Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Smluvní retroaktivita
Vláčil, Jan ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Hrádek, Jiří (oponent)
Smluvní retroaktivita Abstrakt Bývají uzavírány takové smlouvy, které stanoví, že jejich účinnost nastala před jejich perfekcí. Na první pohled se zdá, že bychom takový právní jev mohli označit jako "smluvní retroaktivitu". Toto téma ale dosud nebylo příliš analyzováno, protože se mu věnuje pouze sedm článků. Tato diplomová práce má dva hlavní cíle: 1) definovat smluvní retroaktivitu, 2) vymezit právní meze přípustnosti smluvní retroaktivity. Právní definice smluvní retroaktivity by měla obsahovat právní aspekty zkoumaného právního jevu. Proto byly v první části této práce pojmenovány a vysvětleny relevantní právní instituty (jako např. smlouva a její právní následky, perfekce, účinnost, retroaktivita atd.) spolu s rekapitulací judikatury. Tento postup vyústil, mimo jiné, ve tři hlavní závěry. Smlouvu můžeme obecně definovat jako "vícestranné zavazující právní jednání". Funkce smluvní retroaktivity spočívá v tom, že upravuje časovou působnost právních následků smlouvy. Toho je docíleno prostřednictvím právní fikce, že účinnost nastala před perfekcí a platností. Následně bylo podrobeno analýze vícero právních institutů, které lze považovat za potencionálně retroaktivní (jako např. konvalidace, ratihabice, novace, záloha atd.), nicméně, stručně řečeno, jen konvalidace je ze své podstaty retroaktivní. Na...
Problematika efektivnosti veřejné služby
Rücklová, Eva ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
V předkládané diplomové práci se budeme zabývat problematikou efektivnosti veřejné služby. Fenomén veřejné služby a její výkon patří k aktuálním tématům společenských věd a společnosti jako celku. Zájem o veřejnou službu je spojen s úlohou moderního státu v dnešní společnosti. Současné hodnocení státu vychází z jeho převažující tendence k nedostatečné reflexi dané společenské situace a požadavků dnešních občanů. Je proto patrná snaha přizpůsobit státní správu a samosprávu aktuálním společenským podmínkám a najít nové nástroje zvyšování efektivnosti veřejné služby. Sociologický pohled a teorie řízení řeší tuto otázku z hlediska svých teorií a přístupů k byrokratickým organizacím. Jednotlivé práce se liší v teoretickém přístupu i ve volbě jednotlivých zkoumaných znaků. Zhruba od počátku dvacátého století je patrný zájem o zdokonalení byrokratických organizací, ten je však také spojen s úsilím mnoha společenských vědců demonstrovat jejich nedokonalost. V dnešním společenském diskursu se objevuje debata o tom, zda silné ekonomické, sociální a technologické změny zapříčinily, že tradiční výkon veřejné služby je nedostačující. Sociologie organizace a řízení přispěla svými teoriemi ke zkoumání efektivnosti veřejné služby.
Problematika efektivnosti veřejné služby
Rücklová, Eva ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
V předkládané diplomové práci se budeme zabývat problematikou efektivnosti veřejné služby. Fenomén veřejné služby a její výkon patří k aktuálním tématům společenských věd a společnosti jako celku. Zájem o veřejnou službu je spojen s úlohou moderního státu v dnešní společnosti. Současné hodnocení státu vychází z jeho převažující tendence k nedostatečné reflexi dané společenské situace a požadavků dnešních občanů. Je proto patrná snaha přizpůsobit státní správu a samosprávu aktuálním společenským podmínkám a najít nové nástroje zvyšování efektivnosti veřejné služby. Sociologický pohled a teorie řízení řeší tuto otázku z hlediska svých teorií a přístupů k byrokratickým organizacím. Jednotlivé práce se liší v teoretickém přístupu i ve volbě jednotlivých zkoumaných znaků. Zhruba od počátku dvacátého století je patrný zájem o zdokonalení byrokratických organizací, ten je však také spojen s úsilím mnoha společenských vědců demonstrovat jejich nedokonalost. V dnešním společenském diskursu se objevuje debata o tom, zda silné ekonomické, sociální a technologické změny zapříčinily, že tradiční výkon veřejné služby je nedostačující. Sociologie organizace a řízení přispěla svými teoriemi ke zkoumání efektivnosti veřejné služby.
Odpolitizování státní správy v České republice
Vintrlíková, Veronika ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Mitwallyová, Helena (oponent)
Práce se zabývá vývojem státní správy od roku 1848 až po současnost a v rámci toho popisuje, jak se v jednotlivých obdobích řešil problém politizace případně depolitizace. K tomu slouží geneze a výčet vybraných zákonů, na kterých lze pozorovat tendence k politizaci či depolitizaci. V rámci toho práce pojednává o jednotlivých odlišných a společných faktorech právních úprav. Následně se práce zabývá současným zákonem o státní službě, kde jsou vyzdvihnuty části související s odpolitizováním. Nakonec je v rámci dotazníkového šetření rozebírán dopad nové právní úpravy z pohledu samotných státních zaměstnanců ve státní službě. Dochází zde ke komparaci zákona o státní službě s tím, jak jej vnímají samotní státní zaměstnanci. Závěr je takový, že přijetí současné legislativní úpravy bylo důležité, avšak z pohledu zaměstnanců prozatím nepřinesla žádné výrazné pozitivní změny.
Etika a komunikace ve veřejné správě
Javůrková, Hana ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit především pomocí metod kvalitativního výzkumu úroveň poskytovaných služeb ve veřejné správě. V první části se věnuji postavení teoretických základů veřejné správy a etice ve veřejné správě. Druhá část ukazuje hodnocení čtyř pražských městských částí v řadě různých kritérií za využití převážně metod mystery client. Analýza ukazuje, že nejvíce v celé fázi výzkumu uspěla městská část Praha 6.
Marketing e-Governmentu v České republice
Nádvorníková, Markéta ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem této práce jsou možnosti využití marketingových nástrojů ve veřejné správě, konkrétně na poli postupné elektronizace veřejné správy označované jako e-government. V první části jsou diskutovány vhodnosti používání manažerských metod ve veřejném sektoru a nastíněn vývoj těchto implementací. Důraz je pak dán na marketingové nástroje a na způsoby komunikace orgánů veřejné správy s obyvateli. Na problematiku komunikace navazuje dílčí průzkum, který sleduje otevřenost webových stránek vybraných celostátních orgánů. Hlavní analýzou této práce je pak zhodnocení povědomí veřejnosti o možnostech využití služeb e-governmentu u nás. Průzkum proběhl na základě dotazníkového šetření a vyvrátil počáteční hypotézu, že nižší využívanost některých nástrojů plyne z nedostatku poskytnutých informací občanům.
Debyrokratizace veřejné správy pomocí eGovernmentu
Vaculová, Ilona ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Lechner, Tomáš (oponent)
Předmětem této diplomové práce je využívání e-governmentu občany a veřejnou správou a jeho vlivu na debyrokratizaci prostředí. Práce se nejprve zaměří na charakteristiku byrokracie, debyrokratizaci a charakteristiku a vývoj e-governmentu. První polovina praktické části je věnována e-governmentu a debyrokratizaci z pohledu občana, jeho analýze a perspektivě. Součástí této problematiky je i dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jak občané vnímají český e-government. Druhá polovina je věnována e-governmentu a debyrokratizaci z pohledu veřejné správy se zaměřením na velikost byrokratického aparátu včetně hodnocení českého e-governmentu na evropské úrovni. V závěru práce se na základě získaných poznatků posuzuje, v jaké míře e-government plní svoji debyrokratizační úlohu.
Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Vláčil, Jaroslav
3 Vláčil, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.