Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků se službami cestovní kanceláře
Translated title:
Analysis of customers' satisfaction with services of travel agency
Authors:
Kosobudová, Lucie ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce zdůrazňuje nutnost neustálého zjišťování spokojenosti zákazníků v oblasti služeb cestovního ruchu. V teoretické části je vysvětlen pojem služeb cestovního ruchu, orientace na zákazníka a metody měření jeho spokojenosti. V praktické části je analyzována spokojenost zákazníků konkrétní cestovní kanceláře pomocí dotazníkového šetření.The diploma thesis underlines the necessity of the continual analysis of customers' satisfaction in the sphere of tourism services. The definition of the tourism services, the focus on the customer and the measurement method of his satisfaction are explained in the theoretical part of the diploma thesis. In the practical part, the satisfaction of the customers of the concrete travel agency is analyzed by the questionnaire.
Keywords:
customer´s satisfaction; focus on the customer; tourism; tourism services; travel agency; cestovní kancelář; cestovní ruch; orientace na zákazníka; služby cestovního ruchu; spokojenost zákazníka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13439