Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sourozenecké vztahy dětí s PAS z pohledu rodičů
Pospíšilová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sourozeneckými vztahy dětí s poruchou autistického spektra z pohledu rodičů. V teoretické části je vymezen pojem poruchy autistického spektra, jeho historický vývoj, etiologie a hlavní oblasti, ve kterých se poruchy autistického spektra projevují. Následující kapitola se věnuje rodině s dítětem s poruchami autistického spektra a hlavním problémům, se kterými se tyto rodiny potýkají. Ve třetí kapitole je nejprve přiblížena charakteristika sourozeneckých vztahů, sourozenecké rivality a sourozeneckých konstelací, dále se v kapitola věnuje specifikům sourozeneckého vztahu s dítětem s postižením a vlivu poruch autistického spektra na sourozenecký vztah. V neposlední řadě jsou stručně nastíněny možnosti podpory zdravých sourozenců. V empirické části je prezentován výzkum, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Jsou představeny výzkumné cíle a otázky, metodologie výzkumu a charakteristika výzkumného vzorku. Výsledky jsou prezentovány nejprve pomocí deskriptivní analýzy dat, následně byla využita korelační analýza, konkrétněji Spearmanův korelační koeficient, k ověření stanovených hypotéz. V diskuzi jsou výsledky zasazeny do širšího kontextu pomocí komparace s teoretickými východisky této práce, jsou zde prezentovány odpovědi na výzkumné otázky a stručně...
Přínos magnetické rezonance mozku k vyšetřovacímu procesu u poruch autistického spektra
Efremova, Andrea ; Hrdlička, Michal (vedoucí práce) ; Koutek, Jiří (oponent) ; Hosák, Ladislav (oponent)
Cíl. Cílem této práce bylo prozkoumat a porovnat výskyt abnormalit mozku identifikovaných pomocí magnetické rezonance (MRI) u dětí s potvrzenou diagnózou poruchy autistického spektra (PAS) a dětí bez této diagnózy. Z hlediska psychopatologického bylo cílem vyhodnotit vztah nálezů MRI a závažnosti autistické symptomatologie. Metodika. Výzkum byl založen na retrospektivní analýze souboru pacientů Dětské psychiatrické kliniky 2. LF UK a FN Motol, kteří absolvovali v letech 1998-2015 diagnostický pobyt pro podezření na PAS a současně u nich byla provedena MRI mozku. Ke klinické diagnóze PAS byla užita Mezinárodní klasifikace nemocí, 10. revize. V letech 1998- 1999 bylo zhodnocení stavu podpořeno škálou Childhood Autism Rating Scale. Od roku 2000 se využíval ke zhodnocení stavu dotazník Autism Diagnostic Interview - Revised 3. verze a dále od roku 2012 se k diagnostice přidal nástroj Autism Diagnostic Observation Schedule - Generic. V letech 1998-2015 bylo diagnostikováno 489 dětí s pervazivní vývojovou poruchou (404 chlapců, 85 dívek). Průměrný věk ve skupině byl 8,0 ± 4,2 roku (rozmezí 1,7- 26,0 let). Kontrolní skupina byla utvořena z dětí, u nichž byla diagnóza PAS vyloučena, a zahrnovala 45 dětí (36 chlapců, 9 dívek; průměrný věk 7,0 ± 2,4 roku,...
Inkluze žáka s Aspergerovým syndromem na základní škole
Janečková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků s Aspergerovým syndromem na základní škole. Analyzuje začlenění vybraného žáka s Aspergerovým syndromem a na základě případové studie a provedených rozhovorů ověřuje úspěšnost inkluze v praxi. Cílem této diplomové práce, je popis a analýza faktorů, které se podílejí na zařazování žáků s Aspergerovým syndromem do společného vzdělávání na základní škole. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení základním pojmům, které s inkluzivním vzděláváním a problematikou poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu souvisí. Ve výzkumné části jsou analyzována zjištěná data a zodpovězeny stanovené výzkumné otázky.
Metaforizace poruch autistického spektra
Tulachová, Kristýna ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Gvoždiak, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje metaforizaci poruch autistického spektra (PAS) a reprezentaci těchto poruch v neodborných online médiích. Cílem bylo prozkoumat aspekty problematiky vztahu metafory a poruch autistického spektra. V teorii metafory vychází práce z kognitivní lingvistiky a jejího přístupu ke konceptuální metafoře. Představuje metafory, které se v souvislosti s poruchami autistického používají nejčastěji, přičemž jsou rozlišovány metafory neurotypické a metafory autistické. Dále se věnuje medializaci poruch autistického spektra a uvádí možnosti kategorizace toho, jak se o PAS píše v neodborných online médiích. V závěru diskutuje celkovou problematiku metaforizace poruch autistického spektra a možnosti změny v oblasti jejich reprezentace.
Následné vzdělávání a péče o lidi s nízkofunkčním autismem
Sedláčková, Dorota ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Následné vzdělávání a péče o lidi s nízkofunkčním autismem se zabývá problematikou poruch autistického spektra a možnostmi umístění či uplatnění konkrétních lidí s touto diagnózou po ukončení povinné školní docházky. Práci tvoří dvě hlavní části. Jedná se o část teoretickou, která pomocí odborné literatury vysvětluje základní pojmy z oblasti poruch autistického spektra. Dále se věnuje historickému přehledu, možným příčinám vzniku PAS, diagnostickým kritériím a klasifikaci. Zabývá se také systémem školství v České republice a možnostmi osob s PAS v oblasti vzdělávání. V neposlední řadě rozebírá druhy následné péče a možnosti osob s poruchou autistického spektra v oblasti bydlení či pracovního uplatnění. Druhou částí bakalářské práce je část praktická, která se pomocí případových studií snaží názorně demonstrovat a porovnat možnosti jednotlivých lidí s diagnózou autismu po ukončení povinné školní docházky a poukazuje na nevyrovnané podmínky jedné diagnózy, ale rozdílných schopností.
Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo popsat a analyzovat interakční profil dvou instruktorek (začínající a s dlouholetou praxí), které vedou plaveckou výuku dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě u dětí s poruchami autistického spektra. Metody: Celý výzkum byl proveden kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na plaveckých lekcích dětí s poruchou autistického spektra. Ze dvou lekcí byly pořízeny videozáznamy. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto videozáznamů. Kódování jednotlivých plaveckých lekcí bylo následně provedeno metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že z forem chování učitele převládala u obou instruktorek instrukce. Druhou nejčetnější subkategorií u instruktorky 01 byla korekce a u instruktorky 02 recepce. Nejčastější formou projevu učitele byl shodně u obou instruktorek řečový projev a řečový a pohybový projev. Z hlediska druhu postojové aktivity dominovala v obou případech integrace. Další nejvíce zastoupenou subkategorií byla neutrálnost. Rozdíly v četnosti výskytu různých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.