Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncept celoživotního učení
Popelková, Lucie ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Ve své bakalářské práci si kladu za cíl uchopit komplexně celou širokou oblast celotivotního učení, podat přehled o proměnách jeho pojetí během významných historických období a postihnout všechny jeho aspekty. Ačkoli je učení v průběhu celého tivota přirozenou součástí vývoje katdého jedince, nelze ho ponechat stranou veřejného zájmu. Jde ve většině případů o nahodilé, bezděčné učení, bez určených cílů a značně nesystematické. Teprve vytvoření systému celotivotního učení, které bude cílevědomé, zahrnující jak formální vzdělávání, tak neformální a informální učení a dostupné všem lidem bez rozdílu, povede k zefektivnění celého procesu a učení pak bude moci být pojímáno jako nástroj pro vyrovnání se změnami v tivotech lidí a prostředek k řešení společenských problémů. Proto se ve své práci zaměřuji na objasnění celého systému a stanovených priorit. Jelikot se situace v celotivotním učení odvíjí od vyspělosti katdého státu, neopomíjím ani přehled o současné situaci v České republice. V závěru pak nastoluji otázku skutečných dopadů realizace konceptu celotivotního učení. Bude opravdu prostředkem emancipace jedinců a nástrojem k uchopení osudu do svých rukou, jak je mnoha jeho zastánci deklarováno, anebo naopak dojde na obavy jeho kritiků a prohloubí propast mezi lidmi, kteří jit dosáhli některého vyššího stupně...
Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Sváčková, Jana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.
Vzdělávání rodičů v otázkách drogové závislosti dětí
Hojerová, Eva ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence drogové závislosti, a to konkrétně na vzdělávání rodičů v otázkách drogové závislosti dětí. Výchova v rodině je zde chápana jako jeden ze základních faktorů prevence, který pomáhá snižovat riziko výskytu problémů s drogami. Cílem práce je zdůraznit potřebu informovat a vzdělávat rodiče v této problematice. Získané znalosti mohou rodiče využít k uplatňování efektivní protidrogové prevence. První část práce se věnuje teoretické stránce drogové problematiky. Jsou zde vysvětleny základní pojmy, rozdělení drog a způsoby jejich aplikace, dále pak příčiny vzniku drogové závislosti, negativní důsledky užívání drog, způsoby prevence, typy léčby a informace o právních předpisech platných v České republice. Druhá část práce se zabývá výchovou v rodině jako jedním z faktorů prevence drogové závislosti. Třetí část práce tvoří orientační šetření informovanosti rodičů v oblasti drogové problematiky. Nedílnou součástí práce je rámcový návrh příručky pro rodiče s názvem "Víte o drogách to, co vaše dítě?".
Uplatnění personálně-psychologických metod při výběru zaměstnanců
Švarcová, Veronika ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo uvést a popsat personálně psychologické metody, uplatňované při výběrových řízeních. Věřím, že tento úkol byl splněn, a to včetně historického pohledu na přístup k lidem v organizacích a s ním souvisejícího vzniku potřeby uplatnit psychologické metody v praxi, která zároveň dává podnět pro vývoj těchto metod.
Využití metod zážitkové pedagogiky ve vzdělávání dospělých
Zabadal, Radim ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Pojem zážitková pedagogika je v posledních letech často používán v souvislosti s jejím využitím ve vzdělávání a jako určitý protipól frontálnímu stylu výuky. Předmětem této práce je zkoumání metod zážitkové pedagogiky a jejich využití pro pedagogickou a andragogickou praxi. Práce pojednává o vývoji této metody jak u nás, tak ve světě, což je důležité pro pochopení kontextu, v jakém je metoda v Česku používána a rozvíjena. Klíčové je vnitřní dělení metody dle způsobu a míry, s jakou je pracováno s přenosem, tzv. transferem zážitku do zkušenosti účastníka. Práce s přenosem zkušenosti se ve vzdělávací praxi značně liší. V předložené práci je poukázáno na možnosti, jak lze z metod těžit, na způsob, jakým lze metody aplikovat, ale také na limity a rizika aplikace metod v praxi. Svým zaměřením práce poukazuje na teoretický rámec zážitkového učení s ohledem na jeho praktické využití.
Rozvoj kvality pracovního a osobního života
Marková, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Ve své práci se zabývám problematikou oblasti rozvoje osobnosti a efektivity v pracovním životě. V první části práce pojednávající o rozvoji osobnosti jsem se zaměřila na vytváření správných návyků a odbourávání těch špatných. Dále je pro rozvoj osobnosti důležité znát své osobní cíle, k jejichž nastavení nám může pomoci SWOT analýza a metoda SMART. Pro naplnění našich cílů je podstatné, zorientovat se v pojmech hodnota a potřeba. V neposlední řadě se tato část práce dotýká oblasti motivace a efektivní komunikace. Druhá část práce se zaměřuje na řízení času a jeho praktická doporučení pro pracovní život. Na konci práce se zabývám možnými negativními dopady špatného řízení času, jimiž mohou být stres až syndrom vyhoření. V dnešní době je těžké splnit požadavky trhu. Ten po nás požaduje větší flexibilitu, odpovědnost, širší specializaci atd. Naše potřeby jsou také stále náročnější to se zákonitě odráží i v požadavcích, které na nás trh zpětně má. Doufám, že tato práce její čtenáře přiměje alespoň k zamyšlení o jejich vlastních problémech z této oblasti a že jim poskytne alespoň nějaké impulsy k jejich řešení.
Vzdělávání dospělých v mateřských centrech
Kurzweilová, Jolana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Hnutí mateřských center v České republice se stále více dostává do povědomí lidí. V rámci činností mateřských center probíhá mnoho aktivit, jednou z nich je vzdělávání, a to zejména vzdělávání dospělých. To má v mateřských centrech mnoho podob a souvislostí. V této práci představuji mateřská centra jako nestátní neziskové organizace, které jsou přirozenou a plnohodnotnou součástí občanské společnosti. Charakterizuji lidi, kteří se na existenci mateřských center podílejí jako klienti nebo jako jejich aktivní realizátoři. Představuji vzdělávání dospělých v mateřských centrech v celé jeho šíři, uvádím jeho formy, metody i obsah a zabývám se jeho personálním zajištěním a financováním. Závěrem mé práce poukazuji na význam vzdělávání dospělých v mateřských centrech pro jednotlivce i pro společnost. V celé práci pak vyzdvihuji přínos společenské angažovanosti pro rozvoj člověka a pozitivní význam učení se aktivní prací pro druhé. Při zpracování tématu jsem vycházela z odborné literatury a z osobní několikaleté přímé zkušenosti s prací v mateřském centru Rodinného a kulturního centra Nová Trojka, jejíž součástí bylo právě organizování vzdělávacích akcí.
Vzdělávání a sociální nerovnosti
Gašparínová, Marta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
V současné době je oblast vzdělávání předmětem velikého zájmu. Vzdělání nám otevírá větší možnost společenského uplatnění a získání vyšší životní úrovně. Výše dosaženého vzdělání nám umožňuje získat zaměstnání s vyšší prestiží a vyššími výdělky, které nám umožní dosáhnout vyšší kvality života s vyšší životní úrovní. Už méně je pro mnohé z nás přijatelná myšlenka, že pouhé vzdělání dosažené během naší školní docházky svým rozsahem a obsahem v dnešní době nestačí a ti, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání, jsou méně adaptabilní než jejich stejně staří kolegové, kteří se i nadále v průběhu svého kariérního života vzdělávají. To, jestli si každý jedinec skutečně uvědomí, jaké jsou nároky současného trhu práce a v jaké míře a jakým způsobem se sám zapojí do dalšího vzdělávání, dozajista závisí na mnoha faktorech, ty vnitřní jsou spíše subjektivní a vychází z jeho rodinného prostředí, výchovy, postojů, ale i úrovně dosaženého vzdělání. Za vnější faktory pak můžeme považovat požadavky zaměstnavatelů, organizace práce nebo např. existenci stimulů do dalšího vzdělávání. Proto jsem si za téma své bakalářské práce vybrala problém vzdělávání a sociálních nerovností. Chtěla jsem zjistit, zda je u nás skutečně možné, aby si každý člověk své vzdělání kdykoli doplnil nebo zvýšil. Také mě zajímalo, jak moc je náš...
Rozvoj kariéry se zaměřením na absolventy vysokých škol
Kohoutková, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem této práce je nastínit motná pojetí konceptu kariéry v managementu a dnešní společnosti a porovnat je s tradičním pohledem na kariéru vycházejícím z teorií managementu dvacátého století. Na příkladu absolventů vysokých škol vstupujících na trh práce je poukázáno na zvětšující se rozdíly ve vnímání kariéry u jednotlivých zaměstnanců i organizací. Uvědomění si individuálních odlišností v přístupu k rozvoji profesního uplatnění je klíčové pro pracovníky personálních oddělení organizací, manatery, pro samotné pracovníky i pro profesionály vzdělávání dospělých. Individuální zodpovědnost za rozvoj vlastní profesní dráhy vzrůstá. Změny ve společnosti s sebou nesou odlišné hodnoty a priority v profesním tivotě, a na ty musí organizace v oblasti rozvoje a vzdělávání pracovníků reagovat. Tato práce je shrnutím problematiky rozvoje a řízení kariéry v současné společnosti a měla by být podnětem k úvahám o vlastních cílech v profesním tivotě pro absolventy vysokých škol stejně jako inspirací v oblasti řízení a rozvoje kariéry pro pracovníky lidských zdrojů.
Hodnocení efektivity vzdělávacích akcí
Polochová, Kristýna ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením efektivity vzdělávacích akcí. Jejím hlavím cílem je představit problematiku jak z hlediska pedagogiky, tak z hlediska podnikového vzdělávání. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola popisuje pedagogický pohled na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí. Zabývám se v ní pedagogickou terminologií, předmětem hodnocení a vyzdvihuji některá hlediska, kterými se odborníci v této oblasti zabývají. Další tři kapitoly se zaměřují na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí jako na součást celého procesu podnikového vzdělávání. Mimo to, zde popisuji některé zásady, které musí být splněny, aby hodnocení probíhalo systematicky a jeho výstupy byly měřitelné. Také zmiňuji přístupy k hodnocení efektivity a metody, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.