Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak pedagogové vybrané základní školy vnímají svoji práci ve vztahu k představám, které o ní dříve měli?
ŠINDELÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá otázkou, jak různí pedagogičtí pracovníci (učitelé, vychovatelé a asistenti pedagoga) vybrané základní školy vnímají a prožívají jejich práci v kontrastu s představami, které o pedagogické profesi dříve měli. Jádrem diplomové práce je kvalitativní výzkumné šetření formou rozhovorů s jedenácti respondenty. Úvod zahrnuje výchozí nazírání a osobní náhled. Metodologie a průběh výzkumu jsou podrobněji popsány v kapitole druhé. V dalších kapitolách následuje představení výsledků výzkumu. Mezi hlavní řešená témata patří pocit nedostatečné připravenosti, (ne)sdílení materiálů a pomůcek, postoje k rodičům, kolegům i samotným žákům.
Concept of Houman Resource Management in DSG International SSC,s.r.o.
Káčerová, Martina ; Ambrožová, Miroslava (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
This diploma thesis evaluates the concept of human resource management in the company DSG International SSC s. r. o. On the basis of theoretical background it critically analyses used human resource policies and practices within the company. Moreover, questionnaire survey reveals employees’ perception of job design and overall job satisfaction. Findings are reflected in proposals how to improve weak areas and reach more effective people management in the future.
Postavení asistenta pedagoga při distanční výuce u žáků se SVP v základním vzdělávání
Keketiová, Dominika ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje popisu role asistenta pedagoga při distanční výuce u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na základní škole. Cílem diplomové práce a výzkumného projektu je zaměřit se na postavení asistenta pedagoga u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami při distanční výuce. Teoretická část je složena ze tří hlavních kapitol. První kapitola se věnuje podpoře žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve vzdělávání. V rámci této kapitoly je popsána legislativa a inkluzivní podpora, poradenské služby, podpůrná opatření a možnosti vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Druhá kapitola s názvem Asistent pedagoga a jeho úloha v edukaci má čtyři podkapitoly, ve kterých je vymezen pojem asistenta pedagoga, jeho kvalifikace, didaktické metody a formy a spolupráce asistenta pedagoga s žákem, zákonnými zástupci a pedagogem. Poslední teoretická kapitola se zaměřuje na vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami v době pandemie COVID-19. Praktická část se věnuje naplnění dílčích cílů diplomové práce. Potřebná data k výzkumnému projektu byly získávány na třech základních školách v Karlovarském kraji. Polostrukturovaného rozhovoru se účastnili asistenti pedagoga. Získaná data byla analyzována na základě axiálního kódování. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, žáci se speciálně...
Role asistenta pedagoga ve výuce na 1. st. ZŠ
VILLNEROVÁ, Anežka
Diplomová práce se zabývá tématem role asistenta pedagoga ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části jsou definovány zásadní pojmy související s problematikou asistentství, a to integrace a inkluze. Tyto pojmy je velmi důležité zmínit, neboť jsou nedílnou součástí tohoto tématu a jsou nezbytné pro pochopení smyslu práce asistenta. Další kapitola se zabývá přímo tematikou asistentství. Praktická část je založena na kvalitativní metodě, a to rozhovoru. Cílem je zjistit z jednotlivých rozhovorů, jaký názor mají na danou problematiku pedagogové a sami asistenti pedagogů. Jaká je jejich opravdová role v praxi a jakou mají náplň práce. Zajímavá z hlediska výzkumu je také spolupráce a komunikace mezi dvěma dospělými lidmi, kteří se podílí na výchovně vzdělávacím procesu společně. V praktické části jsou prezentovány výsledky na základě 16 rozhovorů s asistenty pedagoga a učiteli 1. stupně ZŠ. Současně je zde interpretována i vlastní zkušenost s pozicí asistenta pedagoga.
Role sociálního pracovníka v nemocnici
Svobodová, Nikola ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování stěžejních pracovních činností a náplně práce sociálního pracovníka v pražských, krajských a bývalé okresní nemocnici. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a geneze sociální práce ve zdravotnictví. Jedna z kapitol je věnována etickému kodexu, kvalitě sociální práce v nemocnici, platné legislativě vztahující se na tuto oblast a dále také interdisciplinární spolupráci v rámci nemocnice. V teoretické části práce je dále popsána náplň práce, kompetence, dovednosti či osobností charakteristiky sociálního pracovníka zaměstnaného v nemocnici. Poslední část je věnována sociální práci v nemocnici podle různých cílových skupin, se kterými sociální pracovníci přichází do kontaktu. Empirická část diplomové práce byla získána metodou polostrukturovaného interview. Hlavní výzkumná otázka celé diplomové práce se snaží zjistit, jaká je role sociálního pracovníka v nemocnici. K zodpovězení hlavní výzkumné otázky slouží tři zkoumané oblasti. První zkoumá kvalifikaci a dovednosti sociálního pracovníka v nemocnici. Druhý okruh se týká náplně práce sociální pracovníka v nemocnici a jeho stěžejních pracovních činností. Poslední část výzkumu je věnována interdisciplinární spolupráci mezi personálem nemocnice. V rámci diskuze jsou porovnávány teoretické poznatky z...
Náplň práce třídního učitele v současné základní škole
Kodrlová, Lenka ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vymezením činností třídního učitele na 2. stupni základní školy. Jejím cílem je popsat, jaké činnosti mají tvořit náplň práci třídního učitele na 2. stupni základní školy, jaké činnosti tito učitelé reálně vykonávají, jakým způsobem jsou tyto povinnosti stanoveny a jak jsou učitelé informováni o tom, co se od nich v této funkci očekává. V teoretické části tato práce podává přehled toho, co lze o práci třídního učitele a jeho dílčích činnostech nalézt v odborné literatuře. V praktické části byly metodou analýza dokumentu zkoumány dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a České školní inspekce. Analýza ukázala, že tyto dokumenty neobsahují jasnou definici třídního učitele ani nenabízí seznam činností, které mají tvořit jeho náplň práce. Druhou použitou výzkumnou metodou pak byl strukturovaný rozhovor se čtyřmi vybranými třídními učiteli působícími na 2. stupni základní školy a odpovídajícím stupni víceletého gymnázia. Díky rozhovorům bylo zjištěno, jaké činnosti tvoří náplň práce těchto čtyř konkrétních učitelů a jakým způsobem byli tito učitelé o svých povinnostech informováni. Ukázalo se, že oslovení učitelé vykonávají vesměs podobné činnosti, nejčastěji zmiňovali evidenci absence žáků, komunikaci s rodiči a organizování třídních...
Práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost
BRODCOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá na pracovní náplň sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Pro zjištění pracovní náplně sestry v ordinaci praktického lékaře byly osloveny sestry a zaznamenávaly se jejich názory. Tato práce je také zaměřena na spokojenost matek se sestrou, která v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost pracuje. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na historický vývoj pediatrie, vzdělání sester až po současnost, komunikaci s dítětem a pracovní náplň sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Také se zabývá na role sestry, s nimiž se během své práce setkává. Empirická část je tvořena dvěma cíli. Zjistit, jaká je pracovní náplň sestry pracující v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost a jaká je spokojenost matek s prací sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Pro empirickou část práce byla zvolena technika polostrukturovaného rozhovoru. Informace byly zpracovány metodou tužka-papír a pomocí otevřeného kódování byly rozděleny do určitých podkategorií. Celkem je v práci vytvořeno 16 kategorií. U první výzkumné části sester se vytvořilo 9 kategorií a u druhé výzkumné části matek bylo vytvořeno 7 kategorií. Tato práce pomáhá nastínit náplň sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Pomáhá nastínit i role sestry, které musí plnit ve své práci vykonávající v ordinaci. Dále pomáhá nastínit nejen spokojnost sester, ale i spokojenost matek s dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.