Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,743 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

E-government v ČR
Janota, Martin ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
Práce se zabývá problémem elektronické komunikace ve vztazích mezi orgány veřejné správy a občany. Nejprve se věnuje samotnému pojmu e-governmentu, jeho vývoji ve světě, v Evropské unii a v České republice a přínosům a problémům, které jsou s elektronickou správou spojeny. Následně zkoumá současnou situaci na poli elektronické komunikace orgánů státu a občanů v České republice, problém zabezpečení předávaných dokumentů pomocí elektronického podpisu a dále představuje některá funkční řešení, která jsou v České republice v této oblasti již k dispozici.

Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Vývoj hospodářství v Chile v 60. a 70. letech 20. století s důrazem na tržní reformy po roce 1973
Strejčková, Klára ; Pekárek, Štěpán (vedoucí práce) ; Ševčík, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza dopadu hospodářských reforem přijatých v Chile v 60. a 70. letech 20. století. Práce se zaměřuje zejména na analýzu vývoje exportu a inflace v kontextu vojenského převratu v roce 1973, který byl přímým důsledkem vlády komunistického prezidenta Salvadora Allendeho mezi lety 1970-1973, jenž se pokusil společnost ekonomicky a sociálně transformovat v socialistickou. V práci byla potvrzena hypotéza, že protržní reformy přijaté po roce 1973 vedly k diverzifikaci chilského exportu a zároveň také k postupné stabilizaci inflace. Ta se v důsledku socialistického řízení Allendeho vlády vyšplhala na hodnotu přesahující 350 %. Práce přináší srovnání dvou velmi rozdílných ekonomických doktrín, které v 70. letech formovaly Chile. Porovnává socialistické řízení vlády, zaměřené na znárodňování soukromého sektoru, s vládou v duchu velmi liberálního, protržního způsobu řízení ekonomiky, založeného na snižování velikosti veřejného sektoru, privatizaci a odstraňování bariér zahraničního obchodu.

Vývoj ústřední a státní správy od roku 1868
Schmied, Petr ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Grospič, Jiří (oponent)
Obsahem této diplomové práce je analýza vývoje ústřední státní správy na území dnešní České a Slovenské republiky v letech 1868 -- 1993. V daném období proběhlo mnoho státních a politických změn, proto práce obsahuje i politický a společenský vývoj. Cílem práce je zjistit, zda má státní uspořádání a politická reprezentace vliv na podobu státní správy. Práce vychází z analýzy zákonů, které utvářely systém státní správy, a odborných publikací.

Odpovědnost statutárních orgánů kapitálových společností vůči 3. osobám za porušení povinnosti při výkonu funkce ve srovnávacím pohledu
Hradil, Petr ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Odpovědnost statutárních orgánů kapitálových společností vůči třetím osobám za porušení povinnosti při výkonu funkce ve srovnávacím pohledu Práce se zabývá institutem právní odpovědnosti u orgánů kapitálových obchodních společností. Jedná se o téma velmi důležité z několika důvodů. Jedním z nich je skutečnost, že obchodní společnosti jsou osoby, entity, v reálném životě neexistující, jejichž vůle je tvořena a realisována osobami od společností odlišnými, jejich orgány. Orgánům jsou na základě zákonných předpisů či akty a smlouvami, kterými je řízen život společností, ukládány mnohé povinnosti, které jsou povinni respektovat. Stává se ale, že jsou takové povinnosti porušovány, čímž může dojít ke vzniku škody a to jak na straně společností či jejich společníků, ale také u osob třetích, nejčastěji věřitelů společnosti. Je potom otázkou, zda by měly jednotlivé právní řády za určitých okolností prolomit uzavřenost společností, tedy právnických osob, a připustit možnost přímého postihu osob, které jejich jménem jednaly či vytvářely jejich vůli. Práce se snaží analysovat okolnosti, za kterých by bylo vhodné přímou odpovědnost orgánů společností připustit. Vzhledem ke skutečnosti, že podobná právní úprava není v České republice rozvinuta, bylo nutné vycházet z příkladů ze zahraničí a spíše dovozovat, která...

Korupce v křesťanském národě: „Ovlivňuje křesťanská víra úroveň korupce ve společnosti?“
Kraus, František ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Jaké veličiny patří mezi determinanty korupce? Tato práce vychází z současných metod hodnocení příčin výskytu korupce v různých zemích, pomocí čistě ekonomických determinantů jako jsou agregátní důchod, úroveň vzdělání, otevřenost mezinárodnímu obchodu nebo výše zdanění. Tato metoda je dále rozšířena o proměnné mapující náboženství sledovaných států jako příklad institucionálních determinantů. Víra redukuje sobecké chování a zdůrazňuje morální hodnoty, jako taková by měla redukovat výskyt korupce. Data výzkumu zahrnují 30 států Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) v letech 1999-2010. V rámci práce jsou sestaveny dva nezávislé modely MNČ s indikátory pociťované korupce jako endogenními proměnnými; první s čistě ekonomickými determinanty a druhý se zakomponovanými náboženskými determinanty korupce. Rozšířený model nabízí robustnější výsledky s vyšší úrovní determinace. Výsledky potvrzují, že rostoucí počet protestantů je spojen s nižší úrovní korupce. Efekt vládních výdajů na školství byl podstatně zredukován po zahrnutí náboženských veličin. Nicméně, vliv procentuálního zastoupení křesťanů v populaci na korupci nebyl zjištěn.

Daň z příjmů v České republice a Evropské unii
Nováková, Marta ; Marková, Hana (oponent) ; Boháč, Radim (oponent)
ZÁV R P ekážky jsou ony obávané v ci, které spat íte, když odvrátíte pohled od svého cíle. Henry Ford V této rigorózní práci jsem se zabývala pohledem na da z p íjm fyzických a právnických osob z hlediska jejích jednotlivých konstruk ních prvk , p i emž jsem se snažila o srovnání zdan ní v eské republice a ve státech Evropské unie v etn n kolika kandidátských zemí. V Evrop se zatím neobjevují významn jší snahy o harmonizaci p ímých daní, jako je tomu na poli n kterých daní nep ímých. Každý stát, a lenský i ne lenský, si proto vytvá í vlastní právní úpravu a p izp sobuje ji svým hospodá ským podmínkám. P esto však všechny zem zachovávají stejný postup p i zjišt ní a výb ru dan . Vždy je nutné zjistit, kdo je subjektem (poplatníkem) dan , jaké jsou jeho p íjmy a které z nich podléhají zdan ní, tj. sou asn se zjiš ují p íjmy, které jsou od dan osvobozené. Tím se zjistí, které z p íjm poplatníka tvo í p edm t dan . Z t chto p íjm se ur í základ dan , který se dále upravuje o nezdanitelné ásti a odpo itatelné položky. Ze základu dan se, prost ednictvím sazby dan , vypo ítá vlastní da ová povinnost. Ta m že být ješt snížena o p ípadné slevy na dani a kone ná da se následn odvede ve stanovené lh t p íslušnému správci dan . Srovnání dan z p íjm u jednotlivých stát je obtížené, práv proto, že v každé zemi je da...

Právní úprava vytvoření a ochrany soustavy Natura 2000
Fabiánová, Lucie ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Cílem mé diplomové práce na téma "Právní úprava vytvoření a ochrany soustavy Natura 2000" je podat rozbor právních pramenů týkajících se soustavy Natura 2000, jak na mezinárodní, tak unijní a české úrovni. V této souvislosti jsem se zabývala i rozsudky Soudního dvora Evropské unie z let 2007 až 2010, jež se věnovaly soustavě Natura 2000 a přispěly k interpretaci ustanovení relevantních směrnic. Zvláštní pozornost jsem věnovala problematice veřejnoprávních smluv upravených v zákoně č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, jako jednomu ze způsobů vytváření a ochrany soustavy Natura 2000. Nejdůležitější z předpisů upravujících v evropském unijním právu soustavu Natura 2000 jsou směrnice č. 92/43/EHS, o ochraně přírodních stanovišť, volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin, která spolu se směrnicí č. 2009/147/ES, o ochraně volně žijících ptáků tvoří základní kameny ochrany přírody Evropské unie. Důležitým pramenem pro interpretaci unijních právních předpisů jsou rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie. Tyto rozsudky týkající se soustavy Natura 2000 lze rozdělit na dva okruhy problémů. Prvním je pochybení při vyhlašování chráněného území v rámci soustavy Natura 2000. Druhým problémem je pochybení při posuzování vlivů plánů a projektů na území soustavy Natura 2000. Česká republika se...

Teorie a praxe krajského zřízení v České republice - Jihomoravský kraj (případová studie)
Caletka, Stanislav ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Valeš, Lukáš (oponent)
Práce pojednává o teorii a praxi krajského zřízení v České republice. Analyzuje funkci krajského zřízení tak, jak bylo koncipováno na přelomu tisíciletí. Práce se skládá ze dvou částí. První, teoretická část, je věnována obecně fungování krajské samosprávy. Po stručném popisu vývoje krajského zřízení na českém území, s důrazem zejména na diskuse ohledně vytvoření vyšších územně samosprávných celků na půdě Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po roce 1993, je v jednotlivých kapitolách a podkapitolách blíže popsán teoretický rámec krajského zřízení. Věnuji se především problematice fungování a kompetencí krajských orgánů, tedy zastupitelstvu, radě, hejtmanovi a krajským úřadům, a vazbám mezi těmito složkami. Zdrojem pro první část práce byl zejména zákon o krajích (č. 129/2000 Sb.), ale také celá řada odborných právnických a politologických publikací. Kromě krajských orgánů je také řešena otázka krajských voleb a to z hlediska zákona o volbách do zastupitelstev krajů (č. 130/2000 Sb.), ale také z hlediska volebních výsledků v letech 2000 a 2004. Aktuálně je, v rámci kapitoly věnující se volbám, zařazena také role volební strategie jednotlivých politických stran před krajskými volbami 2008. Zabývám se pouze stranami zastoupenými v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky. V první části práce...

Komparace dopadů ropných šoků 70. let na automobilový průmysl USA.
Kopřiva, Jaroslav ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je dokázat hypotézu, že ropný šok z roku 1979 neměl negativní dopady na automobilový průmysl v USA. Řešení této hypotézy se nenalézá v období druhého ropného šoku, ale v období let 1973 a 1974, kdy vypukla první ropná krize. V důsledku jejího vývoje byla vláda Spojených států nucena přijmout celou řadu opat-ření ke zmírnění jejich dopadů. Tato administrativní opatření se dotýkala nejen spotřebitelů, ale i energetického průmyslu. Pomocí vládních opatření byly upraveny zákony regulující podmínky jízdy na pozemních komunikacích, finančně podporovány techno-logické inovace v automobilovém průmyslu, diverzifikovány dodávky ropy, byl uskutečněn pokus o zvýšení domácí těžby, byly regulovány ceny ropných produktů. Uvede-ná opatření se však nemohla ve druhé ropné krizi zcela projevit, protože nebyla dokončena anebo neúčinkovala. Automobilový průmysl se musel přizpůsobit novým trendům a požadavkům zákazníků na automobily s nižší spotřebou a investoval v polovině 70. let miliardy dolarů do nových technologií. Další změny se odehrávaly ve strategiích výroby a prodeje s cílem zamezit anebo z velké části eliminovat prudké propady odbytu a výroby.