Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Československé školství ve Velké Británii (1940-1945)
Damová, Zora ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Anotace: Práce se zabývá systémem vzdělání, jež bylo poskytováno v průběhu druhé světové války emigrantům československou exilovou vládou na území Velké Británie. Praktické cíle spojené s potřebou vzdělávání československé mládeže byly v této době spojeny i s politickou výchovou a neméně také s vlastní propagací exilové vlády. Kromě kategorizace dostupného vzdělání a příkladů jednotlivých školských ústavů a kurzů jsou proto akcentovány i plány na uplatnění studentů těchto škol, se kterými vláda při jejich vzniku pracovala. Většinu kompetencí na školství v emigraci měl školský odbor Ministerstva vnitra, proto jsou zde zmíněny okolnosti vzniku i organizace tohoto úřadu. Vzdělání bylo Čechoslovákům poskytováno na území cizího státu a byla tedy nutná jistá míra spolupráce s ním. V práci je proto popsán i vliv britských institucí a působení britského školství na československý školský systém, který se jinak řídil předmnichovskými zákony. Úzký vztah mezi Velkou Británií a Československem je rovněž sledován v poválečném období, přičemž je přednostně zohledněn účinek exilového vzdělání na jeho studenty po návratu do osvobozeného Československa.
Spolek Minerva a Eliška Krásnohorská
Čermáková, Miroslava ; Sekyrková, Milada (vedoucí práce) ; Damová, Zora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá okolnostmi vzniku Spolku pro ženské studium Minerva, který byl založen roku 1890 Eliškou Krásnohorskou, za účelem zřízení prvního českého dívčího gymnázia Minerva. Autorka se v práci věnuje vývoji a činnosti spolku. Zaměřuje se na osobu Elišky Krásnohorské, významné osobnosti literárního, kulturního a společenského života. Práce sleduje vztah Elišky Krásnohorské a spolku Minerva od samotné iniciativy k jeho založení. Autorka v práci reflektuje důležité momenty, které založení předcházely. Sleduje především proces vývoje dívčího vzdělávání a nastiňuje historický vývoj ženské emancipace v českých zemích 19. století. Práce vychází především z dochovaných pramenů soukromé i úřední povahy a je doplněna o sekundární literaturu. Autorka vycházela také ze soukromé korespondence Elišky Krásnohorské, která je uložena v literárním archivu Památníku národního písemnictví.
Spolek Minerva a Eliška Krásnohorská
Čermáková, Miroslava ; Sekyrková, Milada (vedoucí práce) ; Damová, Zora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá okolnostmi vzniku Spolku pro ženské studium Minerva, který byl založen roku 1890 Eliškou Krásnohorskou, za účelem zřízení prvního českého dívčího gymnázia Minerva. Autorka se v práci věnuje vývoji a činnosti spolku. Zaměřuje se na osobu Elišky Krásnohorské, významné osobnosti literárního, kulturního a společenského života. Práce sleduje vztah Elišky Krásnohorské a spolku Minerva od samotné iniciativy k jeho založení. Autorka v práci reflektuje důležité momenty, které založení předcházely. Sleduje především proces vývoje dívčího vzdělávání a nastiňuje historický vývoj ženské emancipace v českých zemích 19. století. Práce vychází především z dochovaných pramenů soukromé i úřední povahy a je doplněna o sekundární literaturu. Autorka vycházela také ze soukromé korespondence Elišky Krásnohorské, která je uložena v literárním archivu Památníku národního písemnictví.
Československé školství ve Velké Británii (1940-1945)
Damová, Zora ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Anotace: Práce se zabývá systémem vzdělání, jež bylo poskytováno v průběhu druhé světové války emigrantům československou exilovou vládou na území Velké Británie. Praktické cíle spojené s potřebou vzdělávání československé mládeže byly v této době spojeny i s politickou výchovou a neméně také s vlastní propagací exilové vlády. Kromě kategorizace dostupného vzdělání a příkladů jednotlivých školských ústavů a kurzů jsou proto akcentovány i plány na uplatnění studentů těchto škol, se kterými vláda při jejich vzniku pracovala. Většinu kompetencí na školství v emigraci měl školský odbor Ministerstva vnitra, proto jsou zde zmíněny okolnosti vzniku i organizace tohoto úřadu. Vzdělání bylo Čechoslovákům poskytováno na území cizího státu a byla tedy nutná jistá míra spolupráce s ním. V práci je proto popsán i vliv britských institucí a působení britského školství na československý školský systém, který se jinak řídil předmnichovskými zákony. Úzký vztah mezi Velkou Británií a Československem je rovněž sledován v poválečném období, přičemž je přednostně zohledněn účinek exilového vzdělání na jeho studenty po návratu do osvobozeného Československa.
Československá státní střední škola ve Velké Británii (1940-1945)
Damová, Zora ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Práce se zabývá dějinami Československé státní střední školy ve Velké Británii, která existovala mezi lety 1940-45 jako součást československého exilového školského systému. Jsou zde obsaženy informace o vzniku a organizaci školy a o její kulturní a propagační činnosti. Část práce je věnována rovněž profesorům a jejich žákům, kteří na škole vedli "Kroužek československých středoškoláků", jenž kromě kulturních a sportovních akcí vydával školní noviny a organizoval žákovskou samosprávu. Práce rovněž pracuje se vzpomínkami žáků, které dokreslují celkovou atmosféru školy a podávají pohled žáků na tehdejší výuku a organizaci školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.