Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí139 - 148  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace.Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006
Valentová, Hana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace. Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006" vychází z teze, že politické strany - chtějí-li uspět v současném dynamicky se měnícím mediálním prostředí - musí při své prezentaci reflektovat moderní trendy ve vývoji politické komunikace. Práce je založena na hypotéze, že neparlamentní (malé) politické strany tyto principy mediální a politické komunikace nezvládají, což je jednou z příčin jejich nevýrazných volebních výsledků (ovšem nikoliv příčinou jedinou). Pro zkoumání byly zvoleny čtyři neparlamentní politické strany kandidující ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2006. V teoretické části práce jsou tak nejprve představeny soudobé fenomény politické komunikace, mezi něž patří například medializace a personalizace politiky či pojetí politiky jako zábavy. Pozornost je věnována také projevům profesionalizace politické komunikace, politickému marketingu a významu výzkumů veřejného mínění. Praktickou část práce tvoří definice a aplikace metody sémiotické analýzy, a to na vybrané mediální produkty, resp. obsahy - volební spoty zkoumaných politických stran a vystoupení představitelů stran v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce.
Role českých veřejnoprávních médií v diskurzu důchodové reformy
Tomíčková, Adéla ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Mašková, Pavla (oponent)
Cílem diplomové práce "Role českých veřejnoprávních médií v diskurzu důchodové reformy" je kritická reflexe významu České televize a Českého rozhlasu v rámci debaty o změnách v důchodovém systému České republiky. Hlavní metodou, která je v práci použita, je diskurzivní analýza, která zahrnuje kvalitativní i kvantitativní analýzu mediálních výstupů, rozhovory a zúčastněné pozorování. Výzkum je zaměřen na to, v jakých kontextech debata o důchodové reformě probíhá a jak je prezentována v českých veřejnoprávních médiích. Vzhledem k předmětu výzkumu jsou využity teoretické koncepty z oblasti veřejné politiky, sociální politiky, masové komunikace a diskurzivní analýzy. Jsou shrnuty v teoretické části. Praktická část práce se zabývá institucionálním vývojem důchodové reformy v ČR, její podobou v politickém, odborném (českém a mezinárodním) a veřejném diskurzu. Hlavní část praktické části diplomové práce tvoří analýza diskurzu důchodové reformy v českých veřejnoprávních médiích. Na základě teoretické a empirické části je vyvozena role veřejnoprávních médií v diskurzu důchodové reformy.
Negativní, difamující a zesměšňující politické kampaně v ČR v letech 2006 až 2010 a jejich dopady na veřejnou politiku [PRÁCE DOČASNĚ ZNEVEŘEJNĚNA]
Mludek, Ivo ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Do České republiky vstoupil spolu s demokratickou politickou soutěží po roce 1989 také fenomén politického marketingu a s parlamentními volbami v roce 2006 rovněž jeho vyhraněná podoba negativních volebních kampaní. Parlamentní volby z roku 2006 skončily patovou situací a odstartovaly v ČR dlouhé období politické nestability. V letech 2006 - 2010 zde probíhala nepřetržitě nezvykle ostrá převážně negativní volební kampaň, jejíž součástí bylo rovněž masové anonymní zesměšňování politických protivníků. Největší politické strany ČR ČSSD a ODS si také k vedení svých kampaní přizvaly zahraniční poradenské a konzultantské firmy. Volební kampaně v těchto letech byly charakteristické masovým nástupem negativity, importované zahraničními poradci, i množstvím anonymních zesměšňujících a difamujících politických reklam, u nichž nebylo možno rozpoznat ani zjistit zadavatele a plátce. Nastolily proto nejen otázku po etických hranicích v politickém marketingu, ale také po škodlivém vlivu jejich netransparentního zadávání a financování. Vyostřený politický boj, vyplývající z krize na české politické scéně, nástup negativních kampaní a následný nárůst zesměšňujících a difamujících politických reklam přinesly spolu s anonymitou zadávání a financování těchto reklam do České republiky relativně nové situace. Tato...
Prezidentské volby ve Francii 2012: Kampaň kandidáta Socialistické strany François Hollanda
Selingerová, Magdaléna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce Prezidentské volby ve Francii 2012: Kampaň kandidáta Socialistické strany Françoise Hollanda je analýzou volební kampaně vítězného kandidáta a současného francouzského prezidenta. Cílem práce je podat komplexní obraz o vedení prezidentské volební kampaně ve Francii na příkladu kandidáta Socialistické strany a vysvětlit, proč byla jeho strategie úspěšná. Práce se zabývá kontextuálním rozborem francouzského prostředí a jeho vlivem na volební proces. Zkoumá, jakým způsobem se do prezidentských voleb promítá regulace politické komunikace, konzumace politických aktualit v médiích nebo typologie voličů. Popisuje výchozí situaci před volbami, porovnává ji s předchozím volebním rokem 2007 a charakterizuje kandidáty jednotlivých politických stran. Jádro práce je soustředěno okolo osobnosti Françoise Hollanda, jeho profilu, image a zacílení na jednotlivé voličské segmenty. Dotýká se také okolností vstupu do kampaně a významu socialistických primárek pro oficiální kampaň. Samotný rozbor kampaně zahrnuje výběr komunikačních kanálů, popisuje časový horizont kampaně a charakterizuje jednotlivé nástroje marketingové komunikace, které zvolil organizační tým. Věnuje se podrobněji analýze volebního programu, designu kampaně, kontaktním prostředkům, mobilizaci lokálních aktivistů, public relations,...
Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Dobrovodský, Martin ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Tichá, Veronika ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat fakta zaměřující se na politickou komunikaci Silvia Berlusconiho a Andreje Babiše a na jejich podnikatelské kariéry. Práce se snaží definovat základní koncepty politické komunikace a následně je rozebrat v porovnání s těmito politiky. Mimo jiné, v rámci analýzy byly vzaty v úvahu proměnné jako: efekt médií, který jim mohl pomoci při vstupu do politiky a následně ovlivnit mínění veřejnosti, dále jejich politická historie a použité komunikační techniky.
Komunikace státu: Jak u veřejnosti uspět s ekonomickými reformami
Šimečková, Barbora ; Kubala, Ondřej (vedoucí práce) ; Loužek, Marek (oponent)
Diplomová práce se věnuje komunikační stránce podstatných ekonomických reforem ze strany státu. Metodologicky využívá případovou studii, která zkoumá komunikaci penzijní reformy z roku 2013. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-ekonomickou situaci v České republice po roce 2008. Teoretická část stanovuje potřebná východiska z oborů média a komunikace, public relations, politické komunikace, psychologie a teorie veřejné volby a přináší také přehled vývoje reforem penzijního systému na území České republiky od dob Rakouska-Uherska. Konstatuje, že tato problematika patří do stálé vládní agendy zejména po roce 1989 a její prosazování je závislé na politickém uspořádání. Praktická část práce pak analyzuje komunikační diskurs penzijní reformy vlády Petra Nečase účinné od 1. ledna 2013. Využívá k tomu strukturované rozhovory s představiteli zainteresovaných stran, kvantitativní analýzu mediálních obsahů a analýzu průzkumů veřejného mínění. Dochází k závěru, že pro důchodovou reformu neexistovala ze strany státu žádná komunikační strategie a informační aktivity vlády byly nedostatečné a zejména časově nevyhovující. Práce ústí v soubor doporučení vládě pro budoucí komunikaci ekonomických reforem, mezi která patří politický konsensus, jasné sdělení a stanovení cílových skupin populace, detailní časový plán a princip jednoduchosti při vysvětlování dané změny.
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Švejcarová, Pavla ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Práce analyzuje využívání sociální sítě Facebook v období před předčasnými volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, které se konaly na podzim v roce 2013. Práce vymezuje a definuje základní pojmy politického marketingu, politické komunikace a její nové, moderní formy spojené s fungováním internetu a sociálních sítí. V analytické části jsou zkoumány facebookové profily vybraných, následně parlamentních, stran. Práce je doplněna scany profilů, grafy a tabulkami, které mají za cíl usnadnit pochopení analýzy. Analýza pracuje s daty z výročních zpráv stran, z publikace Institutu politického marketingu a především z vlastních výzkumných rozhovorů.
K proměně politického prostředí ve Velké Británii v důsledku nástupu masových médií (60.-70. léta 20. století)
Koštel, Jakub ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je fungování vztahu médií a politiky ve Velké Británii a to zejména ve dvacátém století. Výzkum vychází ze skutečnosti, že dynamický poválečný růst v ekonomické a technologické oblasti umožnil nástup a masové rozšíření nových médií, především rozhlasového a televizního vysílání. Hlavním cílem práce je analyzovat proměnu politického prostředí ve Velké Británii a ověřit stanovenou hypotézu, dle níž byla tato transformace zapříčiněna primárně rozvojem nových médií. Změny, které se v britské politice ve dvacátém století udály, jsou demonstrovány zejména na předvolebních kampaních a způsobech politické komunikace jednotlivých politiků. Součástí práce je také stručná analýza vývoje masových médií (tisku, rozhlasu a televize) na území Velké Británie, jež poskytuje důležitý kontext pro dosažení vytyčených cílů. Výzkum se metodologicky opírá o odborné práce z oblasti mediálních a politických dějin a také o sociologické práce zabývající se politickou komunikací.
Analýza projevu veřejných činitelů
Novák, Petr ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Politická komunikace hraje ve veřejné sféře důležitou roli. Při jejím sledování jsme svědky kritiky a ospravedlňování, slibů a vysvětlování, projevů často s jediným společným jmenovatelem - snahou za použití slov přesvědčit. Veřejní činitelé se nás v ní snaží přesvědčit, že jimi předkládané závěry jsou pravdivé a správné. Přitom mají na výběr z celé řady možností - od argumentu až po manipulaci. Na opačném konci komunikace stojí volič, který má rovněž na výběr z celé řady způsobů, jakým může předkládané závěry příjmout. Pro to, aby mohla demokracie fungovat, je těmto možnostem a způsobům vhodné věnovat naši pozornost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí139 - 148  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.