Název:
Role asistenta pedagoga ve výuce na 1. st. ZŠ
Překlad názvu:
The role of assistant teacher at the first level of primary schools
Autoři:
VILLNEROVÁ, Anežka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem role asistenta pedagoga ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části jsou definovány zásadní pojmy související s problematikou asistentství, a to integrace a inkluze. Tyto pojmy je velmi důležité zmínit, neboť jsou nedílnou součástí tohoto tématu a jsou nezbytné pro pochopení smyslu práce asistenta. Další kapitola se zabývá přímo tematikou asistentství. Praktická část je založena na kvalitativní metodě, a to rozhovoru. Cílem je zjistit z jednotlivých rozhovorů, jaký názor mají na danou problematiku pedagogové a sami asistenti pedagogů. Jaká je jejich opravdová role v praxi a jakou mají náplň práce. Zajímavá z hlediska výzkumu je také spolupráce a komunikace mezi dvěma dospělými lidmi, kteří se podílí na výchovně vzdělávacím procesu společně. V praktické části jsou prezentovány výsledky na základě 16 rozhovorů s asistenty pedagoga a učiteli 1. stupně ZŠ. Současně je zde interpretována i vlastní zkušenost s pozicí asistenta pedagoga.The diploma thesis deals with the topic of the role of a teacher's assistant in teaching at the 1st grade of primary schools. The theoretical part defines the basic concepts related to the issue of assistantship, namely integration and inclusion. It is very important to mention these concepts, as they are an integral part of this topic and are necessary for understanding the meaning of the assistant's work. The next chapter deals directly with the topic of assistantship. The practical part is based on a qualitative method, namely an interview. The aim is to find out from individual interviews what opinion teachers and pedagogical assistants themselves have on the given issue. What is their real role in practice and what is their job description. Also interesting from the point of view of research is the cooperation and communication between two adults who participate in the educational process together. The practical part presents the results based on 16 interviews with teaching assistants and primary school teachers. At the same time, one's own experience with the position of a teacher's assistant is interpreted here.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; inkluze; integrace; náplň práce; plat; spolupráce a komunikace; vzdělání; cooperation and communication; education; inclusion; integration; job description; salary; teaching assistant Citace: VILLNEROVÁ, Anežka. Role asistenta pedagoga ve výuce na 1. st. ZŠ. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/56242