Název:
Výukový projekt: "Každý jsme jiný, a to je dobře!"
Překlad názvu:
Educational project: "We're different, and that's good!"
Autoři:
PELTANOVÁ, Nikol Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje průřezovému tématu RVP ZV - Multikulturní výchova a jejímu využití v rámci výuky na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je teoretické zpracování tématu multikulturní výchova a její praktické využití multikulturní výchovy ve výuce. Práce představí výukový projekt "Každý jsme jiný, a to je dobře!", který je tvořen do hodin výchovy kobčanství. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje hlavní pojmy a didaktické aspekty multikulturní výchovy, které vycházejí zRVP ZV. Zaměřuje se na propojení tohoto průřezového tématu shodinami výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nabízí konkrétní aktivity multikulturní výchovy do výuky. Praktická část představuje výukový projekt multikulturní výchovy, který zpracovává téma kultury, předsudků a stereotypů, hodnot a vlastenectví. Poslední kapitoly této práce jsou věnovány realizaci samotné, její reflexi a diskuzi. Tento výukový projekt dokázal, že lze vhodně propojit témata multikulturní výchovy a předmětu člověk a společnost.This thesis deals with the cross-curricular theme of multicultural education and its use in teaching in the 2nd level of elementary Czech school. The aim of the thesis is to provide a theoretical treatment of the topic of multicultural education and its practical application in teaching. The text will present the educational project "We are all different, and that's good!", which is implemented in civics education lessons. The diploma thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines the main terms and didactic aspects of multicultural education. It focuses on the integration of this cross-cutting topic with civics education lessons in the 2nd grade of elementary school and provides specific multicultural education activities for teaching. The practical part presents a teaching project on multicultural education, which addresses the topics of culture, prejudices and stereotypes, values, and patriotism. The final chapters of this work are devoted to the implementation itself, its reflection and discussion. This teaching project has demonstrated the possibility of effectively connecting the topics of multicultural education and the subject of man and society.
Klíčová slova:
aktivizace žáků; inovativní výuka; kultura; Multikulturní výchova; průřezové téma; předsudek; tolerance; výchova k občanství; activation of students; civics education; cross-curricular theme; culture; innovative teaching; Multicultural education; predjudice; tolerance Citace: PELTANOVÁ, Nikol. Výukový projekt: "Každý jsme jiný, a to je dobře!". České Budějovice, 2023. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/67985