Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifické vývojové poruchy učení a syndrom ADHD a ADD - pilotní analýza změn v průběhu školní docházky
Bajerová, Jitka ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupnými poznatky z oblasti neurovědy, pedagogiky i psychologie, které jsou zaměřené na specifické poruchy učení (SPU) a syndrom ADHD/ADD. Podrobně jsem popsala jednotlivé charakteristiky, etiologii, projevy, reedukaci a diagnostiku vývojových poruch učení a syndromu ADHD/ADD. Pomocí standardizovaných testů českého jazyka jsem vyhledala ve dvou prvních třídách žáky s možným předpokladem nějaké specifické vývojové poruchy učení. Poukázala jsem na důležitost zachycení jejich počátečních problémů. Zjistila jsem výskyt SPU u žáků na 2. stupni základní školy. Výzkum jsem uskutečnila na Základní škole Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 - Řepy). Z výzkumu jsem získala data, která byla statisticky zpracována. Informace o výskytu SPU u žáků na 2. stupni mi byla poskytnuta vedením školy. Z výzkumu vyplynulo, že v Testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky rozložení vzorku odpovídá 16,66667 %. To souhlasí s I. hypotézou. II. hypotéza o tom, že děti, které mají špatné výsledky v testech v časovém období listopad, leden a březen, mají špatné výsledky i v časovém období květen a červen se nepotvrdila. Ve III. hypotéze se potvrdilo, že ve všech provedených testech rozložení vzorku nepřekročilo 25 %. U IV. hypotézy se nepotvrdily rozdíly mezi pohlavími, které by byly vázané...
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie
Integrace dětí s ADHD v předškolním věku
HRDLIČKOVÁ, Lucie
Syndrom ADHD představuje poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou, která se projevuje již od raného dětství. Hlavním cílem je deskripce syndromu ADHD dětí v předškolním věku a identifikace, zda integrace je či není přínosná. Je stanovena jedna hlavní výzkumná otázka: Je integrace dětí se syndromem ADHD v předškolním věku přínosná? Dále jsou stanoveny tři dílčí výzkumné otázky: Je integrace s podporou asistenta pedagoga pro žáka přínosná? Je integrace dětí se syndromem ADHD přínosná pro ostatní spolužáky? Mají učitelé, kteří s dětmi pracují dostatečné informace o syndromu ADHD? Praktická část bakalářské práce je zpracována metodou kvalitativního výzkumu se skupinou asistentů pedagoga s praxí ve vzdělávání dětí se syndromem ADHD, který je uskutečněn technikou polostrukturovaného rozhovoru. První část rozhovorů je zaměřena na základní údaje o informantech. Druhá část je zaměřena na přínos integrace dětí se syndromem ADHD v předškolním věku. Otázky ve třetí části se týkají přínosu integrace dětí se syndromem ADHD s podporou asistenta pedagoga. Čtvrtá část rozhovoru je orientovaná na přínos integrace dětí se syndromem ADHD pro ostatní žáky a poslední část rozhovoru je zaměřena na informovanost pedagogických pracovníků o syndromu ADHD. Získaná data z polostrukturovaných rozhovorů jsou zpracována analýzou pomocí metody otevřeného kódování. Práce dochází ke zjištění, že přínos integrace dětí se syndromem ADHD není možné jednoznačně vyhodnotit, zatímco přínos integrace s podporou asistenta pedagoga je možné vyhodnotit jako jednoznačně pozitivní. Přínos integrace pro ostatní spolužáky není jednoznačně vyhodnotitelný. Práce dále zjišťuje, že vyučující nemají o syndromu ADHD dostatečné množství informací.
Integrace dětí s ADHD v předškolním věku
HRDLIČKOVÁ, Lucie
Syndrom ADHD představuje poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou, která se projevuje již od raného dětství. Hlavním cílem je deskripce syndromu ADHD dětí v předškolním věku a identifikace, zda je či není přínosná. Je stanovena jedna hlavní výzkumná otázka: Je integrace dětí se syndromem ADHD v předškolním věku přínosná? Dále jsou stanoveny tři dílčí výzkumné otázky: Je integrace s podporou asistenta pedagoga pro žáka přínosná? Je integrace dětí se syndromem ADHD přínosná pro ostatní spolužáky? Mají učitelé, kteří s dětmi pracují dostatečné informace o syndromu ADHD? Praktická část bakalářské práce je zpracována metodou kvalitativního výzkumu se skupinou asistentů pedagoga s praxí ve vzdělávání dětí se syndromem ADHD, který je uskutečněn technikou polostrukturovaného rozhovoru. První část rozhovorů je zaměřena na základní údaje o informantech. Druhá část je zaměřena na přínos integrace dětí se syndromem ADHD v předškolním věku. Otázky ve třetí části se týkají přínosu integrace dětí se syndromem ADHD s podporou asistenta pedagoga. Čtvrtá část rozhovoru je orientovaná na přínos integrace dětí se syndromem ADHD pro ostatní žáky a poslední část rozhovoru je zaměřena na informovanost pedagogických pracovníků o syndromu ADHD. Je provedena analýza rozhovorů a následná syntéza. Práce dochází ke zjištění, že přínos integrace dětí se syndromem ADHD není možné jednoznačně vyhodnotit, zatímco přínos integrace s podporou asistenta pedagoga je možné vyhodnotit jako jednoznačně pozitivní. Přínos integrace pro ostatní spolužáky není jednoznačně vyhodnotitelný. Práce dále zjišťuje, že vyučující nemají o syndromu ADHD dostatečné množství informací.
Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání
DAŇHELOVÁ, Martina
DAŇHELOVÁ, M. Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání. České Budějovice 2019. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce P. Samcová. Cílem bakalářské práce je popsání a zhodnocení současné problematiky inkluzivního vzdělávání v rámci volnočasových aktivit (školní družina). Jaké podmínky jsou nabízeny současnou legislativou, nutnost komunikace pedagoga volného času s rodiči žáka, spolupráce ze strany učitele s pedagogem volného času. Teoretická část práce je zaměřena na cíle a obsah práce ve školní družině, ovlivňování volného času u žáků mladšího školního věku. Zabývá se hrou ve školní družině - funkce hry a její význam, dělení her. Bakalářská práce popisuje možné začlenění žáka se syndromem ADHD do kolektivu prostřednictvím herních aktivit - hra jako prostředek komunikace se žákem s ADHD. V teoretické části je také vymezen pojem ADHD, jeho projevy a příznaky. Praktická část práce se zabývá kazuistikou - popisuje žáky s různými projevy ADHD z praxe, různé přístupy rodičů a následný vliv na žáka, informovanost ze strany zákonných zástupců, třídních učitelů a spolupráce s poradnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.