Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design výukové konzole
Hadáček, Milan ; Buganská, Tamara (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout design multifunkční výukové konzole. Práce obsahuje několik variantních studií, barevných nárvhů a konkrétní tvarové provedení. Zahrnuje určitý vývoj v oblasti polohovacích a multifunkčních zařízení. Vlastní práce se zabývá konkrétním tvarovým řešením multidotekové výukové konzole. Je zde řešen i sedák v podobě rehabilitačního míče. Součástí práce je i několikatiminutový video sestřih z oblasti interaktivních médií.
Sport jako výchovný prostředek
Blažek, Daniel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Sport jako výchovný prostředek Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat na základě dostupné literatury a rozhovorů s trenéry a vychovateli, jak lze v praxi využívat sport jako výchovný prostředek. Metody: Teoretická část obsahuje rozbor literatury týkající se výchovného působení sportu. Na základě toho rozboru byly vybrány tři organizace (Ambassadors FC Praha, Skaut, Sokol). Tyto organizace byly vybrány, jelikož jejich cílem je výchova skrze sport, a zároveň mám s těmito organizacemi vlastní zkušenost. U těchto organizací byl proveden rozbor materiálů (webové stránky, časopisy, metodiky), aby bylo možné identifikovat hodnoty, cíle a výchovné směřování organizací. Dále byla prostudována literatura o psychologii a výchově, ze které vzešly oblasti, které jsou skrze sport nejsnadněji ovlivnitelné. Praktická část zjišťuje skrze polostrukturované rozhovory s jedním trenérem z každé vybrané organizace, jak vypadá jejich výchovná činnost v praxi. Dotazuji se na tři tematické okruhy: hodnoty a cíle organizace, využití sportu jako výchovného prostředku, nároky na trenéry a jejich další vzdělávání. Výpovědi respondentů jsou následně porovnávané s poznatky získanými v teoretické části práce. Výsledky: V teoretické části jsou shrnuty cíle a hodnoty jednotlivých organizací a rozbor jejich metodik...
Otázky základního školství v odrazu školních kronik ZŠ U Santošky (1897-1948)
Říha, Daniel ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Bílková, Jitka (oponent)
Otázky základního školství v odrazu školních kronik ZŠ U Santošky 1 (1867-1939) Abstrakt Bakalářská práce má za cíl postihnout vývoj obecného školství v letech 1867 - 1939 v kontextu ZŠ U Santošky 1, jejíž historie výklad doplňuje. První kapitola popisuje tereziánské školství společně s vývojem školství na Smíchově až do roku 1897, kdy vzniká IV. obecná škola pro chlapce a dívky na Smíchově (dnešní ZŠ U Santošky 1). Další část se věnuje charakteristice obecného školství a změnám, které přinášelo. Třetí kapitola se zaměřuje na změny a vývoj ve školství od vzniku samostatného Československa do vyhlášení Protektorátu Čechy a Morava. Klíčová slova: 1867 - 1939, obecné, školství, škola, žák, učitel, vzdělání, výchova, výuka, Smíchov, Rakousko-Uhersko, Československo
Výchovné aktivity církví v ČR pro děti předškolního věku
Kociánová, Elena ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
KOCIÁNOVÁ, E. Výchovné aktivity církví v ČR pro děti předškolního věku. Praha 2011. Diplomová práce. Karlova univerzita v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra primární pedagogiky. Vedoucí práce Doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Tato diplomová práce představuje široké souvislosti náboženské výchovy dětí v obecném slova smyslu a zabývá se působením církvemi zřízených škol, především mateřských škol. První, teoretická část práce pojednává o širokých souvislostech náboženské výchovy v kontextu psychologie náboženství, náboženskou socializací a zkušeností, vývojem morálních norem. V této části se definují role rodiny, církve, školy a společnosti v náboženském vývoji dítěte a při zprostředkování náboženské tradice mladé generaci. Druhá, praktická část práce je rozdělena do dvou obsahových celků. První na základě analýzy dotazníkového výzkumu sleduje činnost církevních mateřských škol, jejich aktivity a výuku ve vztahu k zamýšleným nábožensko-vzdělávacím cílům. Druhý celek se zabývá mimoškolními aktivitami, které církve dělají pro děti během týdne.
"Životním povinnostem dostáti může jedině ten, kdo zdráv je a silen." Reprezentace těla v časopise Výchova tělesná
Fiedler, Ondřej ; Himl, Pavel (vedoucí práce) ; Hanulík, Vladan (oponent)
Ve své diplomové práce si kladu za cíl analyzovat reprezentace těla v českých odborných textech zabývajících se tělesnou výchovou, které byly publikovány na počátku 20. století v časopise Výchova tělesná. Vycházím z antropologického předpokladu, že chápání a interpretace těla se mění spolu s historickým, sociálním, kulturním a ideologickým kontextem. Existuje mnoho oblastí vědění, které určují správnost a přirozenost určitého tělesného vzhledu, chování a jednání a jednou z nich je teorie školní tělesné výchovy, která od 2. poloviny 19. století stanovuje normy tělesné zdatnosti jako základního předpokladu pro úspěch v národním, hospodářském a společenském životě. Výklad začíná analýzou popisů cviků, což je nejpůvodnější součást tělovýchovného diskurzu, a textů, které tematizují tělo ve vztahu k duchu. Na této rovině vysvětluji, jaké významy se vztahují k předporozumění tělu. Ve druhé, hlavní části práce interpretuji proces konstrukce norem náležitého těla a ukazuji, jaké techniky jsou předepsané pro jejich realizaci a jaké jsou způsoby jejich legitimizace. Produkci normativních významů vztahuji ke třem velkým ideologiím: genderu, disciplíny a zdraví. Teoretickým rámcem práce je Foucaultova teorie biomoci.
Právní rámec pro činnost tzv. alternativních škol v České republice
Kaczor, Jan ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
220 Právní rámec pro činnost tzv. alternativních škol v České republice Abstrakt Práce se zabývá právními aspekty činnosti tzv. alternativních škol při poskytování základního a středního vzdělávání v České republice. Začíná vysvětlením, co to vůbec alternativní školy jsou, čím se mohou lišit od škol standardních a udává jejich příklady. Posléze se zabývá obecnými právními podmínkami jejich existence. Ty nejprve vymezuje z hlediska mezinárodního a ústavního práva. Zkoumá prvky práva na vzdělání zakotveného v mezinárodních normativních katalozích lidských práv a Listině základních práv a svobod, mezi nimiž se nachází i povinnost státu respektovat při stanovování pravidel vzdělávání přesvědčení rodičů o výchově a vzdělávání svých dětí a právo jednotlivců i organizací zakládat a provozovat nestátní vzdělávací instituce. Na základě toho dovozuje, že je nepřípustné kvantitativně omezovat činnost soukromých škol, a vymezuje se vůči aktuální správní praxi Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Dále práce vymezuje obecné podmínky existence alternativních škol z hlediska současné zákonné úpravy, jíž je zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), a na ní navázané podzákonné úpravy. Dochází při tom mj. ke zjištění, že poskytování vzdělávání ve...
Komentovaný překlad: Introduction: Britain in the Modern World (In Storry, M a Childs, P: British Cultural identities. Londýn a New York: Routledge, 2002)
Starý, Mikuláš ; Mraček, David (vedoucí práce) ; Špirk, Jaroslav (oponent)
První částí této práce je překlad úvodu do učebnice Britské kulturní identity. Překlad je určen dvěma skupinám adresátů, a to studentům univerzity třetího věku a lidem, kteří jedou do Británie pracovat a chtějí mít povědomí o britské kultuře. Tomuto účelu je podřízen celý překladatelský proces. Druhá část práce se zabývá analýzou vnětextových a vnitrotextových faktorů originálu a popisuje, jak se tyto faktory při překladu mění. Dále určuje metodu překladu, hlavní překladatelské problémy a jejich řešení a popisuje posuny, které v překladu nastaly.
Animace a animovaný film ve výtvarné výchově
Hausenblasová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se zabývá využitím prostředků animovaného filmu v rámci výuky výtvarné výchovy. Představuje animaci jako moderní a dostupnou formu výuky, která stimuluje tvůrčí schopnosti dětí a rozvíjí jejich sociální a komunikativní dovednosti při práci v kolektivu. Mapuje její možnosti a reflektuje potenciální problémy a jejich možné řešení. Autorka se opírá o praxi domácích i zahraničních pedagogů, kteří se výukou animovaného filmu zabývají, ale staví též na vlastních zkušenostech. Práci doplňuje také internetová stránka, která tyto zkušenosti zpřístupňuje formou blogu všem pedagogům, kteří by chtěli animaci do výuky zařadit, i široké veřejnosti. Ve výtvarné části autorka představuje dva vlastní animované filmy a s nimi provázané autorské knížky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Venkovské základní školy a docházka a absence jejich žáků
Bočková, Alena ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Práce je zaměřena na historii a současnost škol v Dobroníně jako venkovské obci, se zaměřením na okolnosti ovlivňující docházku žáků do školy a průběh vyučování. Jedná se o historicko-srovnávací práci. Ke zjištění všech potřebných informací, zvláště historických, jsem využila dostupnou literaturu v knižní i elektronické podobě, zejména kroniky a školní výkazy, které jsou k nahlédnutí ve školách a v Okresním archivu v Jihlavě. Sledovala jsem období od roku 1882, kdy byla povolena soukromá jednotřídka pro české děti až do dnešní doby. Nyní je v obci Základní škola Dobronín. Individuální docházka ve studované venkovské škole je spíše lepší než ve školách v jiných typech obcí. Překvapivá je nulová neomluvená absence v posledních letech. Ovšem historické dokumenty ukazují, že i když jsou žáci přítomni ve škole, běžná výuka může být často narušována řadou plánovaných i neplánovaných akcí a událostí. KLÍČOVÁ SLOVA Česká škola, německá škola, měšťanská škola, venkovská škola, docházka, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.