Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické principy mentoringu mladistvých jako sociální opory mládeže
Walters, Ester ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Zimmermannová, Marie (oponent)
Mentor je v mentoringu pozitivním vzorem a poskytuje vedení, podporu a povzbuzení mladému člověku, který může z mnoha příčin zažívat sociální vyloučení. Vztah mezi mentorem a jeho svěřencem (mentee) trvá minimálně jeden rok a zahrnuje pravidelná setkání nebo aktivity mezi mentorem a svěřencem. Cílem mentoringu mládeže je pomoci mladým lidem rozvíjet dovednosti, sebevědomí a odolnost, které potřebují k překonání překážek, výzev a dosažení resilience a svého plného potenciálu. Tato diplomová práce zkoumá etiku formálního mentoringu. Hlavní cíl práce se soustředí na etické aspekty mentoringu jako formy sociální opory mládeže, která čelí sociálnímu vyloučení. Poukazuje na benefity mentoringu s ohledem na potenciální etická rizika, jakými jsou zejména zneužívání autority a porušování vztahových hranic.
Návrh strategie na zlepšení systému nástupní praxe firmy
Gazurová, Anna ; Kufa, Jan (oponent) ; Mallya, Thaddeus (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou absolventského programu „Středisko nástupní praxe“ ve společnosti TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY, a. s. Práce popisuje do jaké míry jsou účastníci nástupní praxe spokojení s její délkou, prací jednotlivých mentorů, se zapojením do řešení konkrétních úloh a následně udává návrhy, co je třeba vylepšit, aby se zvýšila spokojenost účastníků následujícího ročníku tohoto absolventského programu.
Maximalizace počtu budoucích zaměstnanců z řad současných stážistů ve vybrané společnosti
Urbánková, Petra ; Mazůrek, Tomáš (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je stanovení doporučení vedoucích k maximalizaci počtu budoucích zaměstnanců z řad současných stážistů ve společnosti Thermo Fisher Scientific Brno s.r.o. Výzkum se zaměřuje na zjištění pracovní spokojenosti stážistů a na stanovení hlavních faktorů, jež u nich rozhodují při výběru budoucího zaměstnavatele. Je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů se stážisty z různých oddělení. Na základě výsledků výzkumu a teoretického přehledu budou následně stanoveny a vyčísleny konkrétní návrhy maximalizující počet stážistů nastupujících na hlavní pracovní poměr.
Rozvoj osobnosti manažera z hlediska manažerských kompetencí
Marečková, Veronika ; Kroupa,, Tomáš (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera a jejich důležitosti v kontextu současného podnikatelského prostředí. Přináší představu o úrovni klíčových kompetencí manažerů v konkrétním podniku. Obsahuje návrhy a doporučení, které vedou ke zvýšení efektivity práce manažera prostřednictvím rozvoje konkrétních klíčových kompetencí.
Vzájemná podpora žen v politických stranách jako možná cesta k rovnosti zastoupení žen a mužů
Perglová, Zdeňka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Tato práce se věnuje vzájemné podpoře žen v politických stranách, jakožto jedné z cest, jak podpořit rovné zastoupení žen v politice. V teoretické části dokládá, že příčiny nízkého zastoupení žen nemají původ v ženách samotných. Na teorii historického institucionalismu ukazuje, jak obtížné je změnit pevně zakořeněné instituce, jako je politická strana, politické prostředí i celá společnost. Zabývá se také důležitostí sledování nejen početního zastoupení žen, ale i rozdělení moci z hlediska genderu. Věnuje se fenoménu chování včelí královny, které se projevuje v prostředích, kterým dominují muži. Představuje základní typy vzájemné podpory žen, jako je sdílení, networking, ženské platformy a mentoring. Cílem práce je metodou kvalitativního výzkumu zjistit, jaké jsou zkušenosti žen v politických stranách se vzájemnou podporou a jaké bariéry této podpoře brání. Identifikuje několik forem podpory, které se mezi ženami objevují, od neformálního sdílení až po robustní ženskou platformu. Vytváří sérii charakteristik, podle nichž je možné podporu rozlišovat. Bariéry vzájemné podpory rozděluje do pěti skupin - neuznání problému, strategické bariéry, individuální bariéry, nedostatek zdrojů, falešné důkazy. Práce neklade břemeno odstranění příčin nízkého zastoupení žen na ženy samotné, ale představuje...
Začínající učitel (nejen) biologie
Nedavašková, Michaela ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Kotvaltová Sezemská, Karolína (oponent)
Tato práce přináší pohled na profesní start začínajících učitelů, který je klíčový pro jejich budoucí směřování. Ukazuje se totiž, že řada učitelů opouští povolání během prvních let. První část vymezuje pojem adaptační období a vyzdvihuje jeho podstatu, popisuje roli uvádějícího učitele a vedení školy, dále pak potíže a potřeby začínajících učitelů. Druhá část se věnuje německému a švédskému vzdělávacímu systému a primárně se zaměřuje na jejich přístupy a způsoby uvádění začínajících učitelů. Německo je vybráno na základě unikátního systému dvoustupňového vzdělávání učitelů a Švédsko jako zástupce severských států investující významný podíl státního rozpočtu do školství. Klíčová slova: začínající učitel, adaptační období, mentoring, uvádění začínajících učitelů
Adaptace v preprimárním vzdělávání
Faltová, Nikola ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá adaptačním procesem nově příchozích učitelů, kteří nastupují do preprimárního vzdělávání. Adaptace by je měla především připravit na pozici učitele, seznámit s kulturou organizace a pomoci zapojit se do nového sociálního prostředí. Teoretická část se zaměřuje na personální činnosti v organizaci, adaptaci, mentoring, adaptační proces nového učitele a také na adaptační plán. Cílem práce je zjistit funkčnost používaného adaptačního plánu v mateřské škole v Praze a zpracování návrhu na změny adaptačního plánu na základě reflexe potřeb v době adaptace učitelů, kteří nastoupili do této mateřské školy. Výzkumné šetření je realizováno dotazníkovým šetřením a rozhovory s učiteli a mentory mateřské školy v Praze. Dotazníkové šetření a rozhovory především zjišťují, co nově příchozí učitelé v době adaptace nejvíce potřebovali, zda byl nově příchozím učitelům stávající adaptační plán nápomocný, co by učitelé chtěli v adaptačním plánu změnit, aby byl více přínosný a odpovídal jejich potřebám v době adaptace a také co by mentoři chtěli v adaptačním plánu změnit, aby byl více efektivní. Všechny tyto poznatky jsou základem pro zpracování návrhu změn ve stávajícím adaptačním plánu. Využití návrhu změn v adaptačním plánu, by mohlo zlepšit průběh adaptace nově příchozích učitelů v mateřské...
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.