Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Slancová, Ladislava ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Teoretická část se zabývá významem partnerství a spolupráce rodiny a školy. Zaměřuje se na různé formy a způsoby spolupráce rodiny a školy, které ovlivňují spolupráci a dobré vzdělávací klima pro žáky. Přibližuje inovativní komunikaci v době uzavření škol. Empirická část se zabývá výzkumem komunikace mezi rodiči a školou na vybrané škole. Využívá formu strukturovaného rozhovoru, ohniskové skupiny a dotazníků pro rodiče a pedagogy. Mapuje spolupráci školy s rodinou za běžného provozu i v době distanční výuky. KLÍČOVÁ SLOVA škola, učitel, rodina, žák, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, názory, dotazník, partnerství, klientský přístup, distanční výuky
Utváření klimatu školní třídy se žákem se specifickou poruchou chování
NAJMONOVÁ, Marie
Disertační práce je věnována dvěma navzájem se ovlivňujícím tématům - klima školní třídy a žák/žáci se specifickou poruchou chování (ADHD). Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy chování (ADHD) a problematiku vzdělávání žáků s touto diagnózou. Tato část práce se dále zabývá pojmem klima školní třídy a především jeho aktéry: pedagogy, žáky a jejich rodiči. Závěr teoretické části je věnován odborníkům spolupracujícím s aktéry klimatu školní třídy, tzn. pracovníkům školních poradenských pracovišť. V empirické části práce je představeno kvalitativní výzkumné šetření, které mělo dvě části a jehož cílem bylo zjistit, jak se promítá specifická porucha chování (ADHD) do klimatu školní třídy a jak jsou jednotliví činitelé utvářející klima školní třídy ovlivněni žákem se specifickou poruchou chování (ADHD). Výsledkem prvního výzkumného šetření je vícepřípadová studie žáků se specifickou poruchou chování (ADHD), která byla vytvořena na základě polostrukturovaných interview s žáky, jejich rodiči, učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky podílejícími se na jejich edukačním procesu ve škole. Výsledkem druhého výzkumného šetření je případová studie školní třídy se žáky se specifickou poruchou chování (ADHD).
Elektronická komunikace rodičů a učitelů
Peruthová, Iveta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Komunikace mezi rodiči a učiteli je důležitá součást vzdělávání dětí. Stále častěji se vedle osobní a telefonické komunikace objevuje i komunikace elektronická, především prostřednictvím emailu. Tato práce se zaměřuje v teoretické rovině na vztah rodiny a školy, jeho historický vývoj i současnou podobu a na vztahy rodičů ke škole a na komunikaci rodičů a učitelů. Dále se věnuje základním teoretickým poznatkům o elektronické komunikaci, především emailu jako prostředku komunikace mezi rodiči a učiteli. V praktické části práce následuje empirický výzkum konkrétní emailové komunikace mezi učitelkou a rodiči na škole pro děti se specifickými poruchami učení. Toto šetření je zaměřeno především na množství a obsahovou stránku emailové korespondence mezi učitelku a rodiči. Analyzuje, jak je možnost emailu jako kontaktního prostředku využívána a jaká témata se v této komunikaci nejčastěji vyskytují.
Vliv rodiny na výběr povolání u žáků ZŠ
Rezková, Aneta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
RESUMÉ Dávno minuly doby, kdy člověk jediným rozhodnutím o volbě oboru studia ovlivnil celou svou další kariérní dráhu. V důsledku současných globálních i lokálních celospolečenských změn musí být naopak každý připraven na možnou změnu v oblasti profesní kariéry. První volba povolání je nicméně stále důležitým mezníkem a může kariéru jednotlivce významně nasměrovat. Nejedná se ale o jediný klíčový mezník, který určí kariéru jednotlivce jednou provždy. Lidé v současném světě musí být schopni rychle reagovat na neustálé změny, vyhodnocovat nové situace a umět se správně rozhodovat. Všeobecně rozšířeným mýtem je fakt, že úspěch znamená co nejrychleji získat peníze, které jsou zárukou svobody a štěstí. Avšak skutečný úspěch spočívá ve spokojeném životě, ke kterému vede dlouhá cesta skrze takové hodnoty, jakou je např. právě jistota, že děláme práci, kterou máme rádi a která nás naplňuje. Cílem jedince v období rozhodném pro první volbu povolání je zaměření se na vlastní schopnosti a dovednosti tak, aby ho rozhodování resp. volba povolání nasměrovala na takovou cestu, na které bude moci optimálně využívat svůj potenciál i v celém budoucím profesním životě. V této etapě života by mu měla pomáhat rodina, která je primárním socializačním činitelem a nejbližší partnerskou institucí v životě žáka, a to v těsné...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
Spolupráce rodiny a školy na počátku vzdělávání
Dušková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název: Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Autor: Dušková, T. Vedoucí dipl. práce: Mgr. Kargerová, J., Ph.D. Diplomová práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy na počátku vzdělávání. Teoretická část se věnuje škole a rodině jako institucím, které mají nenahraditelné místo v životě každého dítěte. Nabízí pohled do minulosti, na tehdejší formy spolupráce a cíle, ke kterým byly formy směřovány v protikladu s dnešním chápáním dítěte a dětství. Zabývá se rokem 1989, jehož události ovlivňují nejen situaci politickou nebo ekonomickou, ale také pedagogickou. Dítě se stává středem zájmu nejen rodiny, ale především školy, která si stále více uvědomuje nutnost dobré komunikace a spolupráce právě s rodinou. Školství se inovuje, reformuje, vydávají se nové zákony a s nimi i školní vzdělávací programy, které spolupráci s rodinou považují za klíčovou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Teoretická část je tedy uzavřena programem Začít spolu, jeho stručnou charakteristikou a ukázkou toho, jak spolupráce školy s rodinou může být ve školách konkrétně realizována. Empirická část mapuje situaci na běžné základní škole a škole pracující podle programu Začít spolu z hlediska spolupráce s rodinou. Porovnává jejich první a druhý stupeň a na základě třech dílčích cílu, mezi které patří srovnání třídních schůzek,...
Spolupráce inovativních škol s rodinou na počátku školní docházky
Olivíková, Romana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat míru a konkrétní formy spolupráce inovativních škol s rodinou na počátku školní docházky. Inovativní školou se zde rozumí škola, která děti učí číst genetickou metodou nebo která v primární škole vyučuje matematiku Fraus autorů Hejný, Jirotková, Slezáková-Kratochvílová, Michnová. V teoretické části zjišťuji, na jakých principech je založena nová koncepce matematiky Fraus a genetická metoda čtení, a dávám je do souvislosti s konstruktivistickým pojetím výuky a kompetencemi učitele. V širších souvislostech práce pojednává o práci s chybou a vyzdvihuje význam tvořivosti. V praktické části jsem použila metodu písemného dotazníku ke zjištění konkrétních forem spolupráce těchto škol s rodinou před i po vstupu dětí do 1. třídy. Dotazník také zjišťuje rozhodující impulsy učitelů pro změnu výuky matematiky a čtení a pozitiva, která učitel ve změně spatřuje.
Spolupráce rodiny a školy
Petrusová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni"
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.