Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Kalousek, Jaroslav ; Vágner, Silvestr (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Cílem mého návrhu bylo navrhnout funkční a harmonický celek jako doplněk k již stávajícím objektům tak, aby je vhodně doplnil, ale zároveň působil moderně. Nová dostavba dvou domečků vychází z obrazu původně dvou domečků již v zahradě stojících a sloužících jako oranžerie se skleníky. Inspiraci jsem čerpal převážně z forem, jež se v zahradě vyskytují, hlavně pak z detailu na budovách. Dále také ze zahradního umění, přírody a z rostlin rostoucích v zahradě, protože výstavba je úzce spojena se zahradou a přírodou, což dalo vzniknout organické architektuře obytných skleníků s rostlinami zastíněnými špalírovými stěnami. Symbolika přednáškové místnosti v Holandském pavilonu spočívá v semínku, jakožto počátku něčeho nového, co může růst a rozvíjet se. Zrovna tak jako předávání zkušeností a učení se něčemu novému. Symboliku v pomerančovém pavilonu vyjadřuje scénář výstavy, který odráží scénář průchodu a poznávání zahrady z doby biskupa Liechtenstejna a pomáhá tak pochopit koncepci zahrady z tehdejší doby.
Kvalita ve vzdělávání
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Základní teze předkládané diplomové práce je, že pedagogický proces je klíčovou aktivitou každé školy a ředitel je v dosahování kvality pedagogického procesu klíčovou osobou. Autor se odmítá spokojit s definicí ředitele jako manažera, který "řídí" školu. Pomocí analýzy zahraničních výzkumů seznamuje čtenáře s konceptem leadershipu - "vedení" ve školním prostředí. Management a leadership pečlivě dělí do dvou spojitých nádob. Teorie řízení podle kompetencí tvoří základ následného rozboru vzdělávání ředitelů v ČR a dalších státech. Autor se jako rámce úvah přidržuje vzdělávacích koncepcí OECD. Výzkum primárních dat hledá proměnné, které ovlivňují kompetenci leadership u 112 ředitelů českých škol. Pro analýzu dat autor zvolil statistickou metodu "obecné lineární modely"(GLM). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy chce přispět k lepšímu pochopení procesu profesionalizace učitelství s důrazem na klíčovou roli profesního standardu, který jako přijímaný vzorec formativního a sumativního charakteru ve významné míře definuje zónu nejbližšího vývoje, a to jak profesionálů, tak profese. Na příkladu Velké Británie chce ukázat možná nebezpečí spojená s přijetím standardů profese. Zkoumá vybrané projekty, které mohou významným způsobem ovlivnit nejbližší vývoj učitelské profese v České republice. Poslední část této práce zjišťuje názory učitelů na vybrané části Rámce profesních kvalit učitele.
Katecheze eucharistie mentálně retardovaných
Kalousek, Jaroslav ; Dřímal, Ludvík (vedoucí práce) ; Přibyl, Stanislav (oponent) ; Tichý, Radek (oponent)
Cílem práce je sestavit metodická doporučení pro katechezi svátosti eucharistie v případě mentálně retardovaných. Téma bylo zvoleno s ohledem na fakt, že tato skupina osob vykazuje samozřejmě specifické charakteristiky, kterým je třeba katechezi přizpůsobit. V teoretické rovině tak budou nejprve představena základní východiska týkající se nejen šíře obsahu eucharistie a jejích liturgických významů, ale také vlastní problematika mentální retardace, to vše na základě čerpání z odborných zdrojů. Praktická část práce pak mj. bude nakládat i s vlastními poznatky autora, který s mentálně retardovanými pracuje. Záměrem pak je sestavit konkrétní tipy, jak s danou cílovou skupinou pracovat a jak ji pastoračně zabezpečovat. Klíčová slova eucharistie, katecheze, mentální postižení, mentální retardace, svátost
Kvalita ve vzdělávání
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Základní teze předkládané diplomové práce je, že pedagogický proces je klíčovou aktivitou každé školy a ředitel je v dosahování kvality pedagogického procesu klíčovou osobou. Autor se odmítá spokojit s definicí ředitele jako manažera, který "řídí" školu. Pomocí analýzy zahraničních výzkumů seznamuje čtenáře s konceptem leadershipu - "vedení" ve školním prostředí. Management a leadership pečlivě dělí do dvou spojitých nádob. Teorie řízení podle kompetencí tvoří základ následného rozboru vzdělávání ředitelů v ČR a dalších státech. Autor se jako rámce úvah přidržuje vzdělávacích koncepcí OECD. Výzkum primárních dat hledá proměnné, které ovlivňují kompetenci leadership u 112 ředitelů českých škol. Pro analýzu dat autor zvolil statistickou metodu "obecné lineární modely"(GLM). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy chce přispět k lepšímu pochopení procesu profesionalizace učitelství s důrazem na klíčovou roli profesního standardu, který jako přijímaný vzorec formativního a sumativního charakteru ve významné míře definuje zónu nejbližšího vývoje, a to jak profesionálů, tak profese. Na příkladu Velké Británie chce ukázat možná nebezpečí spojená s přijetím standardů profese. Zkoumá vybrané projekty, které mohou významným způsobem ovlivnit nejbližší vývoj učitelské profese v České republice. Poslední část této práce zjišťuje názory učitelů na vybrané části Rámce profesních kvalit učitele.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Kalousek, Jaroslav ; Vágner, Silvestr (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Cílem mého návrhu bylo navrhnout funkční a harmonický celek jako doplněk k již stávajícím objektům tak, aby je vhodně doplnil, ale zároveň působil moderně. Nová dostavba dvou domečků vychází z obrazu původně dvou domečků již v zahradě stojících a sloužících jako oranžerie se skleníky. Inspiraci jsem čerpal převážně z forem, jež se v zahradě vyskytují, hlavně pak z detailu na budovách. Dále také ze zahradního umění, přírody a z rostlin rostoucích v zahradě, protože výstavba je úzce spojena se zahradou a přírodou, což dalo vzniknout organické architektuře obytných skleníků s rostlinami zastíněnými špalírovými stěnami. Symbolika přednáškové místnosti v Holandském pavilonu spočívá v semínku, jakožto počátku něčeho nového, co může růst a rozvíjet se. Zrovna tak jako předávání zkušeností a učení se něčemu novému. Symboliku v pomerančovém pavilonu vyjadřuje scénář výstavy, který odráží scénář průchodu a poznávání zahrady z doby biskupa Liechtenstejna a pomáhá tak pochopit koncepci zahrady z tehdejší doby.

Viz též: podobná jména autorů
8 KALOUSEK, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.