Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Problem of Integration of Roma from Marginalised Roma Communities into the Majority Society in Slovakia
Bekárková, Klára Anna ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Táto práca je prípadovou štúdiou so zameraním na terénnych sociálnych pracovníkov v marginalizovaných rómskych komunitách na Slovensku, na ich prácu a cieľovú skupinu. Cieľom práce je zistiť mechanizmy na boj s generačnou chudobou Rómov na Slovensku. Výskumná otázka je: "Aké nástroje požívajú terénni sociálni pracovníci na boj s chudobou u Rómov z marginalizovaných rómskych komunít (MRK) na Slovensku a aké u obdobnej cieľovej skupiny v zahraničí?" Kvalitatívny výskum bol zrealizovaný formou štruktúrovaných hĺbkových rozhovorov so šiestimi terénnymi pracovníkmi, ktorí pracujú s Rómami z MRK v rôznych regiónoch na Slovensku. Traja sociálni pracovníci boli zamestnaní pod neziskovými organizáciami, traja pod národným projektom. Kvalitatívnym výskumom mali byť potvrdené alebo vyvrátené tieto hypotézy: Hypotéza 1: podpora štátu v boji s chudobou je nedostatočná, s bojom proti chudobe preto pomáha tretí sektor. Hypotéza 2: Neziskové organizácie majú vlastné mechanizmy, ktoré užívajú pri práci s klientmi, ktoré im pomáhajú dostať sa z generačnej chudoby. Hypotéza 3: Rómovia sa nedokážu integrovať do majoritnej spoločnosti kvôli životu v generačnej chudobe, ktorej podoba je rovnaká v rôznych vylúčených komunitách kdekoľvek vo svete. Výskumu predchádzala teoretická časť, kde boli opísané národné projekty a...
Adopce na dálku z pohledu veřejnosti
Moravcová, Anna ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá Adopcí na dálku z pohledu veřejnosti. Nejprve práce rozebírá sociodemografické ukazatele, které se nejčastěji objevují v chudých zemích. Především se jedná o různé druhy sociální nerovnosti a následně chudobu. Charakteristika přechází až k ukotvení termínu třetí svět a vzdělání v něm. Snaží se nabídnout několik důvodů, proč je dětem odepřeno vzdělání. Následně je vypsáno 17 cílů, kterých chce dosáhnout OSN do roku 2030. Díky tomu se má žít obyvatelům v zemích třetího světa lépe. Druhá část teorie začíná humanitární pomocí, která směřuje do postižených oblastí po celém světe. Prezentují se zde druhy přírodních katastrof, které zapříčiňují širokou škálu pohrom. Následně text plynule navazuje na nejčastější formy pomoci. Třetí část teorie se blíže zabývá adopcí i z právního hlediska. Pojem adopce je zde vysvětlen a obohacen o informace ze statistické ročenky z oblasti práce a sociálních věcí (2018-2021). Adopce je prezentována až na mezinárodní úroveň. Tato část informuje o Haagské úmluvě týkající se informací a pravidel při osvojení dítěte v zahraničí. Čtvrtá část teorie nejprve popisuje organizace, které zprostředkovávají projekt Adopce na dálku v roce 2022. Přehledy organizací jsou zaneseny do několika tabulek. Úvodní tabulka představuje diecézní a arcidiecézních charity,...
Některé trendy vývoje aplikovaného výzkumu v sociální práci
Zrzavý, Jakub ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pojednat o tom, jaké jsou v současné době přístupy k získání finančních prostředků z rozvojových projektů v oblasti sociální práce. První část práce bude mít charakter teoretického úvodu do řešené problematiky aplikovaného výzkumu, včetně rozdělení a stručného popisu nejčastěji používaných výzkumných metod. Ve druhé části práce se zabývám popisem organizací, poskytujících dotace rozvojovým projektům, a z druhé strany též subjektů, které mohou o dotaci žádat. Ve třetí části práce je popsáno několik vzorových projektů, které se mi již podařilo uskutečnit.
Historický vývoj, současnost a perspektivní trendy vývoje neziskového sektoru v České republice
Mlezivová, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Válková, Monika (oponent)
Neziskový sektor v České republice prošel za posledních 120 let velkou proměnou. Tato práce popisuje začátky neziskového sektoru, období rozkvětu v období První republiky, i období úpadku během Druhé světové války. Jakým způsobem se vyvíjela v 70. letech občanská společnost, na které je dnes neziskový sektor postaven. Diplomová práce popisuje funkci občanské společnosti v rámci neziskového sektoru, problémy a úskalí neziskového sektoru v České republice a objasňuje čtenáři typologii a problematiku názvosloví pro neziskový sektor. Poslední část teoretické části se věnuje perspektivním trendům v oblasti neziskového sektoru, a následně se v empirickém šetření snaží zjistit, zda v České republice můžeme pozorovat nástup těchto perspektivních trendů. Diplomová práce obsahuje dva druhy šetření v tomto směru, kvantitativní i kvalitativní.
Autismus a finanční gramotnost v primárním vzdělávání
Kokrhounová, Jana ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem mé diplomové práce Autismus a finanční gramotnost je porovnání rozdílů ve vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Dále si zmapovat přehled o finanční gramotnosti u autistů. Diplomové práce je rozdělena na dvě části. První část teoretická, obsahuje informace o autismu, popisuje možné příčiny jeho vzniku, výčet autistických poruch, metody a možnosti vzdělávání dětí s autismem. V praktické části popisuji rozdíly vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Vlastní výzkum se zabývá přehledem a porovnáním znalostí finanční gramotnosti u autisty v inkluzi na základní škole a jeho zdravých spolužáků.
Současná úroveň finančního vzdělávání na středních školách v České republice
Blažková, Diana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současnou úroveň finančního vzdělávání na středních školách v České republice. Teoretická část této práce je zaměřena na poznatky z oblasti finančního vzdělávání, finanční gramotnosti a Standardů finanční gramotnosti. Zároveň jsou zde popsány výsledky mezinárodního šetření PISA 2012 pro oblast finanční gramotnosti. Podstatou empirické části je výzkumný projekt. Hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda a do jaké míry, střední školy zapracovávají Standard finanční gramotnosti do svých Školních vzdělávacích programů. Na základě zjištěných výsledků šetření jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi.
Měření efektivity vzdělávání zaměstnanců společnosti FOXCONN, s.r.o.
Řezáčová, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickými aspekty firemního vzdělávání, zejména pak hodnocením a měřením jeho výstupů a efektivity. Teoretická část seznamuje čtenáře s konceptem podnikového vzdělávání a jeho aktuálními trendy, s analýzou vzdělávacích potřeb a definicí vzdělávacích cílů a v neposlední řadě také s metodami měření vzdělávací efektivity. Je zde představeno několik názorových škol a modelů, které mohou být využity k praktickému hodnocení výstupů vzdělávacích aktivit. Tyto modely jsou následně aplikovány v empirické části práce, která zkoumá efektivitu dvou konkrétních školení ve společnosti FOXCONN, s.r.o. za použití Kirkpatrickova a Brinkerhoffova modelu.
Optimalizace vzdělávacího systému ve vybrané společnosti
Kloudová, Jitka ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Optimalizace vzdělávacího systému ve vybrané společnosti je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců firmy Wüstenrot stavební spořitelna, a.s.. Cílem je navrhnout optimalizaci vzdělávacího systému, která zlepší dosavadní systém ve firmě. V teoretické části si přiblížíme pojmy, které se věnují vzdělávání dospělých. V analýze systému vzdělávání ve Wüstenrot stavební spořitelna, a.s. je popsaný vzdělávací systém firmy. Na základě výzkumu spokojenosti zaměstnanců se vzdělávacím systémem je sestavena SWOT analýza, která popisuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Návrh optimalizace se zabývá zlepšením dosavadního vzdělávacího systému.
Specifika práce s nadanými žáky v sekundárním vzdělávání
Němec, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky vzdělávání nadaných na středních školách, a to jak inkluzivně začleněných do běžných tříd, tak segregovaných do zvláštních skupin. Práce je zaměřena především na vzdělávání v ekonomických předmětech na obchodních akademiích, ekonomických lyceích a dalších středních školách s hodinovou dotací předmětu ekonomie. Práce je rozdělena do tří částí. První teoretická část je věnována rozboru odborné literatury zabývající se tématikou vzdělávání nadaných. Obsahem druhé empirické části je analýza současné úrovně vzdělávání nadaných na daných školách i obecně. Dále rozbor a analýza legislativních dokumentů a organizací zaměřených na nadané. Ústředním prvkem druhé části práce jsou závěry kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V poslední části navrhuji vhodné aktivity a organizační změny pro talentované studenty se zájmem v ekonomii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Krpálek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.