Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze využití didaktických her ve výuce chemie na gymnáziu: Redoxní reakce
Prokšová, Monika ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a limity aktivizace žáků ve výuce chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu na gymnáziích prostřednictvím didaktických her v tematickém celku Redoxní reakce. Využití didaktických her ve výuce by mělo pomoci žákům osvojit si a lépe pochopit poměrně abstraktní učivo, do kterého redoxní reakce nepochybně spadají. Pomocí didaktických her také cílíme na zlepšení postoje žáků vůči vyučovacímu předmětu chemie. V teoretické části diplomová práce popisuje problematiku aktivizace žáků a jejich motivaci k učení prostřednictvím didaktických her. Dále jsou zde také představeny různé aktivizační metody, kde hlavní důraz je kladen především na didaktické hry. Praktická část práce v úvodu obsahuje analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných gymnázií, která se zaměřuje na rozpracování tematického celku Redoxní reakce. V další části se poté věnuje tvorbě a ověřování souboru 5 didaktických her k tématu Redoxní reakce inspirovaných televizními soutěžemi či jinými známými hrami, které příslušná věková skupina žáků zná a využívá. Soubor didaktických her byl tvořen s využitím tzv. konstrukčního výzkumu, tedy v iteracíchod prototypu k finálnímu produktu. Na základě různých typů zpětné vazby v jednotlivých iteracích jejich tvorby byly didaktické hry upravovány a modifikovány do...
Využití smíšené reality ve výuce chemie na základní škole
Pospíšilová, Kristýna ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním prvků smíšené reality ve výuce chemie na základní škole. Využití smíšené reality ve výuce jsme zvolili z důvodu neustálého rozvoje digitálních technologií a snahy o jejich větší zapojování do vzdělávání. V teoretické části se zabýváme fenoménem smíšené reality a jejího použití ve vzdělávání. Představujeme několik aplikací smíšené reality využitelné ve výuce chemie, z nichž se blíže zaměřujeme na aplikace VividBooks, s nimiž pracujeme v praktické části. Dále teoretická část prezentuje témata výuky chemie v RVP ZV a v ŠVP Základní školy Velvary, v nichž byly aplikace AR VividBooks použity a zkoumány. Popisujeme i principy případové studie, kterou jsme jako výzkumnou metodu v praktické části použili. V praktické části jsme začali realizovat případovou studii vstupními rozhovory se žáky a asistenty pedagoga osmého ročníku ZŠ Velvary. Následovalo šest vyučovacích hodin s využitím aplikací AR VividBooks ve všech třech třídách, při kterých jsme popisovali aktivitu a reakce žáků. Na závěr jsme provedli výstupní rozhovory se žáky i s asistenty pedagoga. Ve výsledku založeném na hodnocení v průběhu výuky a porovnávání vstupních a výstupních rozhovorů se žáky a s asistenty pedagoga jsme používání prvků smíšené reality v aplikacích VividBooks označili za přínosné. Žáky...
Obalové technologie jako téma integrované tematické výuky na základní škole a gymnáziu
Brožová, Simona ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na obalové materiály jako hojně probírané téma z hlediska životního prostředí. Teoretická část této práce se věnuje základním informacím o obalových hmotách různého typu, především však plastů. Součástí jsou informace o historii, výrobě, využití, recyklaci, ale i vysokém výskytu obalových materiálů v přírodě. Ve druhém úseku teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku Integrované tematické výuky, zkráceně ITV, na analýzu Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a pro gymnázia a v neposlední řadě i na analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných škol. Součástí praktické části bakalářské práce je vytvořený výukový modul na bázi Integrované tematické výuky s názvem "Obalové materiály". Ten obsahuje souhrn informací o jednotlivých obalech a návrh aktivit, jejichž cílem je zajistit aktivizaci žáků k nabytí vědomostí, dovedností a postojů z této oblasti. Vytvořený výukový modul byl podroben hodnocení pěti učiteli s různým vzděláním, délkou pedagogické praxe a zkušenostmi s projektovými týdny. Z jejich hodnocení vyplývá, že výukový modul je vhodný pro vzdělávání studentů na základní škole i gymnáziu. Avšak i přes tuto skutečnost byly doporučené dvě významné úpravy, a to nahradit internetové odkazy článků a videí v dnešní době populárními QR kódy a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.