Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ovlivňují halucinogeny uměleckou tvorbu? Kvalitativní studie
Strolená, Kristýna ; Radimecký, Josef (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Problematika užívání halucinogenů je v současné době velmi aktuální a dle Výroční zprávy o stavu ve věcech drog v České republice z roku 2015 je celoživotní prevalence užívání LSD v populaci 3,1 % a halucinogenních hub 5,4 %, avšak je vyšší mezi mladými dospělými (5,7 % a 9,2 %) (Mravčík et al., 2016). Uživateli halucinogenů bývají mnohdy lidé věnující se nejrůznějším formám umělecké činnosti, a právě na ně se diplomová práce zaměřuje. Cílem diplomové práce je prostřednictvím metody nestrukturovaného rozhovoru zjistit, zda, a případně jak, ovlivňuje užívání vybraných halucinogenních drog uměleckou produkci z pohledu uživatelů. Dále se snažím zjistit, zda má prožitá zkušenost změněného stavu vědomí po užití halucinogenu vliv na následující tvorbu i po odeznění jejich psychoaktivního účinku, a zdali lze v užívání halucinogenů umělci vystopovat a případně popsat určité opakující se vzorce působení či chování. Práce je strukturována jako kvalitativní studie sestávající z metodické části, teoretického rozboru problému zaměřujícího se na teoretické vymezení umění, umělecké tvorby a kreativity, dále se věnuje teoretickému rozboru problematiky halucinogenů a umění ovlivněného halucinogeny včetně umění rituálního. Finální část je zaměřena na praktickou aplikaci a vychází zejména z výzkumného šetření...
Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness
Kobelková, Tereza ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness Cíle práce: Zjistit v soutěžích FISAF fitness aerobic, podle předem stanovených kritérií, typy přechodů z útvaru do útvaru s nejvyšší mírou působivosti (efektem) na diváka. Hodnoceny jsou přechody krátké a jednoduché, kombinace přechodů a přechody dlouhé a složité. Metoda: V práci je použita smíšená sekvenční metoda. U vybraných skladeb jsou stanovena tři základní kritéria, specifická pro využití prostorového a půdorysného řešení choreografie ve skladbách aerobik fitness pro nepřímé pozorováni, a jsou vyhodnocena kvantitativní analýzou. Druhé kritérium je hodnoceno prostřednictvím participativního pozorování skupinou dvaceti expertů a jeho výsledky jsou kvantifikovány. Kvalitativně je analyzována druhá část třetího kritéria a všechny výsledky kvantitativní analýzy. K porovnání všech výsledků byla použita metoda komparace. Výsledky: Nejefektnější se ukázaly být přechody krátké a jednoduché. Následovaly kombinace přechodů a nejméně působivé pro diváka byly přechody dlouhé a složité. KLÍČOVÁ SLOVA: Půdorysné a prostorové řešení, efekt, choreografie, aerobik fitness, tvorba.
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho
Puc, Jan ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent) ; Janoušek, Hynek (oponent)
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho Tématem práce je proměna intencionální funkce řeči mezi E. Husserlem a M. Merleau-Pontym. Intencionální funkcí řeči máme na mysli proměnu vyjadřovaného smyslu, kterou zapříčiňuje právě jeho vyjádření. U Husserla sledujeme proměnu z pozice Logických zkoumání a první knihy Idejí k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, v nichž zastává tezi o neproduktivitě zrcadlení jiných druhů intencionality v řeči, na pozici Původu geometrie, v níž rozlišuje podíl řeči na vytváření myšlenkové formy ve dvou ohledech: Řeč dává myšlence její idealitu, která se liší od vztahu rodové podstaty k mnohosti věcí. A řeč dává myšlence její objektivitu, formu předmětu, který vstupuje do dějin a trvá v nich. Ve Fenomenologii vnímání Merleau-Ponty přebírá Husserlovu zralou pozici s několika podstatnými změnami. Východiskem analýzy přestává být jazykový znak, nýbrž se jím stává tělesné gesto, v důsledku čehož zaniká Husserlem zdůrazňovaný rozdíl mezi rodovou a jazykovou idealitou. Vedle objektivační funkce řeči Merleau-Ponty uvažuje také o obsahovém dokončování vyjadřovaného smyslu vyjádřením. Tím, že se řeč stává tvořivou, přestává být prázdným míněním názoru a může se stát stejně původní přítomností světu jako vnímání. V poslední části se zaměřujeme na Merleau-Pontyho pojetí...
Problém svobody a tvořivosti u Nietzscheho
Kobylka, Vít ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Marek, Jakub (oponent)
Práce si klade za cíl zejména znovu promýšlet problém svobody a tvořivosti v Nietzscheho díle na pozadí dvou stěžejních koncepcí, se kterými se setkáváme v Nietzscheho vrcholných a pozdních dílech, tedy myšlenky nadčlověka a věčného návratu téhož. V tomto ohledu práce navazuje zejména na interpretace Martina Heideggera. Práce nejprve zasazuje Nietzscheho myšlení svobody do filosoficko-historického kontextu a srovnává jej zejména s filosofií Barucha Spinozy. V další fázi dochází právě v návaznosti na práci Martina Heideggera a Ivana Dubského k odmítnutí zjednodušeného pojetí myšlenky věčného návratu jako strohého determinismu. Takto připraveni přistupujeme k analýze kontextů, ve kterých Nietzsche tvořivost pojednává, a odhalujeme Nietzscheho pojetí tvořivosti s jeho typickými nebezpečenstvími jako zásadní antropologické motivy a principy. V následující části práce identifikujeme některá naladění zpřístupňující zkušenost perspektivy věčného návratu a nadčlověka, což vyústí v možnost porozumět oběma myšlenkám v jejich vzájemné souvislosti. Tato souvislost však zůstává záhadnou a v poslední výkladové kapitole se pokoušíme s pomocí Kierkegaardova pojetí okamžiku obě koncepce myslet v jejich komplementaritě nejen v rámci pojmu tvořivosti, ale právě i okamžiku, jako svébytného aspektu lidské časovosti.
Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice
Antošová, Aneta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice. Cíl: Cílem diplomové práce je najít shody a rozdíly v tvůrčích přístupech vybraných zahraničních a českých autorů tanečních choreografií. Metody: Pro diplomovou práci byl zvolen kvalitativní výzkum a jako hlavní výzkumná metoda kazuistika, konkrétně komparativní studie, která společně s dotazovaným šetřením formou polostrukturovaného (hloubkového) rozhovoru, prováděného s vybranými odborníky z oboru choreografie, porovnávala dva případy mezi sebou - české choreografy se zahraničními reformátory. Výsledky: Ve výzkumné části práce jsou na základě rešerše literatury a provedeného šetření nalezeny shody a odlišnosti v tvůrčích přístupech na úrovni českých choreografů a zahraničních reformátorů. Výstupem výzkumu je srovnávací tabulka sledující život a práci choreografů ve třech oblastech: vstupní podmínky, proces tvorby a výstupy tvorby. Výzkum zjistil možné funkční přístupy pro taneční praxi. Klíčová slova: Umění, tanec, choreografie, tvorba, komparace.
Ornament v přírodě, vědě a umění. Analýza diskurzu připadové studie výuky
Havlásek Tatarová, Lucie ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Machalický, Lukáš (oponent) ; Zindulka, Ondřej (oponent)
Lucie Havlásek Tatarová OrnamenT v přírOdě, vědě a umění Analýza diskurzu případové studie výuky Abstrakt Disertační práce Ornament v přírodě, vědě a umění se zabývá tématem ornamentu v současném umění, designu a architektuře. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány přírodě a vědě jako inspiračním zdrojům pro současné umění. Kapitola Tělo a ornament se zabývá ornamenty na lidském těle a vzory tvořenými z lidských těl. Autorská tvorba a tvorba studentů v rámci výuky jsou integrální částí hlavního textu práce. Zvláštní kapitola je věnována projektu Bodyornament. Jedná se o projekt umělecký, edukační a výzkumný. Hlavní část jeho realizace proběhla formou akce ve Veletržním paláci v Praze. Spolu se studenty jsme vytvářeli ornamenty tvořené z jejich těl, ty byly fotograficky zdokumentovány a staly se součástí konvolutu reflexivních bilancí spolu se studentskými výpověďmi. Analýzy těchto primárních dokumentů vedly k interpretačním závěrům. Výzkum používá kombinaci specifických forem kvalitativního výzkumu a výzkumu uměním a konkrétní model byl postaven na třístupňové reflexivní analýze podle Donalda Schöna. Interpretace výzkumných zjištění vedou k zamyšlení nad možnostmi zkvalitnění výuky ve studijním programu pro Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Výsledným artefaktem projektu je video Bodyornament, které tvoří nedílnou...
Tvorba filmů na základní škole
Šuslík, Marcel ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Tématem práce je tvorba filmů na základní škole a její místo ve vyučovacím procesu. Zkoumal jsem, za jakých podmínek má tato činnost přínos jak ve smyslu rozvoje klíčových kompetencí, tak pro primární prevenci. Zhodnotil jsem dostupnost informací k tomuto tématu. Provedl jsem z tohoto hlediska analýzu RVP, průzkum témat, které zpracovávají některé základní školy a festivalové platformy, se větším prostorem pro Antifetfest. Na základě vlastních zkušeností a pozorování, rozhovorů a dotazníků jsem vypracoval praktický postup třídního projektu natáčení. Konstatoval jsem, že natáčení filmů v rámci třídního projektu je přínosem jak z hlediska prevence rizikových forem chování, tak pro rozvoj mnoha klíčových kompetencí. V neposlední řadě také obohacení forem práce s žáky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.