Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,515 záznamů.  začátekpředchozí855 - 864dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Přístup pedagogů mateřských škol k dětem s odkladem školní docházky
Petrů, Jana ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
V diplomové práci jsem se zaměřila na přístup pedagogů mateřských škol k dětem s odkladem školní docházky. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se hlouběji věnuje vymezení školní zralosti a připravenosti, které jsou základem pro zjištění obtíží dítěte s odkladem školní docházky. Dále popisuji současnou situaci v ČR - definuji současné pojetí mateřské školy, věnuji se povinné školní docházce a možnosti odkladu povinné školní docházky. V poslední kapitole teoretické části se věnuji přístupu pedagoga a v podkapitolách vymezuji činnosti a vlivy, které jeho způsob práce ovlivňují. V praktické části jsem metodou sněhové koule oslovila několik pedagožek mateřských škol. Z oslovených učitelek se průzkumu účastnilo 11 pedagožek z Prahy a Plzeňského kraje. Na základě dotazníkového šetření, zaměřeného na jednotlivé děti s OŠD, byly následně upraveny otázky pro hlavní výzkumnou metodu - rozhovor. Pomocí tematické analýzy byly vysledovány různé přístupy, které učitelé zaujímají k: organizačním formám práce, spolupráci s rodiči, spolupráci s odborníky, dokumentům mateřské školy, současnému pohledu na odklad školní docházky v ČR.
Diagnostické využití kresby v mateřské škole u dětí ve věku 5-6 let (porovnání kresby z hlediska pravorukosti a levorukosti)
Suchá, Tereza ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diagnostickým využití kresby v mateřské škole u dětí ve věku 5-6 let, porovnává kresebné projevy z hlediska pravorukosti a levorukosti. Popisuje charakteristiku dítěte předškolního věku a shrnuje vývoj jeho osobnosti v tělesné, psychické i sociální oblasti. V části teoretické práce obecně seznamuje se vzděláváním dítěte v mateřské škole. Podrobněji jsou rozpracována specifika předškolního vzdělávání a školní zralost a připravenost. Stěžejní část popisuje charakteristické znaky zobrazování kresby v předškolním věku a vymezuje jednotlivá stádia vývoje kresby. Výzkumná část práce se zaměřuje na kresebné projevy dětí v mateřské škole. Konkrétně na analýzu dětských kreseb, která umožňuje bližší náhled k pochopení výtvarného projevu dítěte před vstupem do základní školy. Práce obrací pozornost i na odklady levorukých dětí a jejich počet v mateřské škole. Cílem práce je sledovat a následně vyhodnotit kresebné projevy z hlediska pravorukosti a levorukosti dětí před zahájením povinné školní docházky. Výzkumného šetření se zúčastnilo 49 dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, lateralita, pravorukost a levorukost, pedagogická diagnostika, analýza dětské kresby, učitel mateřské školy, školní připravenost, školní zralost, mateřská škola, spolupráce mateřské...
ADHD u dítěte v předškolním věku
Mikuluvková, Ludmila ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tématem této bakalářské práce je ADHD u dítěte v předškolním věku. Toto téma jsem si vybrala, protože ve mně vzbudilo velký zájem. Během mé pedagogické praxe v mateřské škole se mi stalo, že jsem narazila na "nezvladatelného" chlapce, který se stal jakýmsi impulsem k vypracování této práce. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky o ADHD a hlavním bodem jsou jeho specifika v předškolním věku. Praktická část je zaměřena na výzkum, který bude proveden kvalitativním šetření- konkrétně polostrukturovaným rozhovorem. Ten bude zaznamenáván na diktafon a následně přepsán do textové verze. Pomocí výsledků z rozhovorů chci objasnit položené výzkumné otázky. Cílem je zjistit informace o tom, jak funguje spolupráce rodičů, mateřské školy a dalších odborníků. Od rodičů dětí a učitelek chci zjistit, zda byli informováni o syndromu ADHD a jak, dále pak informace o přístupu učitelek, metodách a výchovných přístupech, které se u dětí se syndromem ADHD osvědčily. Výsledky potvrdili hypotézu o spolupráci, informovanosti a výchovných přístupech. Rodiče před diagnostikováním nebyli informováni. Učitelky a rodiče hodnotí spolupráci vcelku dobře, popisují, co by se dalo zlepšit ve spolupráci. Učitelky v rámci spolupráce poukazují na přehlcenost odborných pracovišť. V přístupu učitelek chybí empatie a...
Postoje pedagogů mateřské školy k inkluzivnímu vzdělávání
Effenberková, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové mateřské školy k inkluzivnímu vzdělávání. Dále také analyzovat, jaké jsou návrhy a doporučení oslovených učitelů pro zvýšení efektivity inkluzivního vzdělávání. V neposlední řadě popsat jak vnímají úlohu asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část se zabývá teoretickými východisky inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Definuje klíčové pojmy inkluze jako takové, dále charakterizuje dítě předškolního věku, mateřskou školu a edukaci dítěte se speciálními vzdělávacími právě ve škole mateřské. Další část, tedy část praktická, analyzuje informace získané formou rozhovoru s oslovenými pedagogy mateřské školy. Jejím cílem bylo zjistit názory a postoje pedagogů mateřské školy k inkluzivnímu vzdělávání. Dosažené poznatky jsou v závěru srovnány s podobnými výzkumy, které byly v této oblasti již provedeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,515 záznamů.   začátekpředchozí855 - 864dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.