Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifické vývojové poruchy učení a syndrom ADHD a ADD - pilotní analýza změn v průběhu školní docházky
Bajerová, Jitka ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupnými poznatky z oblasti neurovědy, pedagogiky i psychologie, které jsou zaměřené na specifické poruchy učení (SPU) a syndrom ADHD/ADD. Podrobně jsem popsala jednotlivé charakteristiky, etiologii, projevy, reedukaci a diagnostiku vývojových poruch učení a syndromu ADHD/ADD. Pomocí standardizovaných testů českého jazyka jsem vyhledala ve dvou prvních třídách žáky s možným předpokladem nějaké specifické vývojové poruchy učení. Poukázala jsem na důležitost zachycení jejich počátečních problémů. Zjistila jsem výskyt SPU u žáků na 2. stupni základní školy. Výzkum jsem uskutečnila na Základní škole Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 - Řepy). Z výzkumu jsem získala data, která byla statisticky zpracována. Informace o výskytu SPU u žáků na 2. stupni mi byla poskytnuta vedením školy. Z výzkumu vyplynulo, že v Testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky rozložení vzorku odpovídá 16,66667 %. To souhlasí s I. hypotézou. II. hypotéza o tom, že děti, které mají špatné výsledky v testech v časovém období listopad, leden a březen, mají špatné výsledky i v časovém období květen a červen se nepotvrdila. Ve III. hypotéze se potvrdilo, že ve všech provedených testech rozložení vzorku nepřekročilo 25 %. U IV. hypotézy se nepotvrdily rozdíly mezi pohlavími, které by byly vázané...
Centrální nervový systém - specifické vývojové poruchy učení, koordinace a hyperaktivita na 1. stupni ZŠ
Bajerová, Jitka ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Předkládaná práce se zabývá dostupnými poznatky týkajícími se charakteristik, příčin, diagnostiky, ale i náprav jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHDa ADD. Cílem mé bakalářské práce je snaha o zachycení současných poznatků týkajících se daného tématu. Záměrem mého výzkumu bylo zjistit situaci výskytu specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD na 1. stupni Základní školy Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 Řepy). Moje hypotéza vycházela z nastudované odborné literatury, ve které se uvádí, že nejčastěji se mezi dětmi (hlavně u chlapců) vyskytuje dyslexie. A také, že syndrom ADHD se vyskytuje též u chlapců častěji než u dívek. Výzkum jsem uskutečnila na 1. stupni výše jmenované základní školy. Získala jsem konkrétní údaje o četnosti výskytu jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD v jednotlivých třídách. Z mého výzkumu na vybrané základní škole vyplynulo, že je zde diagnostikováno nejvíce žáků s dysortografií. Dyslexie se na vybrané škole objevuje v četnosti výskytu na 2. místě s větším počtem diagnostikovaných chlapců. Potvrdila se mi hypotéza, že syndrom ADHD se vyskytuje opět častěji u chlapců než u dívek. Z potvrzených hypotéz plyne, že se teorie o výskytu ADHD a dyslexie u chlapců potvrzuje. Zpracováním získaných údajů a jejich porovnáním s...
Specifické vývojové poruchy učení a syndrom ADHD a ADD - pilotní analýza změn v průběhu školní docházky
Bajerová, Jitka ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupnými poznatky z oblasti neurovědy, pedagogiky i psychologie, které jsou zaměřené na specifické poruchy učení (SPU) a syndrom ADHD/ADD. Podrobně jsem popsala jednotlivé charakteristiky, etiologii, projevy, reedukaci a diagnostiku vývojových poruch učení a syndromu ADHD/ADD. Pomocí standardizovaných testů českého jazyka jsem vyhledala ve dvou prvních třídách žáky s možným předpokladem nějaké specifické vývojové poruchy učení. Poukázala jsem na důležitost zachycení jejich počátečních problémů. Zjistila jsem výskyt SPU u žáků na 2. stupni základní školy. Výzkum jsem uskutečnila na Základní škole Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 - Řepy). Z výzkumu jsem získala data, která byla statisticky zpracována. Informace o výskytu SPU u žáků na 2. stupni mi byla poskytnuta vedením školy. Z výzkumu vyplynulo, že v Testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky rozložení vzorku odpovídá 16,66667 %. To souhlasí s I. hypotézou. II. hypotéza o tom, že děti, které mají špatné výsledky v testech v časovém období listopad, leden a březen, mají špatné výsledky i v časovém období květen a červen se nepotvrdila. Ve III. hypotéze se potvrdilo, že ve všech provedených testech rozložení vzorku nepřekročilo 25 %. U IV. hypotézy se nepotvrdily rozdíly mezi pohlavími, které by byly vázané...
Centrální nervový systém - specifické vývojové poruchy učení, koordinace a hyperaktivita na 1. stupni ZŠ
Bajerová, Jitka ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá dostupnými poznatky týkajícími se charakteristik, příčin, diagnostiky, ale i náprav jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHDa ADD. Cílem mé bakalářské práce je snaha o zachycení současných poznatků týkajících se daného tématu. Záměrem mého výzkumu bylo zjistit situaci výskytu specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD na 1. stupni Základní školy Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 Řepy). Moje hypotéza vycházela z nastudované odborné literatury, ve které se uvádí, že nejčastěji se mezi dětmi (hlavně u chlapců) vyskytuje dyslexie. A také, že syndrom ADHD se vyskytuje též u chlapců častěji než u dívek. Výzkum jsem uskutečnila na 1. stupni výše jmenované základní školy. Získala jsem konkrétní údaje o četnosti výskytu jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD v jednotlivých třídách. Z mého výzkumu na vybrané základní škole vyplynulo, že je zde diagnostikováno nejvíce žáků s dysortografií. Dyslexie se na vybrané škole objevuje v četnosti výskytu na 2. místě s větším počtem diagnostikovaných chlapců. Potvrdila se mi hypotéza, že syndrom ADHD se vyskytuje opět častěji u chlapců než u dívek. Z potvrzených hypotéz plyne, že se teorie o výskytu ADHD a dyslexie u chlapců potvrzuje. Zpracováním získaných údajů a jejich porovnáním s...
Mezinárodní obchod s diamanty
Bajerová, Jitka ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá mezinárodním obchodem s diamanty. Přibližuje diamant jako unikátní komoditu, která je předmětem zájmu sběratelů i investorů. První část je zaměřena na obecnou charakteristiku diamantů a jejich mezinárodní hodnocení, další část uvádí světová naleziště a popisuje těžbu a zpracování diamantů. Hlavní část práce je věnována samotnému obchodování s diamanty. Tato část představuje diamantový trh, jeho hlavní aktéry, místa a objem obchodu. Závěrečná část práce se zabývá konfliktními diamanty a na ně navazujícím Kimberleyským procesem a jinými kontrolními opatřeními při obchodování s diamanty.

Viz též: podobná jména autorů
1 BAJEROVÁ, Jolana
4 Bajerová, Jana
1 Bajerová, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.