Original title:
Výzkum spokojenosti zákazníků vybrané firmy
Translated title:
Research od customer satisfaction with given company
Authors:
Boháčková, Veronika ; Surynek, Alois (advisor) ; Kestlová, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem, konkrétně výzkumem spokojenosti zákazníků. Cílem práce je analýza vybraného podniku co se týče poznání potřeb a očekávání zákazníků a zhodnocení míry jejich spokojenosti s produkty a službami, které podnik nabízí. V teoretické části jsou vymezeny základní východiska marketingové strategie, která je založena na orientaci na zákazníka, s důrazem na spokojenost zákazníků, metodiku a význam měření spokojenosti a proces řízení vztahů se zákazníky. V praktické části je, kromě samotného výzkumu, návrh doporučení změn podniku s ohledem na jeho možnosti.This thesis is focused on marketing research, concretely customer satisfaction. The aim of thesis is analysis of a given company, especially of customer needs and expectations, and analysis of customer satisfaction with offered products and services. In theoretical part there is defined the basis of marketing strategy based on customer orientation, especially customer satisfaction, methods and importance of customer satisfaction control and CRM process. Practical part is focused on research and includes the recommendations for company.
Keywords:
Customer orientation; Customer satisfaction; Marketing research; Marketingový výzkum; Orientace na zákazníka; Spokojenost zákazníků
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13290