Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima třídy v mateřské škole
BOUBALÍKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou klimatu třídy v mateřské škole. Teoretická část, která vychází z odborné literatury představuje klima školy, klima třídy a aktéry klimatu především v kontextu mateřské školy. Závěr teoretické části se věnuje metodám diagnostiky klimatu. V praktické části je představeno kvalitativní šetření, které se například skládá z pozorování, rozhovoru a analýzy výsledků činností. Cílem kvalitativního šetření je předložení možností diagnostiky klimatu v mateřské škole a jak vnímají klima třídy učitelky mateřské školy a asistent pedagoga.
Prevence šikany ve školních zařízeních
HEJLKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá shrnutím dosavadních poznatků o problematice šikany a využitím těchto informací při dotazníkovém šetření realizovaném mezi pedagogy základních škol a pedagogy na nižším stupni víceletých gymnázií. Práce taktéž nabízí možnost zohlednit různé koncepce prevence a preventivních programů, které pomohou předejít většímu nárůstu šikany ve školách. Dotazníkové šetření si klade za cíl zjistit, do jaké míry se cítí být učitelé obeznámeni s prevencí rizikového chování a jak hodnotí realizaci prevence a řešení případného rizikového chování ve škole. Práce zmapuje informovanost pedagogů základních škol o problematice prevence a poskytne tím možné korelace mezi různými faktory, jež mohou vztah pedagogů k šikaně a její prevenci ovlivňovat.
Analýza sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škoe se speciálním zaměřením
Pokorná, Jitka ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
V teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných...
Hudební pedagog Jaroslav Herden
Tetourová, Petra ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Diplomová práce představuje jednu z nejvýraznějších osobností české hudební pedagogiky minulého století - pana prof. PaedDr. Jaroslava Herdena, CSc., přičemž jejím hlavním cílem je poukázat na širokou škálu pedagogických aktivit, které vykonával. Práce sestává ze šesti hlavních kapitol, jež nabízí Herdenův životopis s důrazem na jeho hudební aktivity, vzdělání a profesní růst, dále jsou zaměřeny na jeho působení na Pedagogické fakultě UK v Praze, na jeho publikační a rozhlasovou činnost. Práce neopomíjí ani Letní školu hudební výchovy, jejímž duchovním otcem je právě Herden. Závěrečná část je zaměřena na odkaz této výjimečné osobnosti.
Řízení adaptačního procesu dětí předškolního věku při vstupu do základního vzdělávání, možné problémy a jejich prevence
Kapsiová, Ivana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo komparovat přístupy managementu škol k zajištění bezproblémového přestupu dětí z předškolního do základního vzdělávání, a tyto přístupy komparovat ve školách městských a venkovských. Práce je složena z části teoretické a výzkumné. Obě tyto části mají poskytnout odpovědi na otázky týkající se řízení adaptačního procesu na různých typech školských zařízení. Teoretická část je věnována problematice řízení obecně. Věnuje se pojmům management, manažerské funkce, adaptace, komunikace apod. Specifikuje postavení školy jako organizace. Popisuje problematiku školní zralosti dětí, přicházejících do primárního vzdělávání. Výzkumná část hledá odpovědi na výzkumné otázky vztahující se k problematice řízení adaptačního procesu. Závěrečná část se věnuje vyhodnocení získaných dat a navrhuje způsoby řešení předcházení adaptačním problémům vznikajících při řízení adaptačního procesu žáků prvních tříd. KLÍČOVÁ SLOVA: Řízení, adaptace, adaptační problém, pedagog, komunikace
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.