Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
Hodnocení žáků ve škole očima rodičů
Ondráčková, Blanka ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice přístupu rodičů ke školnímu hodnocení. Teoretická část je zaměřena na seznámení se základními pojmy, jako je hodnocení, jeho formy a funkce a možnosti objektivity; dále nastiňuje vztah rodiny a školy, jejich spolupráci a význam hodnocení v rodině a ve společnosti. Těžištěm práce je kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů poodhalit, jak vnímají hodnocení rodiče dětí na prvním stupni základní školy. Důraz je kladen především na význam a důležitost, jakou rodiče hodnocení přikládají, co si pod daným termínem představují a jak školní hodnocení ovlivňuje jejich vztah k dětem a ke škole. Na základě realizovaného výzkumu bylo zjištěno, že postoj rodičů k hodnocení je značně ambivalentní, ovlivněný zejména převládajícím společenským diskursem, vlastním obrazem dítěte a spokojeností se školou a učitelem. Klíčová slova hodnocení, rodina, vztah rodiny a školy, potenciál dítěte, vztah rodiče a dítěte
Elektronická komunikace rodičů a učitelů
Peruthová, Iveta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Komunikace mezi rodiči a učiteli je důležitá součást vzdělávání dětí. Stále častěji se vedle osobní a telefonické komunikace objevuje i komunikace elektronická, především prostřednictvím emailu. Tato práce se zaměřuje v teoretické rovině na vztah rodiny a školy, jeho historický vývoj i současnou podobu a na vztahy rodičů ke škole a na komunikaci rodičů a učitelů. Dále se věnuje základním teoretickým poznatkům o elektronické komunikaci, především emailu jako prostředku komunikace mezi rodiči a učiteli. V praktické části práce následuje empirický výzkum konkrétní emailové komunikace mezi učitelkou a rodiči na škole pro děti se specifickými poruchami učení. Toto šetření je zaměřeno především na množství a obsahovou stránku emailové korespondence mezi učitelku a rodiči. Analyzuje, jak je možnost emailu jako kontaktního prostředku využívána a jaká témata se v této komunikaci nejčastěji vyskytují.
Učitel versus moderní technika ve třídě - kognitivní studie
Durchánek, Milan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k moderním technologiím ve výukovém procesu, a jaké faktory výuky tyto technologie ovlivňují. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat současné prostředí školy, dále také hodnocení a vztah učitelů k moderním technologiím. Inspirací pro tuto práci byl výzkum profesora Edwina Hutchinse (1995), který etnograficky zkoumal, jak probíhá pracovní proces na námořní lodi. Autor se zaměřil na lidské poznání, které je zde zprostředkováno skrze společnou aktivitu mezi členy posádky a nástroji, které jsou při činnosti využívány. Zjednodušeně lze říct, že v důsledku provedení chybných úkonů některých členů posádky při vykonávání požadované práce s nástroji, nebo v případě, že nejsou splněny podmínky pro práci s nimi, dochází pak k tomu, že nástroje nemusí být vždy využity očekávaným způsobem. Teoretická část se snaží nejprve definovat odborné pojmy a nějakým způsobem je vymezit, poté se soustředí na osobnost učitele a její specifika, v závěru se snaží přirovnat školní instituci k technologickému systému. Praktická část zahrnuje můj kvalitativní výzkum, při němž je provedeno pozorování a následně rozhovory se středoškolskými učiteli pro zjištění jejich přístupů a názorů na moderní technologie. Výzkumná data byla zanalyzována za pomoci metody Zakotvené teorie (Straus,...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Učitel versus moderní technika ve třídě - kognitivní studie
Durchánek, Milan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k moderním technologiím ve výukovém procesu, a jaké faktory výuky tyto technologie ovlivňují. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat současné prostředí školy, dále také hodnocení a vztah učitelů k moderním technologiím. Inspirací pro tuto práci byl výzkum profesora Edwina Hutchinse (1995), který etnograficky zkoumal, jak probíhá pracovní proces na námořní lodi. Autor se zaměřil na lidské poznání, které je zde zprostředkováno skrze společnou aktivitu mezi členy posádky a nástroji, které jsou při činnosti využívány. Zjednodušeně lze říct, že v důsledku provedení chybných úkonů některých členů posádky při vykonávání požadované práce s nástroji, nebo v případě, že nejsou splněny podmínky pro práci s nimi, dochází pak k tomu, že nástroje nemusí být vždy využity očekávaným způsobem. Teoretická část se snaží nejprve definovat odborné pojmy a nějakým způsobem je vymezit, poté se soustředí na osobnost učitele a její specifika, v závěru se snaží přirovnat školní instituci k technologickému systému. Praktická část zahrnuje můj kvalitativní výzkum, při němž je provedeno pozorování a následně rozhovory se středoškolskými učiteli pro zjištění jejich přístupů a názorů na moderní technologie. Výzkumná data byla zanalyzována za pomoci metody Zakotvené teorie (Straus,...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.