National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
Development of Business Activities of Companies TOS KUŘIM-OS, a.s. and ČKD BLANSKO-OS, a.s.
Havlík, Pavel ; Kalinová, Ivana (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis focuses on the development of business activities of company TOS KURIM a CKD BLANSKO. The thesis summarizes the analysis of external and internal environment alongside with the main factors and provides a SWOT analysis. The results are proposals and recommendations which can be beneficial to the company to improve and contribute to the long term development through sales increase, competitiveness of the company, as well to build a stable position in the global market.
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (referee) ; Spáčil, Vojtěch (referee) ; Světlík, Jaroslav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem disertace je ověřit existenci vztahu mezi využitím analytických nástrojů strategického řízení a výkonností podniků. Za tímto účelem bylo třeba nejdříve definovat množinu analytických nástrojů strategického řízení, které jsou v soudobé praxi našich firem nejčastěji používané a nalézt způsob, kterým lze hodnotit výkonnost podniků. K tomuto účelu byly připraveny dva výzkumy: výsledkem prvního bylo zjištění nejčastěji používaných analytických nástrojů strategického řízení a faktorů, které jejich využití ovlivňují, t.j. jejich znalost, spokojenost s nimi a velikost podniků. Výsledkem druhého výzkumu bylo navržení nového způsobu multikriteriálního hodnocení podnikového výkonu. Pomocí analýzy hlavních komponent (principal component analysis) byly definovány čtyři skupiny ukazatelů, které umožňují komplexní posouzení podnikového výkonu: ukazatele finanční výkonnosti, konkurenční pozice, orientace na zákazníky a organizační integrity. S použitím regresní analýzy (stepwise regression analysis) byl prokázán pozitivní vliv využití analytických nástrojů strategického řízení na výkonnost podniků.
Development of Business Activities of Companies TOS KUŘIM-OS, a.s. and ČKD BLANSKO-OS, a.s.
Havlík, Pavel ; Kalinová, Ivana (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis focuses on the development of business activities of company TOS KURIM a CKD BLANSKO. The thesis summarizes the analysis of external and internal environment alongside with the main factors and provides a SWOT analysis. The results are proposals and recommendations which can be beneficial to the company to improve and contribute to the long term development through sales increase, competitiveness of the company, as well to build a stable position in the global market.
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (referee) ; Spáčil, Vojtěch (referee) ; Světlík, Jaroslav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem disertace je ověřit existenci vztahu mezi využitím analytických nástrojů strategického řízení a výkonností podniků. Za tímto účelem bylo třeba nejdříve definovat množinu analytických nástrojů strategického řízení, které jsou v soudobé praxi našich firem nejčastěji používané a nalézt způsob, kterým lze hodnotit výkonnost podniků. K tomuto účelu byly připraveny dva výzkumy: výsledkem prvního bylo zjištění nejčastěji používaných analytických nástrojů strategického řízení a faktorů, které jejich využití ovlivňují, t.j. jejich znalost, spokojenost s nimi a velikost podniků. Výsledkem druhého výzkumu bylo navržení nového způsobu multikriteriálního hodnocení podnikového výkonu. Pomocí analýzy hlavních komponent (principal component analysis) byly definovány čtyři skupiny ukazatelů, které umožňují komplexní posouzení podnikového výkonu: ukazatele finanční výkonnosti, konkurenční pozice, orientace na zákazníky a organizační integrity. S použitím regresní analýzy (stepwise regression analysis) byl prokázán pozitivní vliv využití analytických nástrojů strategického řízení na výkonnost podniků.
Analysis of customers' satisfaction with services of travel agency
Kosobudová, Lucie ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Valentová, Jana (referee)
The diploma thesis underlines the necessity of the continual analysis of customers' satisfaction in the sphere of tourism services. The definition of the tourism services, the focus on the customer and the measurement method of his satisfaction are explained in the theoretical part of the diploma thesis. In the practical part, the satisfaction of the customers of the concrete travel agency is analyzed by the questionnaire.
Research od customer satisfaction with given company
Boháčková, Veronika ; Surynek, Alois (advisor) ; Kestlová, Kateřina (referee)
This thesis is focused on marketing research, concretely customer satisfaction. The aim of thesis is analysis of a given company, especially of customer needs and expectations, and analysis of customer satisfaction with offered products and services. In theoretical part there is defined the basis of marketing strategy based on customer orientation, especially customer satisfaction, methods and importance of customer satisfaction control and CRM process. Practical part is focused on research and includes the recommendations for company.
Quality assessment of the selected commodity product
Syrovátková, Irena ; Plášková, Alena (advisor) ; Kořánová, Helena (referee)
The quality of a product is very important nowadays. The customer take into account by the purchase of the product not only price and the quantity of the purchased product but also he requires mainly its quality. The theme of the disertation is the comparison of selected motorcycles of the same category and different brands which are sold in the Czech market. Here is mentioned the basic information about their engineering characteristic, costs, design and customer service. On the basis of these charakteristics was analyzed the quality of motorcycles in the each group of evaluation. After that was determined the average sequence accordance with particular issues. Questionnaire was created to the quality of the motorcycles was set objectively. Its elaboration helped to better evaluation of the motorcycles and to find out which characteristics of are consider to cover up into the evaluation.
Možnosti sledování a měření spokojenosti zákazníka
Polívka, Jiří ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
Práce se zabývá vzájemným postavením firmy a zákazníka v současném tržním prostředí. Významem orientace veškerých podnikových činností na zákazníka. Přínosy z dlouhodobého vztahu se zákazníkem. Uvádí možnosti měření spokojenosti zákazníka. Nahlíži na stížnost jako na příležitost k nápravě a zabývá se důvody odchodů zákazníků. Obsahuje průzkum spokojenosti zákazníků firmy ALCAR BOHEMIA s. r. o. Zkoumá, zda je rozdíl mezi spokojeností velkých a malých zákazníků a konstruuje index jejich spokojenosti.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.