Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze využití didaktických her ve výuce chemie na gymnáziu: Redoxní reakce
Prokšová, Monika ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a limity aktivizace žáků ve výuce chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu na gymnáziích prostřednictvím didaktických her v tematickém celku Redoxní reakce. Využití didaktických her ve výuce by mělo pomoci žákům osvojit si a lépe pochopit poměrně abstraktní učivo, do kterého redoxní reakce nepochybně spadají. Pomocí didaktických her také cílíme na zlepšení postoje žáků vůči vyučovacímu předmětu chemie. V teoretické části diplomová práce popisuje problematiku aktivizace žáků a jejich motivaci k učení prostřednictvím didaktických her. Dále jsou zde také představeny různé aktivizační metody, kde hlavní důraz je kladen především na didaktické hry. Praktická část práce v úvodu obsahuje analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných gymnázií, která se zaměřuje na rozpracování tematického celku Redoxní reakce. V další části se poté věnuje tvorbě a ověřování souboru 5 didaktických her k tématu Redoxní reakce inspirovaných televizními soutěžemi či jinými známými hrami, které příslušná věková skupina žáků zná a využívá. Soubor didaktických her byl tvořen s využitím tzv. konstrukčního výzkumu, tedy v iteracíchod prototypu k finálnímu produktu. Na základě různých typů zpětné vazby v jednotlivých iteracích jejich tvorby byly didaktické hry upravovány a modifikovány do...
Výuka geologie v okolí ZŠ a MŠ Dubné
GOLDFINGEROVÁ, Aneta
Vrámci diplomové práce byl vytvořen výukový program na téma geologie. Jeho úkolem bylo zatraktivnit výuku tohoto nepříliš oblíbeného tématu na základních školách. Program se skládá zbloku pro venkovní výuku čítajícího devět aktivit, přidružené diskuse a zbloku pro vnitřní výuku, který je koncipován formou pěti stanovišť, kde se žáci střídají. Žáci 9. třídy ZŠ Dubné si prošli programem a vrámci evaluace vyplnili dotazníky postavené na principu jednotného systému pre-test - post-test. Výsledky ukázaly, že vědomosti žáků z popisované problematiky byly před realizovaným programem jen velmi omezené a program jim pomohl klepší kognitivní orientaci voblasti geologie. Navíc žáci shodně odpovídali, že je výuka bavila a že by podobný výukový styl rádi zažívali častěji.
Výukový projekt: "Každý jsme jiný, a to je dobře!"
PELTANOVÁ, Nikol
Diplomová práce se věnuje průřezovému tématu RVP ZV - Multikulturní výchova a jejímu využití v rámci výuky na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je teoretické zpracování tématu multikulturní výchova a její praktické využití multikulturní výchovy ve výuce. Práce představí výukový projekt "Každý jsme jiný, a to je dobře!", který je tvořen do hodin výchovy kobčanství. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou.   Teoretická část vymezuje hlavní pojmy a didaktické aspekty multikulturní výchovy, které vycházejí zRVP ZV. Zaměřuje se na propojení tohoto průřezového tématu shodinami výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nabízí konkrétní aktivity multikulturní výchovy do výuky. Praktická část představuje výukový projekt multikulturní výchovy, který zpracovává téma kultury, předsudků a stereotypů, hodnot a vlastenectví. Poslední kapitoly této práce jsou věnovány realizaci samotné, její reflexi a diskuzi.  Tento výukový projekt dokázal, že lze vhodně propojit témata multikulturní výchovy a předmětu člověk a společnost.
Práce s modely ve výuce biologie
Zemanová, Tereza ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Hlavní myšlenkou a cílem diplomové práce je poukázat na význam aplikování modelů ve výuce přírodopisu, a prokázat, zda pozitivně přispívají nejen k aktivizaci žáků, ale také ke zvýšení jejich kognitivních znalostí. Teoretická část práce je zaměřená na postoj žáků i učitelů k práci s modely, na pedagogická i psychologická východiska pro začlenění modelů do výuky a na modely samotné. Jejich klasifikaci, vlastnosti a didaktickou funkci. Druhá, praktická část diplomové práce představuje návrhy konkrétních modelů, které byly realizovány a aplikovány při výuce na základní škole v Týništi nad Orlicí. Součástí práce je také porovnání výsledků žáků, kteří neměli možnost s modely pracovat, a těch, kteří se podíleli na jeho vytváření. Diplomová práce navíc zkoumá i postoje těchto žáků k práci s modely.
Sportovní doping a výuka chemie
Kubátová, Karolína ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dopingu ve sportu a možnostmi zařazení tohoto tématu do výuky chemie na základní škole a gymnáziu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu doping, popsání zakázaných metod a rozdělení chemických látek do skupin dle kategorií dopingu. U každé skupiny jsou uvedeny příklady látek včetně jejich účinků na lidský organismus. Součástí teoretických východisek je i popis průběhu dopingové kontroly a všeho, co s ní souvisí. V bakalářské práci je zařazena i kapitola, která uvádí dostupné informační materiály týkající se problematiky sportovního dopingu. Praktická část je zaměřena na analýzu kurikulárních dokumentů základních škol a gymnázií, včetně těch se sportovním zaměřením, s ohledem na možnost zařazení výuky dopingu do teoretické a praktické chemie. Analýza je rozšířena i na předměty přírodopis a/nebo biologie, výchova ke zdraví, občanská výchova a/nebo základy společenských věd a tělesná výchova. Na závěr je shrnut rozhovor s Antidopingovým výborem České republiky a práce je zakončena popisem připravených výukových aktivit na téma Sportovní doping s důrazem na jejich využití ve výuce chemie na základní škole a na gymnáziu. KLÍČOVÁ SLOVA Doping, výuka chemie na základní školách a gymnáziích, výukový materiál, aktivizace žáků
Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie
Janovska, Kateřina ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie" pojednává o podstatě aktivizace žáků a významu skupinové práce s prvky kooperace. Práce obsahuje vymezení aktivizace, aktivního učení, kooperace skupiny a práci v ní. Udává příklady modelů a metod podporující aktivizaci žáků, které jsou navíc i vhodné pro skupinové práce v hodinách biologie. Mimo jiné, poukazuje na využití těchto modelů a metod, jakožto podporu ve školách v post-covidovém období. Klíčová slova Aktivizace žáků, aktivní učení, aktivizační metody, konstruktivismus, modely výuky, skupinová práce
Aktivizace žáků ve výuce chemie na základní škole na příkladu tématu Chemické reakce
Marešová, Drahomíra ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami ve výuce chemie na základní škole v tématu - Chemické reakce. Je rozdělena na dvě části; teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy související s problematikou vybraných aktivizačních výukových metod, zaměřuje se na jejich výhody a nevýhody, a také na kritéria jejich volby. Blíže se věnuje metodě didaktické hry ve výuce chemie na základní škole. Charakterizuje také téma didaktických pomůcek ve výuce chemie na základní škole a v závěru blíže specifikuje vybrané téma Chemické reakce z hlediska RVP ZV i dostupných již existujících materiálů. Praktická část práce přináší výčet navržených výukových materiálů k tématu Chemické reakce s popisem jednotlivých aktivit, aplikací a prostředí, metodikou i doprovodnými prostředky, včetně výsledků jejich ověření ve spolupráci se základní školou Charlotty Garrigue Masarykové v Lánech v období od března do června 2020. KLÍČOVÁ SLOVA Aktivizace žáků, výuka chemie na ZŠ, chemické reakce, didaktické hry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.