Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 994 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 

Sociální prostředí, dítě a škola
BARTOŠOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřená na problematiku sociálního prostředí a kultury v kontextu utváření vztahu dětí ke škole. Zabývá se socializací, sociálním prostředím a kulturou některých sociálních a etnických skupin. Zkoumanými skupinami jsou vietnamské etnikum,romské etnikum a sociální prostředí dětského domova (děti pocházející z různých etnik).Záměrem diplomové práce je popsat, v jakých základních oblastech a do jaké míry může výchozí sociální a kulturní prostředí ovlivnit vztah ke škole a ke vzdělávání.

Integrace dětí a mládeže s mentálním postižením v rámci volnočasových aktivit se zaměřením na skautský oddíl
Jeníkovská, Lenka ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Tématem této práce je integrace dětí s mentálním postižením ve volném čase, konkrétně začlenění do skautského oddílu. Cílem je ukázat jednu z možností trávení volného času dětí s postižením v prostředí intaktních vrstevníků. Teoretická část je věnována vymezení pojmů integrace a volný čas, jejich základním charakteristikám a přístupům. Další náplní této části je také krátké shrnutí problematiky mentální retardace se zaměřením na Downův syndrom a autismus vztahující se k uvedeným případům v praktické části. V empirické části jsou prezentovány výsledky orientačního dotazníkového průzkumu mezi skautskými vůdci týkající se přístupu k integraci, jejich zkušeností a praktických možností. Dále pak případová studie dvou skautských oddílů, do kterých jsou začleněny děti s mentálním postižením.Informace získané hlavně v praktické části by měly přispět ke zlepšení možností integrace dětí s postižením v době volného času.

Kriminalita dětí a mládeže
Mrkáčková, Ivana ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Braun, Richard (oponent)
Práce pojednává o kriminalitě dětí a mládeže. Je zaměřena na kriminalitu jako celek, vymezuje nejdůležitější pojmy vztahující se k tématu. Poukazuje na pravděpodobné příčiny vzniku tohoto patologického jevu, a na hledání možných opatření, která by mohla vést k jeho snížení. Vzhledem ke studovanému oboru - Vychovatelství, bude část práce patřit primárnímu socializačnímu prostředí dítěte, tedy rodině a škole. Pozornost bude také věnována prevenci kriminality a jejím druhům. Na případových studiích, v závěru práce, bude dokázáno, že rodina, škola, výchova a vzdělání jsou nejdůležitějšími faktory, které děti a mladé lidi formují a ovlivňují jejich chování

Adaptace dětí na roli školáka
Vísnerová, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovství

Návrh indexu predikce finanční výkonnosti pro podporu rozhodování managementu nemocnic
Hajdíková, Taťána ; Černá, Anna (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent) ; Lazar, Jaromír (oponent)
Disertační práce se zabývá manažerskými potřebami v oblasti finančního zdraví. Manažeři potřebují nástroj, pomocí něhož odhalí blížící se finanční úpadek nebo zhodnotí finanční kvalitu organizace. Svá rozhodnutí vážou na výkonnost, platební schopnost, zaměstnaneckou produktivitu, finanční zdroje a finanční riziko. V teoretické části práce je nutné vysvětlit neziskový sektor a jeho spojení s nemocničním prostředím. Je zapotřebí představit modely používané jak v České republice, tak v zahraničí, které spojuje společný prvek pro jejich tvorbu. Základním cílem této disertační práce je navržení modelu predikce finančního zdraví pro rozhodování managementu nemocnic, jejich vlastníků a zdravotních pojišťoven. K naplnění základního cíle musí být splněny tři dílčí cíle. Prvním cílem je za pomocí vícekriteriálních metod rozdělit nemocnice na zdravé a nezdravé. Druhým cílem je na základě expertního přístupu za podpory statistických metod výběr vhodných ukazatelů pro nemocniční prostředí a třetím cílem je najít vhodnou metodu ke stanovení váhového zastoupení jednotlivých ukazatelů v navrženém indexu a sestavit konečnou podobou nového finančního indexu pro nemocniční prostředí.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Podnikatelský plán na založení malého podniku
Bajerová, Veronika ; Dušková, Radmila (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší založení reálného a konkurence schopného podnikání na kvalitně sestaveném podnikatelském (business) plánu. Mezi nabízený sortiment patří prodej korálků, korálkových komponentů a pořádání tvořivých kurzů pro děti i dospělé. V řešení byly použity známé analýzy, konkrétně Porterova analýza pěti sil, PEST analýza, SWOT analýza a průzkum pomocí dotazníkového řešení. Stěžejní kapitola – Vlastní návrhy řešení – je rozdělena dle jednotlivých podkapitol podnikatelského plánu. Hlavním zjištěním je, že o nabízený sortiment by měli kupující zájem a v případě současné konkurence by podnikání prosperovalo.

Vliv sociálního prostředí na proces socializace a vzdělání jedince
Lidová, Kristýna ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Obsahem práce je posouzení hlavních činitelů působících na proces socializace jedince a jeho vzdělání, jakožto jednoho z mnoha socializačních prvků. Pokusila jsem se rozkrýt závislost vstupních podmínek jedince do života na jeho osobnostní rozvoj a vývoj podoby života. V první polovině práce se zabývám základními společenskými jevy, které utvářejí socializační proces, založený na dvou hlavních faktorech - jedinec, jakožto bio-psycho-sociální bytost a společenské prostředí, které jsou ve vztahu vzájemné interakce. Na tomto teoretickém poli dále pokračuji se snahou vymezit a vyzdvihnout nejdůležitější faktory, kterými jsou rodina, rodinné prostředí a zejména vztah dítěte s matkou, včetně vyskytujících se problémů, ve formě různých dysfunkcí rodinného života a jejich následků. Zbytek práce věnuji ústavní péči a dětem vyrůstajícím v dětských domovech, jakožto klientů dětských domovů a zároveň výsledných "produktů" dysfunkčních a jiných špatně fungujících rodin. Zabývám se jejich situací a postavením ve společnosti, blíže pak jejich životní vybaveností, úrovní vzdělání a psychickými následky ovlivněnými ústavním prostředím. V závěru předkládám výsledky výzkumu resilience u dětí vyrůstajících v ústavní péči, kde poukazuji na stav ústavní péče, společně s následným zjištěním velkého vlivu špatného společenského...

Návrh větrání jednoho podlaží nemocniční budovy
Křenek, Ondřej ; Štětina, Josef (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem klimatizace dvou operačních sálů a zázemí operačních sálů. V práci je zpracován úvod do problematiky větrání prostor s definovaným stavem prostředí. Diplomová práce se skládá z výpočtového a projekčního řešení klimatizace daného prostoru. Výpočtová část zahrnuje stanovení množství přiváděného vzduchu do místností, výpočet tepelných ztrát operačních sálů, výpočet tepelné zátěže, psychrometrický výpočet letního a zimního provozu zařízení a nadimenzování potrubních rozvodů. Návrhová část obsahuje návrh přívodních a odvodních elementů, zakreslení tras vedení potrubí a návrh vzduchotechnické jednotky. Součástí diplomové práce je výkresová dokumentace.

Environmentální výchova v mateřských školách regionu Prahy 9
Králová, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Systém školství je prostředkem, který může v určitém časovém období cíleně oslovit každého jedince české populace a ovlivnit jeho myšlení, jednání a chování. Škola poskytuje nejen základní soustavu znalostí a dovedností, ale ovlivňuje žáky svým vzdělávacím programem a svým celkovým působením. To platí také pro oblast environmentálního vzd lávání a výchovy. Rámcový program pro předškolní vzdělávání v oblasti s názvem "Dítě a svět" pomáhá vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí. Cílem této diplomové práce je zhodnocení úrovně environmentální výchovy v mateřských školách regionu Prahy 9. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, v jaké míře a v jaké podobě je environmentální výchova začleňována do školních vzdělávacích program . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)