základních škol. První část práce je zaměřena na obecné pojetí finanční gramotnosti a finanční matematiky a jejich vzájemný vztah. V druhé části jsem se věnovala sestavení souboru příkladů a úloh, které mohou být použity pro prohloubení úrovně finanční gramotnosti žáků druhého stupně základní školy. Příklady a úlohy, které jsou zde uvedené, respektují aktuální matematické znalosti žáků jednotlivých ročníků základní školy. Většina z nich je věnována práci s penězi. Klíčová slova Finanční gramotnost, finanční matematika, příklady, úlohy, základní škola, peníze.
Využití vybraných úloh z učiva geometrie s finanční tématikou ve výuce matematiky na gymnáziích
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je využití vybraných úloh, které jsem vytvořila v bakalářské práci, ve výuce matematiky na gymnáziích. Jedná se o problémové slovní úlohy z učiva geometrie s finanční tématikou. Cílem práce je zjistit, jaký mají úlohy vliv na motivaci žáků ve vyučování. V teoretické části je popsána problematika motivace a žákovské motivace k učení. Dále se věnuji problematice slovních úloh, vymezení pojmu a jejich typologii. Praktická část je zaměřena na zpracování experimentu, jehož cílem bylo zjistit využití vybraných úloh ve výuce matematiky na gymnáziu. V rámci experimentu jsem primárně zjišt'ovala, jestli úlohy žáky motivují, jak jsou žáci úspěšní při jejich řešení a vliv finanční tématiky ve vybraných úlohách. V práci jsou uvedeny dvě verze každé z úloh. Jedna verze neobsa- huje finanční tématiku. Statistická data jsem zpracovávala kvantitativně i kvalitativně. Ke sběru statistických dat jsem použila dotazníkovou metodu a pozorování. Ve vyhodnocení experimentu jsou uvedeny statistiky týkající se motivace žáků při řešení úloh a úspěšnosti žáků v řešení úlohy. Podle výsledků výzkumu byly žáci úlohami motivováni. Obtížnost úloh je přiměřená úrovni...
Finanční matematika na základní škole
Lundáková, Naďa ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce Finanční matematika na základní škole se zabývá finanční matematikou na druhém stupni základní školy. První část práce se skládá ze dvou kapitol. První kapitola je zaměřena na popis finanční matematiky a její význam pro finanční gramotnost. Druhá kapitola obsahuje rešerši učebnic, které téma finanční matematiky obsahují. V druhé části práce popisuji pedagogický experiment, jehož cílem bylo zjistit, jak si vybraná skupina žáků poradí s úlohami finanční matematiky. Tato část obsahuje popis úloh, které jsem sama navrhla, popis průběhu experimentu a jeho vyhodnocení. Součástí vyhodnocení experimentu jsou okomentované ukázky z prací žáků. Poslední kapitola diplomové práce popisuje výuku finanční matematiky ve dvou třídách základní školy.
Missa super Da syceram merentibus ve vícehlasém graduálu literátského bratrstva u kostela sv. Michala na Novém Městě pražském.
Tůmová, Veronika ; Baťa, Jan (vedoucí práce) ; Hlávková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hudební analýzou pětihlasého polyfonního mešního ordinária Missa super Da syceram merentibus od neznámého autora v graduálu literátského bratrstva u kostela sv. Michala na Novém Městě pražském, do kterého bylo zapsáno v roce 1573 (Cz-PU, XI B 1a-d, Cz-Ps, DA II 3). Jedná se o typ parodické mše, jejíž předlohou se stala duchovní kontrataktura chansonu Je ne me puis tenir d'aimer do franko-vlámského skladatele Josquina Despreze. Cílem této práce je stylové zhodnocení a zasazení této kompozice do kontextu hudební produkce na našem území v druhé polovině 16. století. Součástí práce je i spartace mešního ordinária, která je uvedena v příloze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 TŮMOVÁ, Veronika
2 Tůmová, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.