Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebereflexe učitele jako součást jeho pedagogických kompetencí
Polanová, Věra ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sebereflexí učitele jako jednou z jeho klíčových pedagogických kompetencí. Teoretická část se věnuje vymezení učitele jako reflektivního praktika. Je zde zdůrazňován význam sebereflexe v práci učitele a jejího vlivu na jeho následnou pedagogickou činnost. Představuje rozmanité způsoby, které učitelé mohou ke své sebereflexi využít. Sebereflexe pedagogické činnosti učitele je podnětem ke zkvalitňování jeho další práce a podílí se na profesním růstu učitele a na jeho celoživotním vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na zjišťování míry využití sebereflexe, jejího načasování, způsobům jejího provádění a následnému využití zjištěných informací.
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy chce přispět k lepšímu pochopení procesu profesionalizace učitelství s důrazem na klíčovou roli profesního standardu, který jako přijímaný vzorec formativního a sumativního charakteru ve významné míře definuje zónu nejbližšího vývoje, a to jak profesionálů, tak profese. Na příkladu Velké Británie chce ukázat možná nebezpečí spojená s přijetím standardů profese. Zkoumá vybrané projekty, které mohou významným způsobem ovlivnit nejbližší vývoj učitelské profese v České republice. Poslední část této práce zjišťuje názory učitelů na vybrané části Rámce profesních kvalit učitele.
Přípravné vzdělávání učitelek mateřských škol a potřeby praxe
Podpera, Milan ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent) ; Syslová, Zora (oponent)
Práce se zabývá pregraduální přípravou učitelek mateřských škol. Cílem práce je komparovat problematiku přípravy na profesi učitelky mateřské školy z různých pohledů v historickém i mezinárodním srovnání a reflektovat a analyzovat potřeby profese směrem k přípravnému vzdělávání učitelky mateřské školy na základě teoretických konceptů i výpovědí z praxe. Výzkumné šetření si klade za cíl analyzovat kurikulum přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol na vybraných pedagogických fakultách v ČR, analyzovat a reflektovat naplňování potřeb profese u těchto fakult a zjistit, jak hodnotí jejich studenti úroveň rozvoje svých profesních kompetencí na počátku pregraduální přípravy a na jejím konci. Výzkumným designem je vícepřípadová studie. Práce s respondenty šetření má longitudinální charakter. Byly použity metody kvantitativní i kvalitativní metodologie - dotazník, posuzovací škály, obsahová analýza dokumentů, rozhovor a ohnisková skupina. Práce analyzuje kurikulum pregraduální přípravy na PedF UK v Praze, FPE ZČU v Plzni a PF JU v Českých Budějovicích v kontextu modelu profesního standardu. Přináší pohled studentů této přípravy na vlastní rozvoj profesních kompetencí a dává jej do vztahu s analýzou kurikula. Analyzuje silné a slabé stránky profesní přípravy na těchto fakultách a reflektuje oblasti a...
Profesní standard ve zkvalitňování učitelské profese
Suchánková, Květa
1 Profesní standard ve zkvalitňování učitelské profese Abstrakt Mnoho dokumentů zabývajících se vzdělávací politikou považuje profesní standard za jeden z možných způsobů motivace práce učitelů. Absence dokumentu tohoto typu je v českém vzdělávacím prostředí stále více pociťována. Jak v současných podmínkách podpořit práci učitele tak, aby dosahovala co nejvyšší kvality? Jedním z možných řešení je přistupovat k profesnímu standardu jako k souboru kritérií a indikátorů kvality, které lze využít při evaluaci. Tato práce rozvíjí evaluační strategii pomocí profesního standardu, který byl specifikován na základě vzdělávacích cílů a funkcí školy. Propojením indikátorů kvality definovaných ve výše uvedeném standardu se složkami profesního jednání učitele (4 I) je v této práci vytvořena originální evaluační strategie zaměřená na podporu práce učitele. Při tvorbě evaluační strategie jsou navržené profesní standardy využity jako formativní koncepce; mohou sloužit právě ke specifikaci kritérií kvality učitele. Hlavní účel standardů spočívá ve formulaci kvalifikačních požadavků pro vstup do profese; tato specifikace však umožňuje také koncipovat pojem "nadstandard". Mezi základní metody evaluační strategie patří: případová studie, monitoring, rozhovor, obsahová analýza, sebereflexe a reflexe výzkumníka. Teoretická část...
Komparace českého a slovenského kariérního systému pedagogických pracovníků
Valent, Marián ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cieľom práce je zistiť rozdiely a zhodné riešenia v oblasti profesijného rozvoja v českom a slovenskom kariérnom poriadku. Základnou metódou je obsahová analýza a komparácia slovenského zákona s návrhom českého zákona a ich súvisiacich noriem. V prvých dvoch kapitolách sú spracované teoretické východiská pre základné pojmy: učiteľ a jeho profesijný rozvoj, kariérny systém a jeho zložky. V tretej kapitole sú spracované výsledky komparácie oboch zákonov a ďalších vykonávacích predpisov, či iných relevantných dokumentov. V podkapitole 3.7 sú zistenia z komparácie zhrnuté v odpovediach na položené výskumné otázky. Zo zistení vyplýva, že kariérne systémy oboch krajín sa v mnohých oblastiach zhodujú, čo môže byť spôsobené aj spoločnými historickými východiskami v danej oblasti. Medzi najdôležitejšie zhody patria - zavedenie viacúrovňovej kariérnej štruktúry, vnímanie profesijného rozvoja ako cesty k dosiahnutiu kompetencií a vykonávanie atestácie ako spôsobu ich overenia pre vyšší kariérny stupeň. Ako najpodstatnejšie rozdiely boli v rámci zistení identifikované tieto: v cieľových skupinách pedagogických zamestnancov, ktoré môžu vykonať atestáciu, v možnostiach, ktoré vedú k získaniu funkčného vzdelania a v povinnosti špecialistu pred výkonom špecializovanej činnosti absolvovať špecializačné vzdelávanie....
Přípravné vzdělávání učitelek mateřských škol a potřeby praxe
Podpera, Milan ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent) ; Syslová, Zora (oponent)
Práce se zabývá pregraduální přípravou učitelek mateřských škol. Cílem práce je komparovat problematiku přípravy na profesi učitelky mateřské školy z různých pohledů v historickém i mezinárodním srovnání a reflektovat a analyzovat potřeby profese směrem k přípravnému vzdělávání učitelky mateřské školy na základě teoretických konceptů i výpovědí z praxe. Výzkumné šetření si klade za cíl analyzovat kurikulum přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol na vybraných pedagogických fakultách v ČR, analyzovat a reflektovat naplňování potřeb profese u těchto fakult a zjistit, jak hodnotí jejich studenti úroveň rozvoje svých profesních kompetencí na počátku pregraduální přípravy a na jejím konci. Výzkumným designem je vícepřípadová studie. Práce s respondenty šetření má longitudinální charakter. Byly použity metody kvantitativní i kvalitativní metodologie - dotazník, posuzovací škály, obsahová analýza dokumentů, rozhovor a ohnisková skupina. Práce analyzuje kurikulum pregraduální přípravy na PedF UK v Praze, FPE ZČU v Plzni a PF JU v Českých Budějovicích v kontextu modelu profesního standardu. Přináší pohled studentů této přípravy na vlastní rozvoj profesních kompetencí a dává jej do vztahu s analýzou kurikula. Analyzuje silné a slabé stránky profesní přípravy na těchto fakultách a reflektuje oblasti a...
Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
Shánilová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho sys-tému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdě-lávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy chce přispět k lepšímu pochopení procesu profesionalizace učitelství s důrazem na klíčovou roli profesního standardu, který jako přijímaný vzorec formativního a sumativního charakteru ve významné míře definuje zónu nejbližšího vývoje, a to jak profesionálů, tak profese. Na příkladu Velké Británie chce ukázat možná nebezpečí spojená s přijetím standardů profese. Zkoumá vybrané projekty, které mohou významným způsobem ovlivnit nejbližší vývoj učitelské profese v České republice. Poslední část této práce zjišťuje názory učitelů na vybrané části Rámce profesních kvalit učitele.
Sebereflexe učitele jako součást jeho pedagogických kompetencí
Polanová, Věra ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sebereflexí učitele jako jednou z jeho klíčových pedagogických kompetencí. Teoretická část se věnuje vymezení učitele jako reflektivního praktika. Je zde zdůrazňován význam sebereflexe v práci učitele a jejího vlivu na jeho následnou pedagogickou činnost. Představuje rozmanité způsoby, které učitelé mohou ke své sebereflexi využít. Sebereflexe pedagogické činnosti učitele je podnětem ke zkvalitňování jeho další práce a podílí se na profesním růstu učitele a na jeho celoživotním vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na zjišťování míry využití sebereflexe, jejího načasování, způsobům jejího provádění a následnému využití zjištěných informací.
The further education of pedagogical employees at selected high school
Kenderešová, Martina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavera, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá dalším vzděláváním pedagogických pracovníků na vybrané střední škole. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V úvodu první kapitoly jsou charakterizované základní pojmy. Další část je zaměřena na legislativní ukotvení dané problematiky. Závěr teoretické časti je věnován výzkumním šetřením, které mapujú možnosti a trendy dalšího vzdělávání učitelů a jejich profesního rozvoje v ČR a ve světě. Empirická část je věnována výzkumu, kde je popsána jeho realizace, výsledky a závěry, které z něj vyplývají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.