Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk
Rigorózní práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga.
Profesní kompetence učitelek MŠ Chodov k výtvarným činnostem
Zámečníková, Blanka ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
V návaznosti na bakalářskou práci se diplomová práce hlouběji věnuje rozporu současné teorie a didaktiky výtvarné výchovy a edukační reality předškolního vzdělávání. Podstatou této práce je evaluační výzkum, jenž se zabývá současným stavem kompetencí konkrétních pedagožek vybrané MŠ. Triangulace metod sběru dat, zahrnující pozorování, nestrukturovaný rozhovor a fotodokumentaci výtvarných prací, umožňuje danou problematiku integrací více pohledů skutečně postihnout. Z poznatků takto komplexně pojaté analýzy vychází návrhy a doporučení pro zlepšení dané praxe a další profesní rozvoj pedagožek MŠ.
Zvyšování a prohlubování kvalifikace
Borovec, David ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
Účelem mé diplomové práce je analyzovat obecnou právní úpravu prohlubování a zvyšování kvalifikace zaměstnanců, a to nikoli pouze z pohledu pracovněprávního, nýbrž i v širším kontextu, míněno z hlediska péče o lidské zdroje nebo daňových dopadů, za účelem dosažení komplexnosti práce. Tato diplomová práce se skládá ze 7 kapitol, přičemž každá z nich se zabývá odlišnými aspekty odborného rozvoje zaměstnanců, zejména problematikou prohlubování kvalifikace, zvyšování kvalifikace a kvalifikační dohody. Úvod jako vstupní pasáž práce definuje důvod mého výzkumu, cíle této studie a její strukturu. První kapitola charakterizuje péči o lidské zdroje z ústavněprávního a pracovněprávního hlediska. Kapitola je rozdělena do tří subkapitol, které jsou založeny na rozdílném přístupu k pojmu "péče o zaměstnance" - rozlišují užší pojetí, širší pojetí a historický koncept. Druhá kapitola zužuje pojem "péče o zaměstnance", když jej zasazuje do rámce odborného rozvoje zaměstnanců. Kapitola se skládá z šesti subkapitol. První subkapitola zkoumá příslušnou českou právní úpravu a také zmiňuje evropskou právní úpravu. Druhá subkapitola popisuje podstatu pojmu "kvalifikace". Třetí subkapitola pak explicitně uvádí všechny formy odborného rozvoje zaměstnanců. Následující subkapitoly již stručně zaškolení a zaučení...
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Dizertační práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Uplatnitelnost absolventů škol ve společnosti vědění
Úlovec, Martin ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nezáměrnými důsledky akcentace vzdělávání v současné společnosti a jejich dopady na uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce a na saturaci potřeb zaměstnavatelů z hlediska obsazování pracovních míst v souvislosti s demografickým stárnutím populace. Tato diplomová práce si zároveň klade otázku, zda má vzdělání v souvislosti s vývojem trhu práce adekvátní vliv na sociální mobilitu jako tomu bylo ještě v poměrně nedávné minulosti. Autor se v souvislosti s touto problematikou zároveň pokouší navrhnout možná řešení nastalé situace na pracovním trhu z hlediska pociťovaného nedostatku kvalifikované pracovní síly s nižší úrovní vzdělání, zejména v sekundárním sektoru. Možnosti řešení vidí v důsledném uplatňování konceptu celoživotního učení, zvýšení relevance obsahu vzdělávání měnícím se požadavkům kvalifikací cestou rozšíření kooperace škol se zaměstnavateli a v neposlední řadě také upozorňuje na potřebu dostupnosti relevantních informací o vývoji trhu práce a šancích absolventů škol získat pracovní uplatnění ve zvoleném oboru.
Profil závodníků judo kvalifikovaných na olympijské hry 2012
Zavadil, Jan ; Coufalová, Klára (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Profil závodníků judo kvalifikovaných na olympijské hry 2012 Cíle: Cílem této práce bylo vytvořit profil českých závodníků judo, kteří se kvalifikovali na olympijské hry do Londýna 2012 - zdokumentovat jejich čtyřletou olympijskou kvalifikaci a vzájemně je porovnat. Metody: Ke sběru dat byla použita metoda řízeného rozhovoru a dále analýza tréninkových plánů a záznamů za období čtyřleté olympijské kvalifikace. Poté jsem metodou komparace porovnával úspěšnost a nárůst formy v jednotlivých letech u každého závodníka v olympijské kvalifikaci v letech 2009 až 2012. Výsledky: Zjistil jsem, že ve sledovaných letech nejlepší výsledky prokazoval Lukáš Krpálek, který se také dostal nejvýše ve světovém žebříčku a na olympijských hrách v Londýně dopadl z českých judistů nejlépe. Při sledování nárůstu formy jsem zjistil, že nárůst po celou kvalifikaci měl pouze Lukáš Krpálek. Klíčová slova: Judo, olympijské hry, olympijská kvalifikace, roční tréninkový plán.
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Možnosti vzdělávání dospělých cizinců v ČR
Němcová, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
V České republice žije rok od roku více cizinců. Na jejich život v nové zemi, pracovní možnosti a celkovou integraci do společnosti má velký vliv jejich vzdělání a přístup k němu. Tato diplomová práce přináší přehled možností, které cizinci v oblasti vzdělávání v České republice mají, a to ve čtyřech jeho sférách: učení se českému jazyku, vysoké (střední nebo vyšší odborné) vzdělání, získávání sociálního, kulturního a právního povědomí a jiné dosahování kvalifikace nebo rekvalifikace. Přitom jsou popsány bariéry, kterým cizinci musí čelit při zájmu o vzdělávání, jako jsou problémy při příchodu z původního prostředí do českého vzdělávácího systému, nostrifikace dosaženého vzdělání, byrokratické obstrukce, jazyková bariéra či finanční potíže. Empirická část odhalila, že existují jisté rozdíly mezi dvěma početnými skupinami cizinců - Američanů a Ukrajinců - v přístupu ke vzdělání a k motivaci se vzdělávat, avšak že více než na zemi, ze které jedinec pochází, záleží na tom, zda do České republiky přichází již za konkrétním cílem (prací, studiem) či založením rodiny a jaké jsou jeho finanční možnosti.
Ověřování kvalifikace zaměstnanců
Jordánová, Martina ; Nosek, Aleš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vytvoření metody pro ověřování kvalifikace zaměstnanců v Jaderné elektrárně Dukovany. Ověřování kvalifikace je v jaderném zařízení nutností vzhledem k potřebě kvalifikovaného a dobře vzdělaného personálu. Dalším důvodem je vydání nového atomového zákona 263 / 2016 Sb. a navazujících vyhlášek, s nimiž se musí personál seznámit a prokázat jejich znalost. Práce popisuje v první části s ohledem na odbornou literaturu a elektronické zdroje obecné znalosti z řízení a vzdělávání lidských zdrojů. V další části je rozebrána navržená metoda pro ověřování zaměstnanců, její validace v Jaderné elektrárně Dukovany a vyhodnocení současných znalostí zaměstnanců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.