Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Československé školství ve Velké Británii (1940-1945)
Damová, Zora ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Anotace: Práce se zabývá systémem vzdělání, jež bylo poskytováno v průběhu druhé světové války emigrantům československou exilovou vládou na území Velké Británie. Praktické cíle spojené s potřebou vzdělávání československé mládeže byly v této době spojeny i s politickou výchovou a neméně také s vlastní propagací exilové vlády. Kromě kategorizace dostupného vzdělání a příkladů jednotlivých školských ústavů a kurzů jsou proto akcentovány i plány na uplatnění studentů těchto škol, se kterými vláda při jejich vzniku pracovala. Většinu kompetencí na školství v emigraci měl školský odbor Ministerstva vnitra, proto jsou zde zmíněny okolnosti vzniku i organizace tohoto úřadu. Vzdělání bylo Čechoslovákům poskytováno na území cizího státu a byla tedy nutná jistá míra spolupráce s ním. V práci je proto popsán i vliv britských institucí a působení britského školství na československý školský systém, který se jinak řídil předmnichovskými zákony. Úzký vztah mezi Velkou Británií a Československem je rovněž sledován v poválečném období, přičemž je přednostně zohledněn účinek exilového vzdělání na jeho studenty po návratu do osvobozeného Československa.
Studijní styly studentů středních škol
Chocholoušová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na studijní styly studentů středních škol, konkrétně na studenty středních odborných škol a středních odborných učilišť. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů jako je učení, učící se jedinec a smysluplné učení. Dále analyzuje pojem studijní styl a jemu příbuzné pojmy, jako je například kognitivní styl. Závěr teoretické části se věnuje diagnostice a ovlivňování učebních stylů, na což navazuje praktická část. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem studijního stylu na středních školách se zaměřením na zjištění převažujícího studijního stylu, porovnání jednotlivých typů škol z hlediska studijního stylu a navržení případné práce s negativním studijním stylem, konkrétně doporučení k nápravě tohoto stylu směrem ke smysluplnému učení.
Reklamní spot jako prostředek enkulturace. Působení reklamních spotů na studenty vysokých škol v ČR.
Kamarytová, Bára ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze reklamního spotu jako prostředku enkulturace, procesu osvojení sociokulturních regulativů, idejí a artefaktů dané kultury. První část vymezuje pojem enkulturace a reklamní spot, popisuje historii, strategie tvorby a psychologii reklamních internetových spotů a změny v procesu enkulturace vlivem šíření audiovizuálních médií a internetu. Empirická část je založena na datech získaných během smíšeného výzkumu, polostrukturovaných rozhovorů s vybranými českými tvůrci reklamních spotů a dotazníkového šetření mezi subkulturou vysokoškolských studentů ČR, na které reklamní spoty působí. Cílem práce je podat aktuální deskripci enkulturace prostřednictvím internetových reklamních spotů v České republice se zaměřením na studenty vysokých škol. Klíčová slova: enkulturace, internet, reklamní spot, studenti, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Doležalová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.
Manželství a rodina pohledem studentů vysokých škol
SLOBODOVÁ, Lenka
Téma rodiny je v dnešní postmoderní době jedno z nejpalčivějších témat. Nacházíme se v jednom z dalších mezních období, kdy se tradiční rodina pomalu vytrácí a moderní rodina má tolik variabilit, směrů a nestability, že netušíme, jakou strukturu bude mít v příštích několika desetiletích. Cílem mé práce bylo zjistit a popsat, jak studenti vysokých škol po celé České republice vnímají manželství a rodinu. Úkolem bylo zjistit, zda studenti vysokých škol mají ve svém subjektivním žebříčku hodnot uvedenou rodinu a na jaké je pozici. Pro zjištění cíle jsem si stanovila dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: Rodina v hodnotové hierarchii studentů vysokých škol je uvedena do třetího pořadí. A hypotéza č. 2: U studentů vysokých škol je preferováno nesezdané soužití před manželstvím. Výzkumem bylo zjištěno, že rodina v hodnotové hierarchii studentů vysokých škol je uvedena do třetího pořadí. Potvrdil se i názor studentů na partnerské soužití. Studenti vysokých škol preferují nesezdané soužití před manželstvím. Je zajímavé, že dotázaní studenti preferují nesezdané soužití, ale jen do doby, než se jim narodí dítě. V teoretické části jsem se zaměřila na to, co je to rodina, její funkce, na historický vývoj manželství a nesezdaného soužití. Dále jsem popsala změny, které nastaly v partnerských vztazích a které vedou k uzavření manželství nebo k volbě nesezdaného soužití. Praktická část práce je naplněna prostřednictvím kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Zkoumaným souborem jsou studenti vysokých škol po celé České republice, kteří byli vybráni pomocí náhodného výběru tak, aby zkoumaný vzorek splňoval kritéria reprezentativnosti. Celkem se mého výzkumu zúčastnilo 916 respondentů. Výsledky jsou uváděny v číslech a procentech a ke zpracování dat byly použity grafy a tabulky.
Problematika domácího násilí a informovanost studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
DIVOKÁ, Iva
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku domácího násilí. Téma jsem si zvolila, abych zjistila, zda mají studenti Jihočeské univerzity z fakulty Zdravotně sociální a Ekonomické o této problematice patřičné znalosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části nalezneme ucelený pohled na problematiku domácího násilí. Zaměřila jsem se na jednotlivé formy násilí, na osobnost pachatele a oběti. Jedna z kapitol je věnována organizacím, které poskytují pomoc v případě násilí v rodině. Nezapomněla jsem ani na prevenci, díky které se dá řadě věcí předejít. Ve výzkumné části je mým cílem zjistit odlišnosti informací o problematice domácího násilí od studentů již výše zmíněných fakult. V souvislosti s cílem byly zvoleny dvě hypotézy. V první hypotéze se domnívám, že studenti Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity mají o problematice domácího násilí více informací než studenti Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity. V druhé hypotéze předpokládám, že studenti Zdravotně sociální fakulty budou znát organizace, na které se oběti domácího násilí mohou obrátit, studenti Ekonomické fakulty tyto organizace znát nebudou. Na základě statistického vyhodnocení chí kvadrát testem, se mi podařilo obě hypotézy potvrdit. Celkově je z výsledků patrné, že studenti Zdravotně sociální fakulty mají o této problematice rozsáhlé znalosti. Studenti Ekonomické fakulty o domácím násilí slyšeli, ale větší vědomosti se neprokázaly. Na různé druhy otázek odpovídali zcela odlišně oproti studentům zdravotně a sociálně zaměřeným. Má práce by mohla sloužit studentům různých fakult k získání více odborných informací o problematice domácího násilí. Zároveň by mohla být využita jako vhodný zdroj informací klientům intervenčních center, ale i široké veřejnosti.
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 371 záznamů.   začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.